Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Hej på er
Här kommer lite uppdatering från oss.
6 veckor blir han i morgon, vår lilla skrutt. Sover mycket, orkar inte vara vaken mer än 45 min-1 timme innan det blir grinigt. På förmiddagarna är han rätt lugn och somnar gärna i famnen efter amning men på eftermiddagar/kvällar ska det bäras runt eller åkas i vagn. Så gå runt i köpcentrum kvällstid funkar bättre än en tv-kväll kan man säga. Har haft lite smågnälliga och skrikiga kvällar sen 1 v tillbaka. Somnar för kvällen mellan 19-21 oftast sen vaknas det med 2-3 timmars mellanrum natten igenom. Han hade tidigare vakenperioder på nätterna men det verkar vara över nu. Dock är det morgon runt 05 oftast. Sen lite sömn varvat med vaken tid i några timmar för att sen sova mer sammanhängande runt lunch. Vill inte sova i egen säng om natten, helst på nåns bröst eller vid tutten. Babynest:et funkar sådär.
Var sover era små?
På dagen sover hon lite varstans, i våra knän, i sin säng, i babynest, i babysitter, i vagn, i sele, i sjal. På natten sover hon i vår säng, som klistrad vid sin pappa. Så när han jobbar kväll får jag snällt sitta i soffan och vänta på att han kommer hem innan det är aktuellt att lägga sig. Det är även han som söver om henne efter att jag har matat henne på natten. Jag har på 10 veckor inte lyckats med det mer än vid enstaka tillfällen.
Ni som ammar eller har ammat, hur har ni resonerat kring kläder? Nu när kroppen har återtagit åtminstone rimliga proportioner vill jag såklart ha på mig roliga kläder men den oglamorösa sanningen är ju den att de enda ställena jag går till utan bebis är gymmet och jobbet. På gymmet är det av uppenbara skäl rätt begränsat vad en har att välja på i klädväg och efter att nyligen ha slängt en klänning efter att ha råkat skvätta klorin på den på jobbet är jag lite osugen på att ha något annat än billiga kläder när jag jobbar. Återstår bara min lediga tid. Hur har ni andra tänkt och gjort? 100% amningsvänliga kläder eller total valfrihet i garderoben och sen levt med att det har varit lite meckigt att krångla fram en bröstvårta då och då?
Jag kör amningsvänliga kläder. Inte så kul, men det är en kort period tänker jag.
Just nu har jag nog ändå svårast med byxor, då jag har lagt på mig en del på höfterna den här graviditeten.
Jag kör amningsvänliga kläder. Inte så kul, men det är en kort period tänker jag.
Just nu har jag nog ändå svårast med byxor, då jag har lagt på mig en del på höfterna den här graviditeten.
Kan tipsa såna "toppar" man hade som yngre, innan man köpte bh ni vet. Hm har billiga och bra för 50 lappen. Ha Amningsbh, en sån topp sen urringad tröja. Lätt att krångla ur tuttarna samtidigt som man inte känner sig då vulgär med stor urringning nu när boobsen är modell större..
Jag kör amningsvänliga plagg. Toppar med knäppning framtill är inte helt fel.
Jag kör också amningsvänliga kläder. Har köpt två amningslinnen från Boob, använder koftor över. Sen köpte jag två par billiga brallor somnat alternerar med (är en storlek större nu än innan graviditeten). Inte jätteroligt men det funkar den korta tid det handlar om.
Jag brukar amma ca 1,5 år. Jag har jättesvårt att se det som "den korta tiden". Vantrivs dessutom i byxor som inte är träningstights, jag är helt klart en klänningmänniska.