• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Glader90
    Silverguld skrev 2015-05-17 07:35:27 följande:
    Jag mår hur bra som helst nu! Mycket trött och får ont i ryggen av att sitta i soffan men annars ingenting. Var illamående och hade mkt problem med ont i magen de första veckorna men kräkte aldrig och magontet har försvunnit. Så nu går jag som på moln! Har du varit på RUL? Vi har fått se vår lilla kille tre gånger, en gång i vecka 15 pga mina magsmärtor och sedan RUL i vecka 18 där den lilla låg hoprullad så hon inte kunde se ordentligt så vi fick komma tillbaka vecka 19 också. Det var då hon kunde se att det är en liten son vi väntar <3 Hur mår du?
    Men gu vad skönt du få må bättre nu :) ja den dära tröttheten kan man bli galen på :P men hellre trött än illamående! :P

Jasåå men usch va jobbigt de måste ha varit :/ förstår de , skönt att inte behöva ha ont i magen längre :) Men åå en lite kille guu vad kul !!Grattis till killen :D
    Hoppas du få må bra resten av graviditeten :)

Joo nu mår ja ändå bra :) glad att inte behöver må illa längre, för de gjorde ja dom första 3 månaderna, och kunde inte äta något nästan. Men nu är de bättre och de är ända är trötthet och trött/ och ont i ryggen. Joo de har vi :) Va i vecka 19 då vi ju RUL och dåå såg man en en liten tjej som de va full fart på <3
  • Kamprad

Jag hakar på här jag med!

Jag har 2 pojkar sen tidigare 12 & 3år, väntar nu min tredje pojk Bf 3/10

• chazbo

Kamprad

Jag har oxå två pojkar sen innan och väntar en tredje pojke. BF 15/10

• Sofie mamma till 2 prinsar

Vad kul med fler pojkmammor! :) min tredje son föddes i juni förra året och bebis nr 4 är beräknad till den 30/10. Jag är ganska övertygad om att det kommer en 4:de pojke men det återstår ju att se. ;)

• Pojkmamma86

Har också 2 pojkar sen innan födda -10 och -12, vi kommer inte ta reda på vad det blir (har inte gjort det med de andra heller) så vi får vänta till oktober och se ;) min hjärna säger pojke men mina drömmar på natten säger flicka.. Vi får se vem som har rätt.

• Fruåslund

Var på ul igår och fick reda på att jag väntar en pojke. Har en flicka född 2011 och en pojke född 2014 hemma

• svea74

Hej. Är det nån som vet hur tillvästperioderna ligger för en gravid?

Har googlat mig blå men hittar ingen info alls.

Sista veckan har jag ökat i omfång nåt rejält och även gått upp 4kilo i vikt. På en vecka! Det bara small till.

Är därför orolig att jag ska öka såhär varje vecka :/ Eller om man har tillväxtperioder även som gravid...

Hjälp. :)

• Missma01
    svea74 skrev 2015-05-20 08:47:31 följande:

Sista veckan har jag ökat i omfång nåt rejält och även gått upp 4kilo i vikt. På en vecka! Det bara small till.

Är därför orolig att jag ska öka såhär varje vecka :/ Eller om man har tillväxtperioder även som gravid...

Skulle också vilja veta det, har själv gått upp 1,3 kg på ca 4-5 dagar.Nästan lika mycket som jag gått upp sammanlagt sen jag blev gravid.. Men bebisen ökar väl också rätt mycket i vikt nu per vecka?
  • Missma01

Hittade den här länken www.blimamma.se/viktkalkylator-for-gravida
    plus den här barntotal.se/gravidas-viktoekning

Det är väl mer vad man "bör" ha gått upp i slutet av graviditeten.
  • Annapanna2

Hur har viktuppgången varit tidigare? Har du ätit som innan och så? Det är förmodligen mest vätska du samlat på dig, eftersom det gick så fort. Svullnar du om fötterna/underbenen om dagarna, eller får huvudvärk? Om du fortsätter gå upp i samma takt är det nog bra att gå till barnmorskan nån extra gång så hon får kolla blodtryck. Drick mycket och försök att inte äta så mycket salt :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015