• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Nollfantasi
    Annapanna2 skrev 2015-05-15 17:16:41 följande:

Är det någon här som haft urinvägsinfektion nu under graviditeten? Hur har era symtom varit?

Jag har inte haft det nu, men när jag väntade sonen fick jag uvi. Märkte det dock inte själv utan barnmorskan frågade om det inte sved när jag kissade för urinprovet visade på uvi. Kände absolut ingenting men fick behandling ändå
  • hannap90
    Annapanna2 skrev 2015-05-15 17:16:41 följande:

Är det någon här som haft urinvägsinfektion nu under graviditeten? Hur har era symtom varit?

Jag har det nu. Haft jätteont i nedre delen av magen, och när man gått på toa så känns det som man behöver gå igen fast det går inte. Misstänker du att du har det?
  • Silverguld
    Glader90 skrev 2015-05-15 17:50:32 följande:

hej!

Jag väntar mitt första barn, och som man längtar! :) bf 3/10 så nu är man halvägs alla fall :)

Åh! Samma här! Första barnet med bf 3/10!
  • Annapanna2
    hannap90 skrev 2015-05-15 19:14:54 följande:
    Jag har det nu. Haft jätteont i nedre delen av magen, och när man gått på toa så känns det som man behöver gå igen fast det går inte. Misstänker du att du har det?
    Ja, jag var på närakuten nu ikväll och dom såg inga bakterier på stickan men vita blodkroppar. Har fått rejält ont i magen när jag är uppe, även i ländryggen och illamåendet har förvärrats. Om symtomen är kvar i morgon sa dom åt mig att åka till gynakuten. Får se hur det känns i morgon.. Vanligtvis hade jag bara druckit citronvatten och försökt vänta ut det men nu blir man ju extra nojig.
  • hannap90
    Annapanna2 skrev 2015-05-15 22:17:40 följande:

Ja, jag var på närakuten nu ikväll och dom såg inga bakterier på stickan men vita blodkroppar. Har fått rejält ont i magen när jag är uppe, även i ländryggen och illamåendet har förvärrats. Om symtomen är kvar i morgon sa dom åt mig att åka till gynakuten. Får se hur det känns i morgon.. Vanligtvis hade jag bara druckit citronvatten och försökt vänta ut det men nu blir man ju extra nojig.

Ja man blir ju de. Nu handlar det ju helt plötsligt inte bara om en själv längre :) men får hoppas att det blir bättre imorgon :)
  • Glader90
    Silverguld skrev 2015-05-15 20:21:50 följande:
    Åh! Samma här! Första barnet med bf 3/10!
    Jassåå?? va kul att vi ha samma datum :D hur mår du då?
  • Silverguld
    Glader90 skrev 2015-05-16 20:58:31 följande:
    Jassåå?? va kul att vi ha samma datum :D hur mår du då?
    Jag mår hur bra som helst nu! Mycket trött och får ont i ryggen av att sitta i soffan men annars ingenting. Var illamående och hade mkt problem med ont i magen de första veckorna men kräkte aldrig och magontet har försvunnit. Så nu går jag som på moln! Har du varit på RUL? Vi har fått se vår lilla kille tre gånger, en gång i vecka 15 pga mina magsmärtor och sedan RUL i vecka 18 där den lilla låg hoprullad så hon inte kunde se ordentligt så vi fick komma tillbaka vecka 19 också. Det var då hon kunde se att det är en liten son vi väntar <3 Hur mår du?
  • garin
    Skogisen skrev 2015-05-14 11:50:55 följande:
    Jag hoppas det :) känns som att det inte är riktigt på riktigt före jag känner liten ordentligt :) kan fotbollsmatchen o magsjukan han nån koppling? Typ att du blev mer stilla än vanligt?
    Ja det kan ju absolut ha en koppling, dels mer stillasittande och dels är ju magen rätt orolig vid magsjuka, för att inte tala om "krampandet" vid kräkningarna så lillen kanske blev lite extra orolig. Känner den varje dag nu men inte alls så mycket!
  • garin

Åååh vad jag önskar att vi kunde hoppa direkt till onsdag! Kommer ju kännas helt outhärdligt att jobba 2,5 dag innan vi får se hur det står till och "vem" det är där inne. Från tisdag till nu har det ändå gått fort för man har haft annat att tänka på... Nu har vi alla varit magsjuka i tur och ordning...

Men visst, på jobbet har jag ju också annat att tänka på, men det blir lite annorlunda att sitta på kontor jämfört med att jaga en busig 13-månaders hemma.. ;)

• mammalovis

I veckan har vi rul. Det känns skönt att snart närma sig halvvägs, då jag känner mig tröttare och är mer otymplig den här gången. Däremot tror jag inte att jag fattat att vi ska ha en bebis. Vi har inte börjat förbereda någonting än, knappt ens i tankarna. 

Vi har däremot insett att lillasyster behöver ha kvar spjälsängen ett tag till, då hon kröp iväg när hon sov på madrass på golvet när vi bodde hos min bror i helgen. Hon är 2 år i juni. Sedan får väl de andra två få en våningssäng om lillasyster ska flytta in hos dem. Dock vaknar ju storasyster på 4 år en del på nätterna, så frågan är om det blir så bra.

Sedan har jag haft min första sammandragning i sängen, usch, snacka om att magen blev stenhård. Jag hade glömt hur det var, annars har det känts som en sten ramlat ner i magen tidigare när jag har rest mig några gånger, men då har jag inte kunnat känna det utanpå.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015