• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • LittleMommy

Grattis alla som fått sina bebisar :)

Här känns det trögt. Gått öppen med buktande hinnblåsa ett tag samt att slemproppen gått men ändå händer absolut inget.

Går lätt över tiden o föder i november ;)

• angelica123
    svejo skrev 2015-10-15 10:40:59 följande:

Du är inte ensam angelica123. BF + 4. Har du några känningar? Man blir lite avis på alla som ploppar ut sina bebbar- och så fort dessutom.

Har varit väldigt lugnt på förvärksfronten senaste dagarna men nu har jag lite molande mensvärkskänningar, men väldigt lindrigt. Inte sett röken av ngn slempropp heller eller andra tecken

Har du några känningar?

Hade gärna fått bebis idag, 15-10-15
  • svejo

Nä lite förvärkar i går kväll och natt men de var som bortblåst i morse. Inte heller sett någon slempropp. Suck...

• Larissa

Bf idag 15/10 men inga känningar alls:-S första barnet kom på bf +4 och andra kom på bf -4

• cookie82

Vändningsförsöket lyckades på fjärde försöket, 39+5 idag. Så nu är det bara att andras ut för stunden och hålla tummarna att ungen inte vänder sig igen. :)

• Zchimla

Grattis till fler bebisar

Var ju på sjukhuset igår. Moderkakan ligger ännu mer för kanalen och min känsla av att bebisen vänt sig var rätt, men den har bara snurrat runt så nu ligger den med ryggen neråt istället för upp. Så fortfarande i tvärläge.

Utgången av det hela blir ett KS nästa fredag. Jag är jättenervös.

• Knyttet14
    cookie82 skrev 2015-10-15 13:39:57 följande:

Vändningsförsöket lyckades på fjärde försöket, 39+5 idag. Så nu är det bara att andras ut för stunden och hålla tummarna att ungen inte vänder sig igen. :)

Skönt! Vilken tur att det gick att vända:)
  • Pixel15

Hej! Jag hoppar in här. Har läst lite ibland men inte skrivit. Känner igen några av er från en gammal sthlms-tråd Grattis till alla bebisar! Är helt chockad över hur snabba förlossningar en del av er har haft

Jag har BF på sön 18/10. Inga känningar alls att något skulle vara på gång, men jag har hela tiden varit inställd på att gå över. Jobbade min sista dag igår och är så tacksam över att jag har mått bra och orkat hålla igång så långt in i graviditeten. Lillebror i magen är väldigt livlig och jag ska till BM imorgon och kolla så att han ligger kvar med huvudet nedåt.

Irlais: Hjälp, du födde hemma alltså! Tur att allt gick så bra. Grattis! Hur gjorde ni sen - åkte ni in till sjukhuset när bebisen var född? Hann ni ringa ambulans? 

cookie82: Vad skönt att bebisen gick att vända rätt! Fick du några tips för att den ska hålla sig kvar så? 

chazbo: Håller tummarna att du får igångsättning, om det är det du vill. Lycka till!

• Iowhannah

Stort grattis till alla som fått bebis de här dagarna!

Här kommer en lång (men ändå avkortad) berättelse:

Som ni vet så började mina värkar i går morse. Klockan 11:37 var vi inne på förlossningen och 12:30 skrevs vi in. Då var jag öppen 3 cm. Jag andades genom värkarna fram till 14:30, då jag tyckte att det blev jobbigt och fick börja med lustgas. Jag fick mycket beröm för hur jag andades och fick höra att som förstföderska hade jag gjort ett ypperligt värkarbete hemma (vi var ju bara hemma tre, fyra timmar med värkar).

16:40 sattes eda (och mitt liv kom tillbaka) och äntligen kunde jag slappna av igen! Jag kände inte av värkarna, men jag såg på skärmen att de kom. Det var fantastiskt skönt! Sambon blev glad också, då han fick chans att leka med lustgasen ett tag ;) Dock mattades värkarna av och 18:18 fick bm ta hål på fostersäcken samt sätta in värkförstärkande dropp, men det var fortfarande hanterbart.

Mot 21-tiden började det bli rejält jobbigt! Jag kände hur kroppen ville krysta, men jag fick inte ta i än och det var extremt frustrerande och jobbigt! Efter ett tag fick jag äntligen trycka på och krystvärkarna var banne mig mycket lättare än de tidigare värkarna! Under krystningsarbetet kände jag flera gånger att jag ville dö och jag hoppades på att nåt skulle gå fel så de skulle bli tvungna till ett akut snitt. Jag tror att jag sa det till dem ett par gånger också. Mot slutet fick jag lite feber, vilket stressade bebisen lite grann men inte så att det blev farligt.

23:35 kom så äntligen en rejäl gosse på 4125 gram ut :D Jag hade lite svårt att fatta att det var över och att det var vår bebis som låg på mitt bröst, så det var sambon som stod för tårarna ;)

Bebisen fick tyvärr problem att syresätta sig, så ganska snart så tog de ned honom (och pappa) till barnavdelningen. Jag syddes lite och fick kateter insatt och lämnades sedan för att vila. Det var hemskt! Aldrig förr har jag känt mig så ensam! Jag började storgråta och fick till slut ringa på en sköterska som i sin tur ringde upp min sambo och när han väl var där så lugnade jag mig ganska snart.

All in all en riktigt jobbig förlossning, men den resulterade iaf i en fantastiskt söt liten pojke! De har inte mätt honom än, men han är en liten bjässe :)

Jag vet att jag sa/skrek, emellan två krystvärkar, till sambon att "nästa unge adopterar vi!", haha!

• Lemon

Bf+6 här. Var hos barnmorskan idag då hon skulle försöka sig på en hinnsvepning men det gick inte eftersom livmodertappen inte var tillräckligt mjuk och "öppen". Bebisen är inte fixerad än heller men de säger att det kommer ske i värkarbetet..
    Nu väntar vi bara. Kanske ska försöka övertala sambon till färdknäppen.. Annars ska vi ev. vänta en hel vecka till för att bli igångsatt (vilket jag iof inte vill bli)..

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015