Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Dottern är nu 3,5månad och hon är väldigt stadig. Även om hon inte kan sitta utan stöd ännu så är det inte långt borta, hon är väldigt mycket tidigare än sina äldre syskon. Hon har från första början varit alert och "med", och hon rör sig mycket, sparkar, vill "stå" upp o.s.v. Henne kommer vi nog att få springa som tokar efter när hon börjat kunnat ta sig framåt för egen maskin.
Hon gillar att ligga på mage om hon har något att titta på under tiden. Vi var på Öppna förskolan häromdagen, och hon låg på lekmattan i nära tre timmar och tittade sig stort omkring på de andra barnen. Direkt när jag lade ned henne i vagnen för att gå hem somnade hon (annars brukar hon skrika, hon hatar overallen och mössan) och sov hela eftermiddagen.
Hon har kunnat vända sig ett tag nu, och hon sover numera på sidan. Bra, då kanske håret på bakhuvudet får en chans att växa ut igen. Det ser lite roligt ut med en kal fläck bland hennes mörka hårmassor (som visserligen ljusnat betydligt).
Jag har introducerat mat vid ungefär 5 månaders ålder. Det var rekommendationen när de äldsta var små, så det har jag fortsatt med av gammal vana även om jag vet att det ändrats. Ungefär där slutar jag koka vattnet till tillägget och steriliserar inte flaskorna längre.
Min dotter fick vaccin igår, fick lite feber imorse men sen mitt på dagen kändes hon sval igen, och nu varm igen, temp 38.4 just nu. När borde febern försvinna? Det är vanligt att den går upp o ned eller?
Viktor fick sprutan vid lunch och hade feber på kvällen och dagen efter. Då han hade ont och var supergrinig fick han lite Alvedon. Han fick även rotavaccinet. Så två dagar efter borde det ju vara okej, å andra sidan går det mycket förkylningar med feber och hosta här. När vi hämtade vid två hade de tempat äldsta med 37,7 så vi får väl se om hon blir sjuk ...
Förresten, min dotter är 3.5 månad och hon älskar att sitta i mitt knä och titta runt. Jag provade matstolen i knappt en minut och hon tokälskade det! Satt stadigt och var jätte glad.
Men törs man låta dom sitta i matstolen en liten stund per dag? Några minuter alltså, om hon inte protesterar själv innan? Hon känns ju så liten än!
Förresten, min dotter är 3.5 månad och hon älskar att sitta i mitt knä och titta runt. Jag provade matstolen i knappt en minut och hon tokälskade det! Satt stadigt och var jätte glad.
Men törs man låta dom sitta i matstolen en liten stund per dag? Några minuter alltså, om hon inte protesterar själv innan? Hon känns ju så liten än!

Min son ä 3.5 månad och vägde sig förra veckan, då var han 63lång och 6700tung!
Han hatar också att ligga på magen, så blir väldigt korta stunder åt gången men många.
Han har också upptäckt händerna, ligger och tittar så fundersamt på dem på kvällarna innan han ska sova. :)
Sitta i knä eller gå runt är hans hobby, haha. Han ska vara med där allt händer och självklart så måste man inspektera sin omgivning :D

Love är 3 månader nu, vid 2,5 månad var han 63,5 cm och vägde 7030 g.
Han är oftast rätt nöjd på mage, men försöker ta sig framåt och blir jättefrustrerad efter ett tag. Rygg är sällan poppis heller just nu. Babysittern funkar kortare stunder men han vill liksom vara med, uppe i famnen eller i knät. Sittandes. Han sitter bra i knät utan ryggstöd, men lite för vinglig än för att sitta på golvet. Han "pratar" massor, hela tiden, konstant. Börjar dessutom ta tag i grejer och dra till munnen för att känna/smaka på. Han är väldigt intensiv just nu, så jag tror jag håller på att förlora förståndet emellanåt, men samtidigt världens roligaste och härligaste.