• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • mammalovis

Jag tycker krafsandet har ökat bara de senaste dagarna, (18+3) men då är det ju tredje barnet och det lät som moderkakan var mer i bakvägg nu på rul än i sidan som det sas på kub. Andra barnet hade jag i framvägg, så där var det mer sammandragningarna som indikerade att det rörde sig och lite kickar på sidorna.

Första barnet vet jag inte, men det var inte supermycket rörelser där heller, men mer än med tvåan.

• Tramses
    Busvind skrev 2015-05-20 18:05:50 följande:

Känner mig lite förbryllad är i v19 (18+2) och nu när jag gick på.toaletten så kom det blod på pappret rött färskt..

Har en rul tid i morgon kl 11. Ensam hemma med 2 barn. Har lagt mig i soffan men känner oron pockar på..

Det har inte kommit nå mer. Fy vet varken ut eller in. .

Förstår att du är rädd och ledsen nu. Håller tummarna för att allt ska vara bra. Det kan vara ett blodkärl som har brustit.

Lycka till imorgon om du inte redan har åkt in!
  • svea74

Förlåt mig, en för vissa kanske skämmig fråga, men, ändå :P

Jag har fått sån hiskelig svampinfektion, och BM sa att jag enbart fick ta de där kladdiga vagitorierna som ändå aldrog funkar utan snarare förvärrar (jag har problem sen innan med svamp och kan alla husmorstips, så det är inga såna jag är ute efter :)

Men är det nån av er som har problem med svamp? Är det följdaktligen nån som har tagit Diflucan/Fluconazol under graviditet? Det är det enda som hjälper för mig men som gravid varnar de ju för att ta oral medicin.

Snälla, nån som vet nåt? Får panik och har legat upp gråtit hela natten :(

• kallemaja

Usch stackare!

Man får väl inte ta diflucan när man är gravid?

Jag skulle iaf aldrig våga göra det och min läkare avrådde mig starkt förra graviditeten.

Jag körde canesten. Det hjälpte efter många behandlingar.

svea74 skrev 2015-05-21 08:12:23 följande:

Förlåt mig, en för vissa kanske skämmig fråga, men, ändå :P

Jag har fått sån hiskelig svampinfektion, och BM sa att jag enbart fick ta de där kladdiga vagitorierna som ändå aldrog funkar utan snarare förvärrar (jag har problem sen innan med svamp och kan alla husmorstips, så det är inga såna jag är ute efter :)

Men är det nån av er som har problem med svamp? Är det följdaktligen nån som har tagit Diflucan/Fluconazol under graviditet? Det är det enda som hjälper för mig men som gravid varnar de ju för att ta oral medicin.

Snälla, nån som vet nåt? Får panik och har legat upp gråtit hela natten :(

• angelica123

varit på RUL förra veckan. Allt såg bra ut och det kändes så härligt, har varit så nervös innan.
    Det är en liten pojke Skrattande syntes väldigt tydligt!
    det var det jag hade känt på mig och det känns väldigt roligt med en liten grabb!

vi fick bf 9/10 istället för 15/10 som vi haft innan. så kunde hoppa över v19 och gå direkt till v20, skönt!

• Busvind

Har varit in och allt såg bra ut med våran son ????

Har en hiskelig allergi mot pollen så jag har nyst så livmodertappen börja blöda lite. Påverkar inte bebis så nu kan man slappna av igen.känns så skönt.är nog bra mycket känsligare än jag trodde, skyller på hormonerna ????

• garin
    angelica123 skrev 2015-05-21 12:54:27 följande:

varit på RUL förra veckan. Allt såg bra ut och det kändes så härligt, har varit så nervös innan.
    Det är en liten pojke Skrattande syntes väldigt tydligt!
    det var det jag hade känt på mig och det känns väldigt roligt med en liten grabb!

vi fick bf 9/10 istället för 15/10 som vi haft innan. så kunde hoppa över v19 och gå direkt till v20, skönt!

Kul med en liten grabb ja! :) har en helt fantastisk son och väntar en lillebror till honom, också med bf 9/10 :)
  • Annapanna2
    Busvind skrev 2015-05-21 13:45:52 följande:

Har varit in och allt såg bra ut med våran son ????

Har en hiskelig allergi mot pollen så jag har nyst så livmodertappen börja blöda lite. Påverkar inte bebis så nu kan man slappna av igen.känns så skönt.är nog bra mycket känsligare än jag trodde, skyller på hormonerna ????

Vad skönt att allting såg bra ut! Jag förstår dig verkligen som blev orolig, det hade jag också blivit. Hoppas du kan slappna av nu! :)
  • Nollfantasi

Hej! Var på RUL idag och ny bf är 24/10 (tidigare 21/10) Nu vet jag iofs att det blir snitt så en vecka tidigare kommer vi få träffa vår flicka! Hon var väldigt livlig och barnmorskan hade först svårt att få en ordentlig titt på hjärtat men efter ett tag hade hon fått se det hon ville och allt såg fint ut! Känns så himla kul med en tjej den här gången. Vi har en kille som blir 2 år i sommar Nu börjar utmaningen att komma på ett bra flicknamn...

• Missma01

Var på RUL igår och vilken underlig känsla att bilden på skärmen är från sin egen mage. En riktig akrobat låg där inne med fötterna i ansiktet :) Blev dock flyttad bakåt 8 dagar, är lite fundersam på sånt där när man helt säkert vet när ens sista mens första dag var osv. Men men, inget att haka upp sig på, får köra v19 en gång till bara :) Nytt bf 23/10!

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015