Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Jag har en rätt krävande liten sak som skriker HÖGT när hon är hungrig (ca varannan timme, trots att hon fortfarande tilläggsmatas efter amning/bröstmjölk på flaska), när hon är bajsnödig, när en byter blöja, när en klär på henne ytterkläderna samt om man lägger ner henne mer än 30 sekunder. Det är inga problem för min man när det är hans föräldralediga dagar för han har inget emot att sitta hemma och uggla med henne i knät men jag blir galet rastlös av det och börjar ångra lite att jag gick ner i arbetstid. Men det har å andra sidan bara gått en månad och saker kan ju bara bli bättre.
Åh vad jag älskar livet med en nyfödd, kan inte sluta titta på min lilla skatt som fyller en vecka idag!
Hon är en sån snäll bebis, skriker bara till lite om hon vill ha mat eller om blöjan behöver bytas, annars sover hon mest eller ligger vaken och tittar runt. Sover hela nätter, måste väcka henbe för att hon ska äta, så sömn kan jag inte klaga på att vi inte får här hemma.
Känner mig förvånansvärt pigg efter förlossningen! Bara gått en vecka sen förlossningen, men redan hunnit med några promenader i det härliga vädret, bakat bullar och tårta inför sambons födelsedag. Känner mig verkligen lyckligt lottad över att ha haft en sån bra förlossning samt en bra tid efter!!
Hur mår alla ni andra som fött och hur sköter sig eran lilla bebis? :)
Nejdå, här föds inga barn
BF idag, skönt att äntligen vara framme vid den dagen för nu vet jag ju att det är max två veckor kvar till bebis. Hoppas slippa gå ända till igångsättning.
angelica123: Har också reagerat över att alla verkar få tidigt eller precis efter BF. Men det är allt några som gått en vecka och mer över. Förstår att väntan är hemskt seg när du är på BF+9.
Skogisen: Känner igen det där med hormoner och gråt
Det går lite fram och tillbaka, just nu går det bra men förra helgen var jag som ett argt bi och däremellan grinade jag. Kul för resten av familjen... not.
mammalovis: Arvid är jättefint, det vill barnen att lillebror ska heta. Men det blir nog andranamn här. Vidar är också fint som Mijjan föreslog. För mig är det viktigaste (förutom att både jag och mannen ska gillar namnet) att det passar med syskonens namn. Vi har några förslag och en som är lite favorit, men vi bestämmer oss inte förrän han är född.
Bf +3 idag och ingen bebis. Känner mig småsur för alla började tjata redan 2 veckor innan bf att den här skulle komma tidigare. Och inget hänt, stora tjejen 6 år kom bf +4 och vår 3 åring kom bf -4. Blir lite låg tyvärr då jag tänkt samma att den här kommer tidigare. Bm besök på tisdag, ska höra om hinnsvepning, men har inte fått det tidigare. Gör det så ont som många säger? Tycker även bebisen blivit lugnare i magen vissa tider för att sedan sprattla loss ordentligt, den ska ju vara fixerad sen flera veckor iaf.
En till som väntar. BF + 7 idag. Börjar tänka att det inte blir någon bebis här:) vill verkligen inte bli igångsatt då jag haft sååå lång latensfas innan och det vore skönt att få vara hemma. Dessutom börjar jag oroa mig för att det ska bli en jättebebis då förra vägde 4,7 kg på bf + 6.
Ska till bm i morgon och ska då göra hinnsvepning nr 2. Gjorde första för drygt en vecka sedan. Det gjorde ont men gick absolut att härda ut:) jag var helt omogen då så det kanske känns mer då.
3 dagar kvar idag, och båda pojkarna har kommit just 3 dagar innan får se om den här går i deras fotspår eller sin egen väg ;) när jag gick upp i morse hade slemproppen gått så det är ju positivt! Dessutom fyller mannen 30 år idag så det hade vart en fin present till honom om den kom idag, jag har hela tiden sagt att den kommer den 19:e får se om jag har rätt eller inte :)
Usch va drygt med blödningar, själv har jag vissa dagar varit förvånad över hur mycket kroppen orkat men den tiden verkar vara förbi, fogarna har gett upp alla försök o hålla ihop o hela min kropp skriker ligg ner så snabbt jag försöker resa mig upp :p
Usch lider verkligen med er som har gått över tiden med flera dagar .. Fick min ängel 5 dagar innan Bf och ändå så kändes det riktigt kämpigt sista veckan . Hoppas att era förlossningar kommer igång snart!
En fråga till er med nyfödda , hur mycket ammar ni nu? Känns som att min lilla älskling aldrig får nog haha . E förstås väldigt tacksam för att han mår bra och har god aptit :)
Här är en till som inte föder barn. Vaknade med ordentliga förvärkar härom natten som jag fick andas mig lite igenom och var på väg upp för att dra igång en värmekudde. Lyckades dock somna om efter 1-2 timmar och sen har det varit kolugnt! Nåja, är på bf-2 nu och försöker hålla mig sysselsatt. Syr, pysslar, promenerar, skruvar IKEA-möbler, hehe. Fortsatt mycket sammandragningar, men inget som gör direkt ont, så det är nog en bit kvar är jag rädd.
Vad gäller namn så har vi varit "klara" ganska länge. Vi hade flicknamn klart redan efter någon månad och pojknamn satte vi för ett par månader sen. Här blir det mest sannolikt en Love. Har också tänkt på engelska-dilemmat, men börjar vänja mig. Jag hade helst velat Henry, men min man vägrade tyvärr. Dock tror jag att jag lyckats få med det som ett andranamn, så han får väl kalla sig det om han åker utomlands, haha!
Det börjar bli väldigt påfrestande nu. Säger som en ovan, det känns som bebisen aldrig kommer komma ut
Ska till BM imorgon för kontroll och hinnsvepning (om det går).
Efter det mötet ska jag ringa till fl och boka tid för igångsättning. Kommer försäka kräva att få det senast på fredag i 41+6 och inte måndag som min BM sa att det finns risk att det blir när 42+0 infaller på en lördag ! Måndagen är jag bf+17 och så länge tänker jag inte vänta då jag är förstföderska och bebis var enl UL i v36+3 större än snittet
Är så rädd för att han ska vara jättestor.