• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Embla twopointoh
    Mijjan skrev 2015-10-18 00:18:49 följande:
    Vad gäller namn så landade vi nu efter en dryg vecka på eliah. Vi hade två top förslag innan och tre reserver men ingen passade riktigt... Sen kom vi på eliah och nu när vi smält det några dagar känns det mest rätt ändå. Ganska ovanligt också. Hoppas bara inte allt för många tror det är ett tjejnamn bara för det slutar på a.. Finns ju andra killnamn som Noa och Jonah som också slutar på a men ändå... Vi har dessutom ovanligt tyskt efternamn så hoppas det inte blir för mycket för honom att bokstavera i framtiden

Du gillar inte Vidar då? Liknar Arvid men lite ovanligare?
    Åh, gillar din sons namn! Hade denna bebis varit pojke skulle nog det blivit en Elijah. Och jag har en Noah och en Jonah också.Glad Ingen har trott att de är tjejer baserade på namnet.
  • Iowhannah

På namnfronten var vi länge överens om att det blir antingen Ella eller Liam. Några dagar innan bebisen kom så fick vi höra min svärmor uttala Liam på östgötska och då kände jag genast "nej. Jag kan inte utsätta mitt barn för det där", så då hade vi bara ett tjejnamn plötsligt. Och ut kom en pojke. Två minuter efter att de lagt upp honom på mitt bröst så sa jag "ska han inte heta Nils?" och efter några provdagar så bestämde vi att det ska han. Vi hade Nils som ett mellannamn egentligen, men tyckte båda två att det passade honom så bra som förnamn.

I övrigt ligger vi kvar på neo. Lilla Nils fyller fyra dygn i kväll och sondmatas fortfarande, men mjölken är på god väg och mammas bröst ömmar ständigt. Vi har en sköterska här som känns väldigt dömande och tycks anse att amning är det absolut enda sättet att mata sitt barn. Tack för den liksom. Tänk om det skulle visa sig att det inte funkar, då vill man ju känna att man har stöd även från personalen. Jag är iaf glad att sambon håller med mig och att åtminstone han stöttar mig (det är egentligen det enda som betyder nåt).

• Skogisen
    Iowhannah skrev 2015-10-18 13:11:36 följande:

På namnfronten var vi länge överens om att det blir antingen Ella eller Liam. Några dagar innan bebisen kom så fick vi höra min svärmor uttala Liam på östgötska och då kände jag genast "nej. Jag kan inte utsätta mitt barn för det där", så då hade vi bara ett tjejnamn plötsligt. Och ut kom en pojke. Två minuter efter att de lagt upp honom på mitt bröst så sa jag "ska han inte heta Nils?" och efter några provdagar så bestämde vi att det ska han. Vi hade Nils som ett mellannamn egentligen, men tyckte båda två att det passade honom så bra som förnamn.

I övrigt ligger vi kvar på neo. Lilla Nils fyller fyra dygn i kväll och sondmatas fortfarande, men mjölken är på god väg och mammas bröst ömmar ständigt. Vi har en sköterska här som känns väldigt dömande och tycks anse att amning är det absolut enda sättet att mata sitt barn. Tack för den liksom. Tänk om det skulle visa sig att det inte funkar, då vill man ju känna att man har stöd även från personalen. Jag är iaf glad att sambon håller med mig och att åtminstone han stöttar mig (det är egentligen det enda som betyder nåt).

Drygt med vårdpersonal som ska va så på om amningen, dom flesta vill ju faktiskt amma men funkar det inte så finns det ju jätte bra alternativ idag. Pratade med min bm o hennes praktikant om det där, bm tyckte absolut man skulle amma medan praktikanten höll med mig om att man inte ska kämpa ihjäl sig, blir ju bara stress för både en själv o barnet...
  • Simone
    Iowhannah skrev 2015-10-18 13:11:36 följande:

Nils är ju jätte gulligt :)

Trött man blir på folk som ska lägga sig i allt! Det är ert barn så ska ni få göra som ni själva vill! Hoppas ni alla 3 mår bra och att ni får komma hem snart :)

Tycker vi borde ses något framöver och hitta på något med bebisarna, roligt att dom är jämngamla ju :)
  • Zchimla

När vi väntade Holly så hade vi kommit fram till att om det var en pojke skulle han hetat Charlie. Så gick hans kusin och födde en pojk och gissa vilket namn den gossen fick? Hon var inte direkt poppis i våra ögon just då. Trösten låg dock i att hon och hennes man bodde då i Australien och kunde omöjligt veta om vårt namnförslag.

Vi pratar namn men än så länge känns inget helt hundra.

• 77michelle

Hej! Här föds då ingen bebis.... Allt kolugnt och inte ett tecken på något. På tal om namn så har vi tänkt Nathalie. Sen får vi väl se om det passar när hon väl kommer:)

Tjej-99,tjej-01,kille -03, tjej-07, kille -13, bf 28/10 -15
  • Angelica1984

Larissa: jag gjorde en hinnsvepning men tyckte inte att det kändes alls nåt särskilt. Men vet tyvärr många som säger att det gör väldigt ont.

Men det satte iaf fart på saker och ting :)

BF29okt: Här äts det ungefär var tredje timma och en gång under natten. Lite tätare under kvällen. Hittills har han gått upp bra i vikt och hoppas att det fortsätter så.
    Han är nu ca två veckor.

Det är jättesvårt med namn, särskilt pojknamn. Här funderar vi och känner efter för fullt. Men just nu lutar det åt att det blir en Wincent. Storebror heter William :)

• Vitvanilj

Hör har förvärkarna hållit igång nästan hela dagen men nu är det helt dött igen... Börjar bli trött på att det aldrig sätter igång på riktigt nu

• chazbo

Här föds inga barn heller. Ska in till BB imorgon för min tredje bedömning och förhoppningsvis bli igångsatt.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015