Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Jag tycker verkligen inte att du gör fel! Din mamma borde hålla såna saker för sig själv. Oavsett om ni nu skulle bädda för dåliga vanor så är ju sonen tryggast med dig. Det där är vad han behöver just nu, kanske han själv lägger om rutinen om några veckor.
Jag har också pulvergröt från Semper. Provat idag och igår att ge lite med lite päronpuré till. Han gapade liksom inte utan jag fick lägga lite mellan läpparna som han skeptiskt smakade på. Det här kommer att ta tid
Idag är jag så fruktansvärt trött. Mellan 5 och 10 uppvak inatt, fast han somnar ju om om han får tutte. Är lite less just nu på att inte få nån egentid på kvällen eftersom han vill sitta fast på mig från kl 19 ca och resten av natten. Men förr eller senare ger det väl med sig. Tycker det är så svårt, för min mamma förstår inte hur jag orkar gå runt och bära. Nej hon vande såklart alla oss (mig och mina syskon) att sova i spjälsäng etc etc. Jag kanske är mesig men det känns fel att försöka få honom att somna nånstans där han blir ledsen. Även om det tär på krafterna. Det kan väl inte vara så dåligt att göra som bebisen vill? Vad tycker ni? Eller bäddar man för dåliga vanor som senare är svåra att bryta?
Jag tycker verkligen inte du gör fel. Det mest naturliga för en bebis är att vara nära sin mamma (eller pappa), så det är inte det minsta konstigt! Sen är alla barn olika förstås, men du bäddar absolut inte för "dåliga vanor" senare. Dottern gick inte att lägga ner alls i princip de första 5 månaderna. Bar henne jämnt jämnt jämnt så mycket hon ville och behövde. Hon blev världens tryggaste och självständigaste unge, stark och trygg i sig själv med vetskapen om att någon alltid fanns där för henne om hon behöver.
Så lita du på vad som känns bäst för er!
Jag har också pulvergröt från Semper. Provat idag och igår att ge lite med lite päronpuré till. Han gapade liksom inte utan jag fick lägga lite mellan läpparna som han skeptiskt smakade på. Det här kommer att ta tid ![]()
Idag är jag så fruktansvärt trött. Mellan 5 och 10 uppvak inatt, fast han somnar ju om om han får tutte. Är lite less just nu på att inte få nån egentid på kvällen eftersom han vill sitta fast på mig från kl 19 ca och resten av natten. Men förr eller senare ger det väl med sig. Tycker det är så svårt, för min mamma förstår inte hur jag orkar gå runt och bära. Nej hon vande såklart alla oss (mig och mina syskon) att sova i spjälsäng etc etc. Jag kanske är mesig men det känns fel att försöka få honom att somna nånstans där han blir ledsen. Även om det tär på krafterna. Det kan väl inte vara så dåligt att göra som bebisen vill? Vad tycker ni? Eller bäddar man för dåliga vanor som senare är svåra att bryta?
Tack för stöttande ord. Nu känns det bättre
Man vet ju innerst inne vad som är rätt men ibland påverkas man för lätt.
Jag hatar när ANDRA ska avgöra huruvida du ska ta upp honom eller ej. Svärmor är sån, sa igår att "han kan gnälla lite" när han gallskrek.. Sanslöst. Hjälper inte ett dugg att lilleman får "gnälla/skrika" lite för det har han tvingats göra rätt mkt ändå i väntan på sin tur och jag är nästan rädd att det gör saker värre... Har ju en liten till som kräver mycket (knappt 2 år). Så man hamnar ju i skriksituationer rätt ofta...
Jag brukar bara svara att "den dagen jag sitter på hemmet och väntar på döden så tror jag att det sista jag kommer att ångra är att jag gav mina barn den närheten dom behövde och svarade på deras behov. Jag kommer att minnas den här tiden med glädje och värme. Tråkigt att du inte känner lika! "Brukar få tyst på vilket jävla stolpskott som helst! Barnen är små så kort tid, lukta, gosa, pussa och njut! <3
Vi var på vårdcentralen för 3 veckor sedan då Julia haft sån hosta samt att hon fick massa röda utslag på hela magen. Läkaren sa att det var en allergisk reaktion, hade dock inte börjar ge henne några smakisar då. Vi fick rekomendationen att smörja med kortison två gånger om dagen samt en fet kräm. Men nu tre veckor sedan har hon fortfarande massa utslag... Jag skulle gissa på att det är nässelutslag, jag hade precis likadant som henne när jag var liten. Någon som har erfarenhet av det? Hon har blivit mycket gnälligare sen dess, det måste ju klia enormt på henne :(
Vi var på vårdcentralen för 3 veckor sedan då Julia haft sån hosta samt att hon fick massa röda utslag på hela magen. Läkaren sa att det var en allergisk reaktion, hade dock inte börjar ge henne några smakisar då. Vi fick rekomendationen att smörja med kortison två gånger om dagen samt en fet kräm. Men nu tre veckor sedan har hon fortfarande massa utslag... Jag skulle gissa på att det är nässelutslag, jag hade precis likadant som henne när jag var liten. Någon som har erfarenhet av det? Hon har blivit mycket gnälligare sen dess, det måste ju klia enormt på henne :(