Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Oj här ploppar det ut bebisar på löpande band, grattis alla :)
Nu är min lilla pojke över en vecka gammal. Oj vad tiden går! Ni som fått barn hur känner ni er i kroppen? Jag blöder fortfarande mycket och har ont. Sprack lite, andra graden så det blev några stygn. Längtar efter raska promenader.. Första barnet för mig så jag vet inte hur det brukar vara och när man kan förvänta sig att vara återställd och stark inklippen.
Tack för bra tips. Jag behöver ju en del "sittavidbordetaktiviteter" iaf den första tiden för sedan kan jag ju ut och gå och vi kan gå och mata ankorna och gå till stora lekparken och sådana saker
Jag ska köpa en present till henne med. En docka med sköttillbehör. Jag känner att hon behöver få lite uppmärksamhet med i all babyyra som kommer vara.
Oj här ploppar det ut bebisar på löpande band, grattis alla :)
Nu är min lilla pojke över en vecka gammal. Oj vad tiden går! Ni som fått barn hur känner ni er i kroppen? Jag blöder fortfarande mycket och har ont. Sprack lite, andra graden så det blev några stygn. Längtar efter raska promenader.. Första barnet för mig så jag vet inte hur det brukar vara och när man kan förvänta sig att vara återställd och stark inklippen.
Som vissa kanske minns var jag lite orolig hur yngsta dottern på 16månader skulle ta det att få en liten "konkurrent". Det har gått ganska bra. Första dagen tittade hon knappt åt lillasyster, men visade att hon ville vara i pappas famn när lillasyster låg där. Mig klänger hon inte på som hon gjorde förut, kanske att hon någonstans inser att något är annorlunda med mig, eller t.o.m. att jag har ont (barn fattar i allmänhet mer än vad man tror). Nu klättrar hon gärna upp och tittar ned i liggvagnen för att se om bebisen ligger där, pekar på lillasyster och säger: "Titta!". Hon vill dock gärna sitta i pappas knä när han håller bebisen, men gör inte samma sak med mig.
Någon mer som är inne i bebisbubblan? Varken jag eller min man kan se oss mätta på den ljuvliga lilla varelsen (speciellt min man). Idag var han upptagen med annat stor del av dagen, och när han kom loss från det rusade han direkt till mig och "krävde" att få hålla sin dotter som jag precis höll på att rapa.
Vi är bägge fascinerade av dotterns utseende. Hon liknar sina syskon i anletsdragen, men där de andra var relativt ljusa och med lite hår, har hon massor av mörkt hår och ögonfransar. Nästan som en liten bortbyting, så annorlunda ser hon ut. Jag vet att hår- och ögonfärg på nyfödda kan ändras flera gånger allteftersom de växer, men det är ändå fascinerande hur olika det kan bli.
Bf+7 idag. Trodde aldrig det skulle vara så här frustrerande att gå över tiden
Mammalovis 15/10 kom min dotter
jättesnällt om du kan uppdatera!
Kommer inte ihåg hur lång tid återhämtningen tog förra gången men vet att jag hade ont och tyngdkänsla i underlivet av promenader rätt länge. Började på mammaträning efter typ 3 månader och vanlig träning (crossfit) efter ca 6 mån.
Just nu känner jag mig bra i kroppen och blöder inte så mkt! Får jobbiga eftervärkar ibland och känner att jag inte orkar bära tvååringen (14kg) för jag får ont i magen
har inte lyckats göra nr2 heller så det lär bli jobbigt när det är dags! Eftersom förlossningen gick så snabbt känns det som att kroppen inte hann ta så mycket stryk!
Jag vet inte hur jobbig din förlossning var men min förra förlossning var super tuff och kroppen kändes överkörd -verkligen!!! men efter ca 8-9 dagar började återhämtningen gå fort och jag vet att jag var rätt aktiv o så redan 14 dagar efter förlossningen så du kanske kommer att orka mer än du tror. Kroppen är ju fantastisk så och kan återhämta sig fort.
Docka låter ju helt perfekt o ge, så kan ni byta blöja och mata varsin bebis. Super bra idé!! Det där med öppna förskola har jag också funderat på, Jag är så rädd för RS och vet inte alls när man ska våga sig på att åka till öppna förskolan :O mitt syskonbarn blev inlagd pga RS så man är ju skrämd för livet när det gäller den sjukdomen. :/
Oj vad det föds bebisar! Grattis till alla nykomlingar
irlais: Vilken tur att det gick så bra med allt! Kan tänka mig att det är en väldigt omtumlande upplevelse.
Skogisen: Vad är äggblåsor? Är det i äggstockarna? Något som är lika stort som bebisens huvud - hjälp!! Hur ser man det, är det på UL?
Zero: Inte det minsta konstigt att återanvända släktnamn. Vi har flera såna förslag, både från första och andra generationen bakåt.
Var på koll hos BM idag och som tur var låg bebisen kvar med huvudet nedåt. Kändes skönt att få veta säkert. Vill inte gärna komma in på förlossningen och få en otrevlig överraskning där. Det har hänt ett par kompisar så jag tar hellre en koll extra