Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Hur har viktuppgången varit tidigare? Har du ätit som innan och så? Det är förmodligen mest vätska du samlat på dig, eftersom det gick så fort. Svullnar du om fötterna/underbenen om dagarna, eller får huvudvärk? Om du fortsätter gå upp i samma takt är det nog bra att gå till barnmorskan nån extra gång så hon får kolla blodtryck. Drick mycket och försök att inte äta så mycket salt :)
Vill bara tipsa, om det är någon annan som också får ont i ländryggen av att till exempel sitta i soffan och så, testa Doomoo Buddy! Jag köpte den största och alltså wow vilken skillnad.. Vi är redan bästa vänner ;) Det är en amningskudde som man kan använda även när man är gravid och behöver extra stöd. Den är helt toppen verkligen :)
Kände första sparken igår! Kändes helt fantastiskt, satt och deppade över vilken hemsk värld jag sätter barn till och då fick jag en liten spark som att hon eller han ville säga "skärp dig!".
Blev så lycklig igen på en sekund.
Är i vecka 18 nu.
Känner mig lite förbryllad är i v19 (18+2) och nu när jag gick på.toaletten så kom det blod på pappret rött färskt..
Har en rul tid i morgon kl 11. Ensam hemma med 2 barn. Har lagt mig i soffan men känner oron pockar på..
Det har inte kommit nå mer. Fy vet varken ut eller in. .
Varit på rul idag och fick datumet 9/10 men kör vidare på mitt 10/10 som jag alltid räknat
så får vi se! Allt såg bra ut och det blir en lillebror till vår son som kommer vara 18 mån när brorsan föds. Tänk vad kul de ska ha sen! <3
Usch vad jobbigt busvind!! Du har ingen möjlighet att få passning till barnen så du kan åka in och kolla så allt är bra?
Ring 1177 eller gynakuten och prata med dom!
Håller tummarna att allt är bra
Rul här idag också och allt såg bra ut hos den livliga krabaten som viftade runt samt sög på tummen. Vecka 18+3 nu. Sambon ville veta kön, men inte jag, men han trodde han såg att det skulle bli en pojk. Tydligen hade hon som undersökte uttryckt att hon såg mer än vad hon ville se, så det tyder ju på att det är så, men det hörde inte jag. Mycket hade bebisen benen i kors och lillasyster valde att vända rumpan till på rul ...
Min känsla säger att det är en pojk, då jag mått annorlunda den här graviditeten än med de två tjejerna. Med tjejerna var jag illamående och kräktes en del tidigare delen av dagen, med denna har jag fått akuta kväljningar när som på dygnet, ibland med kräkningar efter. Detta gäller fortfarande. Vi får väl se om vi har rätt. Idag vågade jag i alla fall köpa en pyjamas i 62 som ser ut som en smoking. I värsta fall kan vi ju alltid ge bort den. Med lillasyster köpte jag en blommig pyjamas innan och en flickig body ...
Varit på rul idag och fick datumet 9/10 men kör vidare på mitt 10/10 som jag alltid räknat
så får vi se! Allt såg bra ut och det blir en lillebror till vår son som kommer vara 18 mån när brorsan föds. Tänk vad kul de ska ha sen! <3
Vad kul!
Har mitt RUL onsdag nästa vecka så får spänt vänta ett litet tag till på att se om det är en lillebror som jag tror. ![]()