Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Ja alltså, min äldsta är lite av ett mutationsexperiment men det var inget som visade sig förrän kanske vid 3 års ålder. Nu är han 9 år och 156 cm lång och 35 kg tung. :I 7-åringen är bara 122 cm lång och 5-åringen är 114 cm lång. Två långa och en kort alltså. Mina barns fäder är alla tre korta och nätta små människor (fråga inte varför, det är ingen medveten preferens från min sida) medan jag är en reslig kvinna. :P
Vilken skillnad de kan vara, min dotter föddes i v 37+2 och va 47 cm vägde 2865, igår på 5 månaders kontrollen va hon 61 cm och vägde 5550 :p min lilla mini bebis :p
Vilken skillnad de kan vara, min dotter föddes i v 37+2 och va 47 cm vägde 2865, igår på 5 månaders kontrollen va hon 61 cm och vägde 5550 :p min lilla mini bebis :p
Här vägde vi 8,4 kg och 69 lång på 6mån kollen.
Har provat gett lilleman smakprov av barnmatsburkar men det spottas bara ut och hurvas/sköjs. Äter gröt/puree sen 4mån ålder.
Har ni något tips? Bör jag fortsätta ge varje dag eller bör man avvakta lite? Som det ser ut på honom nu så kommer han aldrig vilja ha "riktig" mat..*suck*
Här vägde vi 8,4 kg och 69 lång på 6mån kollen.
Har provat gett lilleman smakprov av barnmatsburkar men det spottas bara ut och hurvas/sköjs. Äter gröt/puree sen 4mån ålder.
Har ni något tips? Bör jag fortsätta ge varje dag eller bör man avvakta lite? Som det ser ut på honom nu så kommer han aldrig vilja ha "riktig" mat..*suck*
Behövde ni mata/amma något vid landning eller märkte hon inte av trycket? Vi åker iväg om 2 veckor och jag är skitnervös, jag har inte flugit med bebis sen 2007.
Soliga hälsningar från oss!
Både jag och sambon har varit lite nervösa inför resan, både när det gäller flyg och själva vistelsen här.
Men oj vilken snäll tjej vi har, 6 timmar på flyget och bara en massa skratt, inte något gråt alls. Och sover gör hon nästan hela dagarna under ett stort parasoll och hon sover även hela nätter. Tror vi flyttar hot haha!
Behövde ni mata/amma något vid landning eller märkte hon inte av trycket? Vi åker iväg om 2 veckor och jag är skitnervös, jag har inte flugit med bebis sen 2007.
Hmm. Är det någon mer som känner att huden över magen inte kommer se ut som vanligt igen? Efter de andra 3 barnen har magen sett ut som vanligt efter sisådär 3-4 månader men det händer inte nu. Muskulaturen är bra (har jobbat med den sedan dagen efter förlossningen) och vikten är som jag vill ha den (absolut inte genom bantning, jag har ätit allt skräp jag velat och låtit det gå av sig självt) men huden är nog körd. :P Men jag antar att det är mycket begärt att klämma ut 4 ungar utan att det ska lämna spår, särskilt när en inte är särskilt ung längre. Eller kan den dra ihop sig ännu senare och det bara är jag som saknar tålamod? :)
Jag har provat lite av varje, potatis broccoli, potatis majs, potatis med sill, lasagne, pasta bolgonese m.m. Banan, gröt och puree går bra att äta.