Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Blir era bebisar också täppta? Lilleman här har haft flera snorkråkor dagligen i flera veckor nu. Han är egentligen inte snorig, så jag tror det beror på kräks i näsan eller något. Det brukar bli framåt 5 på morgonen som vi får spola rent första gången.
lowhannah; vad skönt med en sån bra lösning. Låter kanon
Och grattis till en mönsterbebis vad det gäller sömnen. Bara att njuta
Det är mycket kråkor här också. Lilleman är nu helt frisk efter RS, men jag tror också att så här års är det väldigt torr inomhusluft och då blir slemhinnorna lite mer irriterade. Har en näsdusch för bebisar som heter physiomer som är kanon.
Vaccinationer igår, lite gnällig och trött efter det så jag gav en alvedon. Annars tycker jag, peppar peppar, att det blivit något bättre på sovfronten. Ibland sover han vidare när man kommit in med vagnen, och idag har jag sövt honom i inomhus i vagnen med endast några minuters lugn vaggning. Dock så funkar det endast om han får ha overall på, snutte på ansiktet samt ligga i åkpåsen
Jag går och öppnar upp lite när han somnat. Har fått så ont i ryggen av allt bärande så detta är verkligen kanonskönt. Hoppas det håller i sig!
Jag kan bara hålla med om att känna sig sliten. Men det är nog så det är, även om bebisen är hyfsat "snäll". Jag försöker ha något sånär regelbundna vanor, äta bra (kvantitet före kvalité haha) och komma ut en gång om dagen. Bra också om man får träffa lite folk då och då även om man känner sig trött, det piggar upp. Jag har ju min lillkille liggandes vid tutten hela natten, men jag försöker att inte sova för mycket på morgonen även om jag kan (min sambo är hemma 4 dagar av 7) för det resulterar i att jag har svårt att somna på kvällen, och då blir natten inte sällan kass.
Här är vi också inne i en jobbig period. Lillen vaknade varannan timme i natt så idag är jag helt konstig i huvudet. Eftersom han är stor av sig har vi fått restriktioner av BVC att vi inte får mata när som helst så det blir mkt bärande. Väldigt jobbigt för ryggen. Önskar att jag hade kommit igång med träningen men just nu hittar jag ingen tid i detta livspussel med tre barn och husrenovering.
Vaccinationen gick bra. Lite gråt som snabbt gick över.
Här är vi också inne i en jobbig period. Lillen vaknade varannan timme i natt så idag är jag helt konstig i huvudet. Eftersom han är stor av sig har vi fått restriktioner av BVC att vi inte får mata när som helst så det blir mkt bärande. Väldigt jobbigt för ryggen. Önskar att jag hade kommit igång med träningen men just nu hittar jag ingen tid i detta livspussel med tre barn och husrenovering.
Vaccinationen gick bra. Lite gråt som snabbt gick över.
Jag är också ständigt trött. Dottern har ännu oregelbundna tider, även om hon sover längre på nätterna (och även om hon vaknar, matas och är pigg efteråt kan man lägga henne och hon somnar efter en stund). Ibland sover hon fem timmar, ibland tio, men oftast sex-sju. Trots att det är jobbigt, så är jag medveten om att det kunde varit värre. Hon är inte skrikig eller "besvärlig", är hon ledsen vill hon ha mat, ny blöja, rapa/bajsa, se sig omkring eller vara i famnen en stund. Det är alltså lätt att lista ut vad hon vill och hon skriker sällan utöver detta.
Jag är sådan att jag har svårt att somna, och om jag vaknar och går upp för att mata så har jag svårt att somna om sedan. Det är besvärligt, minst sagt. Eftersom maken är hemma får jag sova förmiddagar i alla fall.
Vi har inte vaccinerat ännu, vill vänta några månader. BVC ställer sig lite frågande till det och försöker övertala mig att vaccinera direkt, men jag vill inte av olika skäl (som jag förklarat gång på gång). Annars gillar jag vår BVC-sköterska, men jag önskar hon kunde släppa vaccinationen nu.
Dottern har varit väldigt täppt i näsan ett tag, nu är det bättre även om det rinner lite ibland. Jag har varit rädd för RS, men det verkar som om hon klarat sig.
Jag har upptäckt något som verkar vara början till ett smultronmärke på dotterns skuldra. Storkbett har alla storasyskon haft i ansiktet och/eller i nacken, men aldrig smultronmärke. Jag är tacksam att det inte sitter i ansiktet.
Storasyster har en lite mer krävande period nu, hon vill gärna kramas och bäras. Hon har också kommit på hur man öppnar trappgrinden, innerdörrar och så kan hon klättra ur spjälsängen. Det försvårar såklart situationen att man inte bara kan stänga grinden eller en dörr för att hindra henne, utan måste passa mer.
Det är lugnt Fru hermelin:) han vägde 8 kg på 3- månaders kollen. Alltså +3. Min förra son var också så här stor men han ammade jag tills 6 månader, så då var det ingen maxgräns. Denna plutt har fått ersättning nu i månad då jag var tvungen att sluta amma pga upprepade mjölkstockningar. Det är pga ersättningen som de inte vill att man ska överskrida den rekommenderade dygnsdosen. Vet egentligen inte vad som kan hända, kanske någon här som vet? Vet inte varför jag inte frågade på Bvc:)
Ärligt talat ställer jag mig lite frågande till BVC-råd som handlar om att begränsa födointaget för spädbarn för att reglera barnets vikt. Vad jag vet gäller fri flaskmatning på samma vis som fri amning men jag kanske är naiv.
Ärligt talat ställer jag mig lite frågande till BVC-råd som handlar om att begränsa födointaget för spädbarn för att reglera barnets vikt. Vad jag vet gäller fri flaskmatning på samma vis som fri amning men jag kanske är naiv.
Här vare tand! Love har "tuggat" så mycket ett tag nu, på knogar och fingrar, så jag började misstänka att det var nåt på G. Sista veckan har han också börjat dregla nåt enormt. Och mycket riktigt - en liten vit vass prick i nederkäken! Trodde (och hoppades) att det skulle dröja lite, dottern fick sin första vid 6-8 månader (minns inte riktigt, men tidigast halvåret!), men men. Bara att skaffa tandborste då!