Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Nu är min lilla bebis här. Började få värkar ca 01.45, hon kom ut 02.49. Födde hemma i badkaret! Sprack inget och mår tipptopp förutom eftervärkarna!
Irlais: Hjälp, du födde hemma alltså! Tur att allt gick så bra. Grattis! Hur gjorde ni sen - åkte ni in till sjukhuset när bebisen var född? Hann ni ringa ambulans?
Kl 11:55 föddes vår son . 3550 och 50 lång:) helt perfekt
Stort grattis till alla som fått bebis de här dagarna!
Här kommer en lång (men ändå avkortad) berättelse:
Som ni vet så började mina värkar i går morse. Klockan 11:37 var vi inne på förlossningen och 12:30 skrevs vi in. Då var jag öppen 3 cm. Jag andades genom värkarna fram till 14:30, då jag tyckte att det blev jobbigt och fick börja med lustgas. Jag fick mycket beröm för hur jag andades och fick höra att som förstföderska hade jag gjort ett ypperligt värkarbete hemma (vi var ju bara hemma tre, fyra timmar med värkar).
16:40 sattes eda (och mitt liv kom tillbaka) och äntligen kunde jag slappna av igen! Jag kände inte av värkarna, men jag såg på skärmen att de kom. Det var fantastiskt skönt! Sambon blev glad också, då han fick chans att leka med lustgasen ett tag ;) Dock mattades värkarna av och 18:18 fick bm ta hål på fostersäcken samt sätta in värkförstärkande dropp, men det var fortfarande hanterbart.
Mot 21-tiden började det bli rejält jobbigt! Jag kände hur kroppen ville krysta, men jag fick inte ta i än och det var extremt frustrerande och jobbigt! Efter ett tag fick jag äntligen trycka på och krystvärkarna var banne mig mycket lättare än de tidigare värkarna! Under krystningsarbetet kände jag flera gånger att jag ville dö och jag hoppades på att nåt skulle gå fel så de skulle bli tvungna till ett akut snitt. Jag tror att jag sa det till dem ett par gånger också. Mot slutet fick jag lite feber, vilket stressade bebisen lite grann men inte så att det blev farligt.
23:35 kom så äntligen en rejäl gosse på 4125 gram ut :D Jag hade lite svårt att fatta att det var över och att det var vår bebis som låg på mitt bröst, så det var sambon som stod för tårarna ;)
Bebisen fick tyvärr problem att syresätta sig, så ganska snart så tog de ned honom (och pappa) till barnavdelningen. Jag syddes lite och fick kateter insatt och lämnades sedan för att vila. Det var hemskt! Aldrig förr har jag känt mig så ensam! Jag började storgråta och fick till slut ringa på en sköterska som i sin tur ringde upp min sambo och när han väl var där så lugnade jag mig ganska snart.
All in all en riktigt jobbig förlossning, men den resulterade iaf i en fantastiskt söt liten pojke! De har inte mätt honom än, men han är en liten bjässe :)
Jag vet att jag sa/skrek, emellan två krystvärkar, till sambon att "nästa unge adopterar vi!", haha!
Kl 11:55 föddes vår son . 3550 och 50 lång:) helt perfekt
Åh vad roligt för er, stort grattis :D tråkigt att förlossningen blev som det blev, men nu har du äntligen din lilla bebis :)
Mitt i alla barnafödslar måste jag ställa en fråga, hur har alla haft det med äggblåsor? Hade en som va nästan lika stor som bebisens huvud förra tisdagen o funderar på om det är den som börjar göra ont nu... Lite vass smärta typ i höger ljumske...
Vår lilla prins kom ut efter en lång förlossning den 14/10, en vecka efter BF. Han fick en tuff start men efter lite syrgas blev han bra igen. Livet har verkligen fått en ny mening!
Vår lilla prins kom ut efter en lång förlossning den 14/10, en vecka efter BF. Han fick en tuff start men efter lite syrgas blev han bra igen. Livet har verkligen fått en ny mening!
Grattis till alla som fått bebisar!
Igår kväll kom äntligen vår efterlängtade lille plutt på 39+1 kl 19.38 (15 okt) efter ca 5 timmar på förlossningen. Allt gick bra förutom att edan misslyckades på första försöket och på andra tog den bara på ena sidan. Så det blev lite kaos för mig då jag fick så bra effekt på min första förlossning, och var så inställd på att det skulle funka den här gången med. Men men det gick ju bra till slut
En pojke blev det på 3560 g och 50 cm. Gjorde TUL i v 32 som sa 5,5 % över medel så det stämde väl hyfsat