Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Grattis MyRoundabout! Tråkigt att det blev snitt, men huvudsaken var ju att tösen kom ut. Jag hoppas du kan smälta det med tiden!
Grattis joannabelle! Visst är det häftigt med en ny individ!
Grattis Embla twopointoh! Skönt att snittet gick så bra!
Grattis Elesif! Vad skönt att ni också hann in!
Grattis kaksinmutyksin! De första dygnen med amning är intensiva. Med min första skrattade personalen nästan åt mig att jag satt uppe och ammade igen. Jag delade rum med en annan, så då kändes det bättre att gå ut och sitta där det var ljust.
Grattis Iowhannah! Vad skönt att din långa väntan äntligen gav ett resultat och att du fick känna på riktiga värkar efter alla dina funderingar. Jag gissar på att du har fått det längsta barnet!
Grattis bf29okt!
Grattis Karriärskvinna! Skönt att det räckte med lite syrgas!
Grattis LadyViolet! Ja, det där med smärtlindring kan vara lurigt, när man tänkt sig på ett visst vis. Jag blev ju också snopen av att inte ens få frågan när jag kom in, men det löste sig här med.
Haha, det är ju spännande med amningshjärna och att klipp- och klistrafunktionen inte fungerar, så jag har visst gratulerat en del dubbelt upptäckte jag, men det bjuder jag på.
Jag hoppas att jag inte missat gratta någon, men antalet sidor växer ju snabbt och det är inte helt enkelt att skriva med en ammande bebis i famnen. Nu sitter jag och väntar på att Lilleman vill ha sitt första nattmål, så vi kan få sova 2-3 timmar.
Åh vad jag älskar livet med en nyfödd, kan inte sluta titta på min lilla skatt som fyller en vecka idag!
Hon är en sån snäll bebis, skriker bara till lite om hon vill ha mat eller om blöjan behöver bytas, annars sover hon mest eller ligger vaken och tittar runt. Sover hela nätter, måste väcka henbe för att hon ska äta, så sömn kan jag inte klaga på att vi inte får här hemma.
Känner mig förvånansvärt pigg efter förlossningen! Bara gått en vecka sen förlossningen, men redan hunnit med några promenader i det härliga vädret, bakat bullar och tårta inför sambons födelsedag. Känner mig verkligen lyckligt lottad över att ha haft en sån bra förlossning samt en bra tid efter!!
Hur mår alla ni andra som fött och hur sköter sig eran lilla bebis? :)
Mammalovis: Jobbigt att hon vill peta I ögonen. Smart med egensydda blöjor. Syrran sa bara att jag skulle ha koll på vart jag la dockblöjorna. Hennes ex hade vid ett tillfälle skyndat hem för att hämta en blöja lite snabbt och det var inte riktigt rätt storlek han kom tillbaka med
Åh vad jag älskar livet med en nyfödd, kan inte sluta titta på min lilla skatt som fyller en vecka idag!
Hon är en sån snäll bebis, skriker bara till lite om hon vill ha mat eller om blöjan behöver bytas, annars sover hon mest eller ligger vaken och tittar runt. Sover hela nätter, måste väcka henbe för att hon ska äta, så sömn kan jag inte klaga på att vi inte får här hemma.
Känner mig förvånansvärt pigg efter förlossningen! Bara gått en vecka sen förlossningen, men redan hunnit med några promenader i det härliga vädret, bakat bullar och tårta inför sambons födelsedag. Känner mig verkligen lyckligt lottad över att ha haft en sån bra förlossning samt en bra tid efter!!
Hur mår alla ni andra som fött och hur sköter sig eran lilla bebis? :)
Mijjan- stackars er, vilken start. Man kan ju må skit ändå efter en förlossning med alla hormoner som rusar runt. Hoppas verkligen det vänder för er och att lillen blir lite nöjdare nu.
Själv är jag på bf + 6 samt att min jädra förkylning vägrar ge sig och att nu börjar alla irriterande sms komma " har det kommit någon bebis än?". Vet att man menar väl men är så jäkla less på detta nu. Inte en endaste känning har jag heller. Var tvungen att gråta en skvätt då jag tyckte så jäkla synd om mig själv?
Wow vad härligt det låter. Var nåt sånt jag hade önskat mig också av första tiden... Födde i söndags och har varit en mardröm bebis som skrikit konstant, rasat i vikt och blivit typ uttorkad nästan. Jag tror nästan jag har en infektion i underlivet för så fort jag går/står så får jag sånt smärtsamt tryck att jag måste typ profylaxandas. Har tom igår sovit 20 timmar max på en vecka... var igår för andra gången till bvc och vi har fått en gödningsplan nu och varvar urpumpat/bröstet/ersättning så nu verkar bebisen ok men jag måste nog kolla upp mig snart inatt är första gången bebisen varit mätt (och tyst!) och första natten vi sovit så börjar ändå se ljuset i tunneln. Snart hoppas jag också vara i bakatagen
Wow vad härligt det låter. Var nåt sånt jag hade önskat mig också av första tiden... Födde i söndags och har varit en mardröm bebis som skrikit konstant, rasat i vikt och blivit typ uttorkad nästan. Jag tror nästan jag har en infektion i underlivet för så fort jag går/står så får jag sånt smärtsamt tryck att jag måste typ profylaxandas. Har tom igår sovit 20 timmar max på en vecka... var igår för andra gången till bvc och vi har fått en gödningsplan nu och varvar urpumpat/bröstet/ersättning så nu verkar bebisen ok men jag måste nog kolla upp mig snart inatt är första gången bebisen varit mätt (och tyst!) och första natten vi sovit så börjar ändå se ljuset i tunneln. Snart hoppas jag också vara i bakatagen
Tack Simone och svejo. Vad gäller bebisen ser vi redan skillnad. Inte ett skrik sen han fick första flaskan mat så nu hoppas jag att kroppen läker ihop fort också. Ingen annan som känner igen det här hemska "trycket"? Blir lite bättre när jag kniper men kan ju inte gå och tokknipa och dra upp/in magen helt när man står/går heller
Tack Simone och svejo. Vad gäller bebisen ser vi redan skillnad. Inte ett skrik sen han fick första flaskan mat så nu hoppas jag att kroppen läker ihop fort också. Ingen annan som känner igen det här hemska "trycket"? Blir lite bättre när jag kniper men kan ju inte gå och tokknipa och dra upp/in magen helt när man står/går heller
Stort grattis till alla som fått smått! Själv fick vi åka till förlossningen på natten 9/10 och vid lunch samma dygn är hon född, vår lilla prinsessa Molly. Allt gick bra och vi mådde båda bra efteråt.
Nu spenderas dagarna med amning, blöjbyten och lite mer amning