• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Skogisen
    mammalovis skrev 2015-10-17 22:15:41 följande:

Jag undrar var alla håller hus idag av de som fortfarande väntar på bebis. Oftast har det ju varit full aktivitet här och jättekul att läsa alla inlägg. Jag hoppas ni antingen föder barn eller myser med partner/familjen innan/efter- nytillskottet kommer.

Hur går det med namndiskussionerna? Jag såg att bara 4 av drygt 20 bebisar var namngivna direkt. Ja, inte måste man avslöja namnet, men det vore kul att veta om valet varit enkelt eller svårt? Har ni bestämt namnet innan eller passade ett namn som ni hade som förslag? Finns det fler namnlösa bebisar?

Här tycker vi att det är jättesvårt med pojknamn. Mina två har ju lite "modernare" namn som inte funnits med så länge. Till lillebror gillar jag Arvid bäst, men det heter ju redan hennes halvbror ... Innan funderade jag på namn som Mattis, Matteo, Mio, Vide, Oscar och Emil, men de känns så mjuka jämfört med storasyskonens och frågan är om de passar på en vuxen karl. Ett namn ska ju fungera hela livet ...

Love och Arild är också fint, men Love blir ju så fel på engelska. Arild är kanske för ovanligt men finns med i Maria Gripes Skuggor över stenbänken-serien. Nils var jag inne på då han föddes på Nils-dagen, men då drog sambon till med Nisse, pisse, päronpung så det föll ju direkt.

Så är det någon som har något förslag på ett mer tidlöst namn som Arvid, gärna två-stavigt och på fem bokstäver. Det ska helst inte bli några smeknamn heller, annars tycker jag att både Alexander och Gabriel är fint.

Inom familjen finns både Andreas, Daniel, Mattias och Per. Kusinerna heter Alvin, Alva, Noah, Max, Philip och William, så de är redan upptagna.

Jag får väl gå till bibblan och låna en namnbok samt kolla namnstatistiken och almanackan, så vi får något att diskutera.

Ligger på rygg i soffan o diskuterar med magen, haft sånna foglossningar efter att kört bil 12 mil igår så blir nog att fortsätta va så tråkig :( har varit svårt illamående (inte surauppstötningar o halsbränne illamående) de tre senaste kvällarna oxå så vet inte vad som händer riktig, va hos bm igår o hon sa inte ens om bebisen va fixerad eller inte, bara att huvudet låg nedåt... Hormonerna har tagit sig till en helt ny nivå oxå, har gråtit mer de senaste två dagarna än på hela graviditeten hittills, fräser åt allt o alla, skällde ut en butikspersonal igår (skäller aldrig på butiksanställda då jag själv jobbar i butik) så nånting måste ju va på g i min kropp, oklart vad...
  • angelica123

Här är en som fortfarande väntar. Hade önskat att vi var på förlossningen nu eller var hemma och myste med bebis.

Bf+9 imorgon

Känns som de flesta här inne har fött före bf eller väldigt nära bf?? Verkar inte som det är så många som gått så många dagar över eller tar jag fel?

• LillaDarlo

Grattis till alla bebisar! Känns helt overkligt att jag själv ska ha om 5 dagar (om hon kommer i tid).

Vet inte riktigt när jag kommer att landa i att jag ska bli mamma, jag har fortfarande svårt att greppa att jag är gravid. Kanske för att jag mår "för" bra. Jag har inga krämpor alls och kan ibland "glömma" bort att jag har mage. Jag har väntat och väntat på att känna mig gravid men det kommer aldrig.

Jag börjar bli mer nervös för förlossningen och är rädd för att jag ska få igen allting då för annars har det varit för lätt. Min egen mor hade jättetuff graviditet och förlossning så jag vet inte vad jag ska vänta mig för graviditeten har inte alls varit så som jag trott att det skulle vara.

• Zchimla

Haft en mindre blödning idag som nu är stabiliserad. Tycker inte ens jag gjort något. Kanske stått upp lite mer än i veckan men va fanken. Det är ju inte direkt att jag promenerat, bara rört mig runt i huset.

Imorrn blir det soffläge igen. Gud vad jag längtar efter att kunna röra mig normalt.

• Skogisen
    Zchimla skrev 2015-10-17 23:08:38 följande:

Haft en mindre blödning idag som nu är stabiliserad. Tycker inte ens jag gjort något. Kanske stått upp lite mer än i veckan men va fanken. Det är ju inte direkt att jag promenerat, bara rört mig runt i huset.

Imorrn blir det soffläge igen. Gud vad jag längtar efter att kunna röra mig normalt.

Usch va drygt med blödningar, själv har jag vissa dagar varit förvånad över hur mycket kroppen orkat men den tiden verkar vara förbi, fogarna har gett upp alla försök o hålla ihop o hela min kropp skriker ligg ner så snabbt jag försöker resa mig upp :p
  • Mijjan
    mammalovis skrev 2015-10-17 22:15:41 följande:

Jag undrar var alla håller hus idag av de som fortfarande väntar på bebis. Oftast har det ju varit full aktivitet här och jättekul att läsa alla inlägg. Jag hoppas ni antingen föder barn eller myser med partner/familjen innan/efter- nytillskottet kommer.

Hur går det med namndiskussionerna? Jag såg att bara 4 av drygt 20 bebisar var namngivna direkt. Ja, inte måste man avslöja namnet, men det vore kul att veta om valet varit enkelt eller svårt? Har ni bestämt namnet innan eller passade ett namn som ni hade som förslag? Finns det fler namnlösa bebisar?

Här tycker vi att det är jättesvårt med pojknamn. Mina två har ju lite "modernare" namn som inte funnits med så länge. Till lillebror gillar jag Arvid bäst, men det heter ju redan hennes halvbror ... Innan funderade jag på namn som Mattis, Matteo, Mio, Vide, Oscar och Emil, men de känns så mjuka jämfört med storasyskonens och frågan är om de passar på en vuxen karl. Ett namn ska ju fungera hela livet

Jag får väl gå till bibblan och låna en namnbok samt kolla namnstatistiken och almanackan, så vi får något att diskutera.

Vad gäller namn så landade vi nu efter en dryg vecka på eliah. Vi hade två top förslag innan och tre reserver men ingen passade riktigt... Sen kom vi på eliah och nu när vi smält det några dagar känns det mest rätt ändå. Ganska ovanligt också. Hoppas bara inte allt för många tror det är ett tjejnamn bara för det slutar på a.. Finns ju andra killnamn som Noa och Jonah som också slutar på a men ändå... Vi har dessutom ovanligt tyskt efternamn så hoppas det inte blir för mycket för honom att bokstavera i framtiden

Du gillar inte Vidar då? Liknar Arvid men lite ovanligare?
  • Simone

Har dom senaste dagarna blödigt lite, inte mycket utan det har bara varit lite på pappret när jag torkat mig. Har även känt att underlivet känns "tungt" har inte tänkt så mycket på det då det inte gjort så speciellt ont mer än att det är ömt. Nu när jag var på toaletten och skulle torka mig så såg jag att det var en tråd bit på pappret, måste alltså vara ett stygn som gått upp? Födde ju för en vecka sen och fick sy några enstaka stygn som skulle läka av sig självt. Kan det lossna såhär fort efter eller har det gått upp utan att det läkt? Och vad ska man göra åt saken isåfall?

• Finalisten

Här är en till som väntar, bf 27/10.. Ligger hemma i sängen hela dagarna och glor serier och sover, börjar bli väldigt tråkigt och hoppas på att bebis vill titta ut snart!

• Knyttet14
    Simone skrev 2015-10-18 00:34:03 följande:

Har dom senaste dagarna blödigt lite, inte mycket utan det har bara varit lite på pappret när jag torkat mig. Har även känt att underlivet känns "tungt" har inte tänkt så mycket på det då det inte gjort så speciellt ont mer än att det är ömt. Nu när jag var på toaletten och skulle torka mig så såg jag att det var en tråd bit på pappret, måste alltså vara ett stygn som gått upp? Födde ju för en vecka sen och fick sy några enstaka stygn som skulle läka av sig självt. Kan det lossna såhär fort efter eller har det gått upp utan att det läkt? Och vad ska man göra åt saken isåfall?

Alla stygn lossnar lite olika snabbt. Mitt första lossnade efter 1 v och andra dröjde nog 1-2 v till. Sen sista satt länge så jag blev lite orolig men tillslut så lossnade även det stygnet efter kanske 5-6 veckor.. Tung kände då jag mig länge efter förlossningen förra året. Vet att efter 10 v så trodde jag fortfarande att jag hade framfall för jag kände mig så tung men det hade jag inte, det kolla dom på mvc! Gjorde inte speciellt ont utan bara en dryg känsla tyckte jag..
  • Simone
    Knyttet14 skrev 2015-10-18 05:55:57 följande:

Alla stygn lossnar lite olika snabbt. Mitt första lossnade efter 1 v och andra dröjde nog 1-2 v till. Sen sista satt länge så jag blev lite orolig men tillslut så lossnade även det stygnet efter kanske 5-6 veckor.. Tung kände då jag mig länge efter förlossningen förra året. Vet att efter 10 v så trodde jag fortfarande att jag hade framfall för jag kände mig så tung men det hade jag inte, det kolla dom på mvc! Gjorde inte speciellt ont utan bara en dryg känsla tyckte jag..

Okej, vad skönt att höra :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015