Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
3 förra torsdagen och vägdes in på 4865 g och 56 cm, liten flicka :D
Har precis hittat händerna och kämpar på bra med att försöka få tag i allt möjligt, och allt hon får tag i hamnar i munnen, måste ju smaka om de smakar gott ???? har enda från början haft ett väldigt stort nörjetsbehov och de bästa hon vet är att va i famnen och gå runt och titta på allt möjligt. Att ligga i baby gymmet är kul ett tag men ligga på mage är däremot ingen hit alls. Tvn är också spännande att titta på.
Sömnen är väl sådär, börjar bli bättre men har vart väldigt svår att lägga ifrån sig och har bara velat sova på mig och då sovit ca 2 timmar åt gången, men nu går de lättare att lägga ner och hon börjar äntligen sova lite längre så hoppas de håller i sig.
I övrigt en glad och sprallig liten tjej :)
Någon som bor i uppsala så tycker vi om att fika, gå promenader ja vad som helst egentligen
3 förra torsdagen och vägdes in på 4865 g och 56 cm, liten flicka :D
Har precis hittat händerna och kämpar på bra med att försöka få tag i allt möjligt, och allt hon får tag i hamnar i munnen, måste ju smaka om de smakar gott ???? har enda från början haft ett väldigt stort nörjetsbehov och de bästa hon vet är att va i famnen och gå runt och titta på allt möjligt. Att ligga i baby gymmet är kul ett tag men ligga på mage är däremot ingen hit alls. Tvn är också spännande att titta på.
Sömnen är väl sådär, börjar bli bättre men har vart väldigt svår att lägga ifrån sig och har bara velat sova på mig och då sovit ca 2 timmar åt gången, men nu går de lättare att lägga ner och hon börjar äntligen sova lite längre så hoppas de håller i sig.
I övrigt en glad och sprallig liten tjej :)
Någon som bor i uppsala så tycker vi om att fika, gå promenader ja vad som helst egentligen
9 veckor idag och Runa vägde in på 5,895 gr och är 62 cm lång.
Har haft två tuffa veckor med kruppanfall, hög feber och hosta på hennes minsta storebror (18 månader) och Runa åkte på både förkylning och ögoninflammation för en vecka sedan. Sambon jobbar borta i veckorna - men jag trivs med att hålla ordning på allt själv. Nu är det bara äldsta som är krasslig men jag ser iaf ljuset i tunneln ! :)
Tack snälla ni andra som delar med er! Inte för att man önskar samma "elände" åt andra, men skönt att höra att man inte är ensam. Såg också att det är en utvecklingsfas just nu (har Wonder Weeks), så det är väl säkert inte så ovanligt egentligen. Bara att härda ut. Men ändå, skönt att kunna dela med andra!
(Även ni som inte har det stökigt just nu, förstås! Skönt! Håller tummarna för att det håller i sig för er!)
Min sambo sa att vi inte ska prata för högt om Nils sovvanor på föräldragruppen (flera där hade tydligen barn som åt var tredje timme dygnet runt fortfarande), men nu kan jag inte hålla mig. Nils slog nytt rekord i natt och sov 20-07! Helt utan uppehåll!
I går var jag på rutinkoll hos läkare, man gör sånt var tredje år i mitt jobb, och slog nytt personlägsta på blodtryck. Jag har alltid haft lågt, och hade normalt under graviditeten, men i går var det på 100/65! Jaja, bättre lågt än högt antar jag.
Haha, ja här äts det varannan timme nattetid men jag tror att det nog är mer regel än undantag åtminstone det första halvåret. ;) Gött för honom, och er, oavsett.
Min sambo sa att vi inte ska prata för högt om Nils sovvanor på föräldragruppen (flera där hade tydligen barn som åt var tredje timme dygnet runt fortfarande), men nu kan jag inte hålla mig. Nils slog nytt rekord i natt och sov 20-07! Helt utan uppehåll!
I går var jag på rutinkoll hos läkare, man gör sånt var tredje år i mitt jobb, och slog nytt personlägsta på blodtryck. Jag har alltid haft lågt, och hade normalt under graviditeten, men i går var det på 100/65! Jaja, bättre lågt än högt antar jag.
Då håller det säkert i sig nu, vid 4 månader behöver de inte längre äta på natten har jag förstått
Min kille har inte ätit på natten i någon/några månader nu. Innan var det alltid klockan 05:00 så han har skött sig väldigt bra. Har alltid ätit ersättning, det kan ju kanske göra att han håller sig längre utan mat. På dagarna går det 3-4 timmar mellan måltiderna.
Brukar också ha lågt blodtryck, nu vet jag inte vad det ligger på men att ha lågt säger de bara är bra. Dock är det jobbigt när det svartnar för ögonen när man reser sig :-/