• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Fru Hermelin

Någon annan som tröttnat på alla "skämtsamma" och "välmenande" kommentarer såhär i slutskedet? Jag kanske är orimligt bitsk i såna sammanhang men jag börjar lacka ur fullständigt på sånt som

-"har hen inte kommit än?" (Eh, jo i förra veckan, jag har bara inte sagt nåt!)
    eller
    -"nu får du ta och äta lite chili och dricka skumpa så hen kommer ut nån gång!" (Ät chili själv och låt mig fokusera på annat!)

Jag tycker ändå att jag kan "distrahera mig själv" rätt bra och hålla mig någorlunda vid mina sinnens fulla bruk, men kan folk inte tänka till lite innan de häver ur sig sånt? Ändå generellt sett hyfsat många som är tillräckligt less och frustrerade såhär i slutskedet, även utan kommentarer.

• svejo

Håller fullständigt med dig Fru Hermelin. Så irriterande. Alla " tips" som folk kommer med hur man startar förlossningen osv.

Värst är nästan dagisfröknarna tycker jag, varje gång man lämnar kommer de gärna med kommentarer om att de inte trodde jag skulle dyka upp osv. Jag vet att alla menar väl men man blir ju så trött bara. ..

• Iowhannah
    Skogisen skrev 2015-10-18 13:53:30 följande:

Drygt med vårdpersonal som ska va så på om amningen, dom flesta vill ju faktiskt amma men funkar det inte så finns det ju jätte bra alternativ idag. Pratade med min bm o hennes praktikant om det där, bm tyckte absolut man skulle amma medan praktikanten höll med mig om att man inte ska kämpa ihjäl sig, blir ju bara stress för både en själv o barnet...

Ja, det känns skitjobbigt att de lägger så mycket fokus på det! Jag vill så klart amma, mjölken finns och Nils har ett bra grepp när han väl tar bröstet och inte somnar, men när de ser att jag anstränger mig och han ändå bara får i sig 10-20 ml så tycker jag att de skulle kunna ta upp möjliga alternativ. Nu har iaf min sambo sagt att han ska fråga om det nästa gång nån kommer in till oss.

Det gör så ont i mig när den lilla stackaren blir så arg och ledsen vid kvällsamningen! Han gråter och jag börjar gråta och så blir det min sambo som får trösta oss båda. Jag hoppas att det löser sig i sinom tid, han har ju inte fått en normal start på sitt liv.
  • Mijjan
    Embla twopointoh skrev 2015-10-18 12:48:51 följande:

Åh, gillar din sons namn! Hade denna bebis varit pojke skulle nog det blivit en Elijah. Och jag har en Noah och en Jonah också. Ingen har trott att de är tjejer baserade på namnet.

Kul vi har bara fått positiva kommentarer hittills så det känns bra ändå. Och skönt att inte bara säga han längre :-P
  • Iowhannah
    Simone skrev 2015-10-18 14:07:06 följande:

Nils är ju jätte gulligt :)

Trött man blir på folk som ska lägga sig i allt! Det är ert barn så ska ni få göra som ni själva vill! Hoppas ni alla 3 mår bra och att ni får komma hem snart :)

Tycker vi borde ses något framöver och hitta på något med bebisarna, roligt att dom är jämngamla ju :)

Nils är efter min morfar och gossen ser verkligen ut som en Nils :)

Ja, huvudsaken är att bebisen växer som han ska och att han och jag mår bra. Det borde fan inte spela nån roll om jag helammar, delammar eller inte ammar alls!

Det vore jättekul att ses! Dock flyttar vi till Simonstorp den 29 oktober, men jag har ju bil :)
  • chazbo

Svejo
    BF 15/10 men sätts igång av andra orsaker. Har varit på aurora samtal pga jobbig förlossning med tvåan
    Här hemma rings det från alla möjliga för att fråga om ngt har hänt. Har oxå lust att svara att jag redan fött och att det blev tvillingar eller nåt. Så less på alla kommentarer och sms. Jag som är hyfsat telefonberoende har till och med stängt av den under vissa tillfällen för att slippa prata med folk....

• Simone
    Iowhannah skrev 2015-10-18 23:50:27 följande:

Nils är efter min morfar och gossen ser verkligen ut som en Nils :)

Ja, huvudsaken är att bebisen växer som han ska och att han och jag mår bra. Det borde fan inte spela nån roll om jag helammar, delammar eller inte ammar alls!

Det vore jättekul att ses! Dock flyttar vi till Simonstorp den 29 oktober, men jag har ju bil :)

Exakt! Man ska göra det som känns bäst för en själv. För mig funkar amningen jättebra, men lilltjejen får ersättning under natten. Då blir hon ordentligt mätt och sover som en stock!

Aa okej, simonstorp är ju inte jätte långt borr :) har du Facebook? Lättare att höras av där och bestämma något framöver
  • Skogisen
    Iowhannah skrev 2015-10-18 23:47:52 följande:
    Ja, det känns skitjobbigt att de lägger så mycket fokus på det! Jag vill så klart amma, mjölken finns och Nils har ett bra grepp när han väl tar bröstet och inte somnar, men när de ser att jag anstränger mig och han ändå bara får i sig 10-20 ml så tycker jag att de skulle kunna ta upp möjliga alternativ. Nu har iaf min sambo sagt att han ska fråga om det nästa gång nån kommer in till oss.

Det gör så ont i mig när den lilla stackaren blir så arg och ledsen vid kvällsamningen! Han gråter och jag börjar gråta och så blir det min sambo som får trösta oss båda. Jag hoppas att det löser sig i sinom tid, han har ju inte fått en normal start på sitt liv.
    Förstår dig helt o fullt, skulle nog ha svårt o inte bli förbannad på dem, blir intressant o se hur det blir när vår lilla kommer... Håller tummarna att det börjar funka för er men kämpa för Guds skulle inte ihjäl er, ni ska ju kunna njuta den här tiden oxå :)
  • Zchimla

Jahopp där åkte sambon med jobbet till Båstad i 2 dagar. Känns ju sådär... men han har tagit egen bil och håller sig naturligtvis tillgänglig om jag behöver ringa han. Mormor och morfar kommer och hjälper mej med dottern ikväll.

• Skogisen
    Zchimla skrev 2015-10-19 07:18:28 följande:

Jahopp där åkte sambon med jobbet till Båstad i 2 dagar. Känns ju sådär... men han har tagit egen bil och håller sig naturligtvis tillgänglig om jag behöver ringa han. Mormor och morfar kommer och hjälper mej med dottern ikväll.

Modigt! Själv har jag gett sambon reseförbud tills bebisen kommit, är livrädd för o behöva gå igenom förlossningen utan honom, han är ju som den enda som jag verkligen pratat med om hur jag vill ha det...
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015