Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Skönt för er som får sova. I natt fick jag sova 01-03 och sen 03.30-06. Sen var det morgon och lilleman sov totalt 45 min på hela förmiddagen. På mig. För lägga ner går icke. Gick lite bättre på em då vi var ute och åkte bil så då sov han i tot 3h. Vilket är rekord och något han bara börjat med senaste 2 dagarna, 3-timmars sovpass. Men bara ca 2 per dygn. 6 veckor blev han igår. Jag är vansinnigt trött efter att bara få sova 2x2h per natt och möjligen slumra en timme till men då först efter att ha lagt 2-3h på att försöka söva om stökig bebis. Sista gången han brukar vakna vid 4-5 är extremt dryga.
Här är det inga större problem med sömnen. Det enda är att han blir så pigg på kvällen att det krävs en promenad runt midnatt för att få honom att sova/varva ner, men sen sover han i allt från 4 till 6 timmar.
I dag har det varit jobbigt med magen. Sedan 09 har Nils försökt bajsa, utan resultat. Jag tycker så synd om honom! Vi har gett rapsolja i ersättningen, men det har inte hjälpt. Nästa blöjbyte ska jag prova med pysventil och termometer osv. Stackarn, inget bajs alls sen i går kväll :(
Här är det inga större problem med sömnen. Det enda är att han blir så pigg på kvällen att det krävs en promenad runt midnatt för att få honom att sova/varva ner, men sen sover han i allt från 4 till 6 timmar.
I dag har det varit jobbigt med magen. Sedan 09 har Nils försökt bajsa, utan resultat. Jag tycker så synd om honom! Vi har gett rapsolja i ersättningen, men det har inte hjälpt. Nästa blöjbyte ska jag prova med pysventil och termometer osv. Stackarn, inget bajs alls sen i går kväll :(
Dottern har sista veckan börjat gå med på att ligga själv och sova, och hon kan ibland sova bortåt fyra-fem timmar i sträck på natten. Dock har hon börjat äta oftare under dagen, men det kan jag ta om det innebär att hon sover nattetid!
Här har jag fått en mer vaken och glad bebis som skrattar och pratar. Dock på bekostnad att hon inte alls vill sova på dagen utan aktivt kämpar emot. Värst är mellan 19 och 21 då hon är som tröttast men när en har ridit ut den jätteilskna stormen sover hon rätt tungt fram till morgonen, oftast bara med matavbrott med ca 90-120 minuters intervall.
Bara för att jag skrev att det gick bättre med sömnen så blev det genast bakslag. Trots mer sömn var jag sjukt trött igår eftermiddag så vi la oss att sova tillsammans efter amning. Dilemmat är ju att han helst vill sova på mig. Så vi vilade igår eftermiddag samt innan 21 och fram till midnatt, så det gjorde väl att han inte var trött inför natten samt att det är dumt att flytta honom när han somnat på mig om man inte lägger ner honom rätt i sömncykeln. Så vi fick somna om vid 1 och sedan var det matdags efter 2-3 timmar och sedan tätare. Tack och lov kunde vi ligga kvar till halv tio.
Nu var han ordentligt trött då han bara sovit korta stunder hos oss på förmiddagen, så han har somnat gott i bärselen nu och snarkar en del. Det är bara att hoppas att det inte är en ny förkylning i antågande. Selen eller sjalen är det optimala här om man inte går ut med vagnen direkt efter amning.
Vad får han för tillägg? Jag har flaskmatat alla mina sex barn, och bebisar kan tyvärr bli stenhårda i magen av tillägg, stackars pyren. När nummer fem fötts, så köpte vi NAN HA (Hyper Allergen) där de plockat bort mjölkproteinet, och dottern var otroligt mycket bättre i magen än sina äldre syskon. Kanske värt att prova?
Apropå fis-på-tvären-magar så tycker jag att Bifibaby Plus verkar funka bättre på just kolik och tröghet än Semper och Minifom.
Vad får han för tillägg? Jag har flaskmatat alla mina sex barn, och bebisar kan tyvärr bli stenhårda i magen av tillägg, stackars pyren. När nummer fem fötts, så köpte vi NAN HA (Hyper Allergen) där de plockat bort mjölkproteinet, och dottern var otroligt mycket bättre i magen än sina äldre syskon. Kanske värt att prova?