• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Skogisen
    LadyViolet skrev 2015-10-16 02:12:06 följande:

Grattis till alla som fått bebisar!

Igår kväll kom äntligen vår efterlängtade lille plutt på 39+1 kl 19.38 (15 okt) efter ca 5 timmar på förlossningen. Allt gick bra förutom att edan misslyckades på första försöket och på andra tog den bara på ena sidan. Så det blev lite kaos för mig då jag fick så bra effekt på min första förlossning, och var så inställd på att det skulle funka den här gången med. Men men det gick ju bra till slut

En pojke blev det på 3560 g och 50 cm. Gjorde TUL i v 32 som sa 5,5 % över medel så det stämde väl hyfsat

Grattis! Oj vad man börjar längta nu, men får nog vänta länge låg på -19% på senast Tul, hoppas bara att det inte sjunker... Vill ju få träffa henne nån gång :)
  • Simone
    Bf29okt skrev 2015-10-15 18:13:58 följande:

Kl 11:55 föddes vår son . 3550 och 50 lång:) helt perfekt

Grattis :)
  • Bf29okt
    Iowhannah skrev 2015-10-15 19:50:39 följande:

Grattis! Gick allt bra?

Det har gått bra! Grattis till dig med <3
  • 77michelle
    Fruåslund skrev 2015-10-16 11:32:35 följande:

Jag har bf på söndag med tredje barnet och har inga förvärkar eller sammandragningar!

Visst är det drygt??Jag har bf den 28:onde med sjätte barnet och har ytterst få förvärkar. Eftersom yngste sonen kom i v 36 känns det som att jag går på övertid redan nu. Tröstar mig med att det faktiskt kan starta utan att man haft någon som helst känning att det är på gång innan...
    Tjej-99,tjej-01,kille -03, tjej-07, kille -13, bf 28/10 -15
  • Fruåslund
    77michelle skrev 2015-10-16 12:14:06 följande:

Visst är det drygt??Jag har bf den 28:onde med sjätte barnet och har ytterst få förvärkar. Eftersom yngste sonen kom i v 36 känns det som att jag går på övertid redan nu. Tröstar mig med att det faktiskt kan starta utan att man haft någon som helst känning att det är på gång innan...

Ja man vet ju att det kan dra igång när som. Men jag går ändå och väntar på slemproppen av någon anledning. Har gått

Över runt 3 dagar tidigare så är inställd på det nu med
  • Zchimla

Ni som fått som har syskon. Hur aktiverar ni det äldre syskonet?

Jag är så rädd att jag inte kommer ha energi till henne för nu kommer hon "bara" vara på dagis 15 timmar i veckan. Pappan kommer ju naturligtvis vara hemma de 2 första veckorna. Men sedan blir det bara vi på vardagarna och jag är orolig att jag inte har läkt ordentligt för att kunna tillgodose hennes behov av aktivering den första tiden och ni som har/haft barn vet ju att en understimulerad snart 3-åring kan bli en handfull.

• Zero

Hej!
    Nu är lillebror snart en vecka gammal och namnlös! Hur ser ni på att ge avlidna far- eller morförälders (alltså mina/gubbens) namn i förnamn?! Är de kusligt eller ok?!

• Pixel15

Oj vad det föds bebisar! Grattis till alla nykomlingar

irlais: Vilken tur att det gick så bra med allt! Kan tänka mig att det är en väldigt omtumlande upplevelse.

Skogisen: Vad är äggblåsor? Är det i äggstockarna? Något som är lika stort som bebisens huvud - hjälp!! Hur ser man det, är det på UL?

Zero: Inte det minsta konstigt att återanvända släktnamn. Vi har flera såna förslag, både från första och andra generationen bakåt. 

Var på koll hos BM idag och som tur var låg bebisen kvar med huvudet nedåt. Kändes skönt att få veta säkert. Vill inte gärna komma in på förlossningen och få en otrevlig överraskning där. Det har hänt ett par kompisar så jag tar hellre en koll extra

• svejo

Är det någon som är duktig på att uppdatera bf- listan? Känns inte som vi är så många kvar som väntar, eller har jag fel. Det bara dräller ut bebisar! Grattis till alla som fått nu!

Zchimla- när jag fick mitt andra barn var storebror 2 1/2 år och riktigt jobbig ( om man får säga så) jag försökte boka in lekdater med jämnåriga på fm eller öppna förskolan de dagar han ej var på dagis. Jag hade tur att ha en bebis s sov mkt, hoppas du får de också.

Zero- hade vi inte använt upp alla gamla släkten till andranamn på mina två söner hade jag absolut kunnat tänka mig ett av dom till trean nu. Tycker det är fint att använda namnen igen.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015