Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Inte det minsta. Hon vill helst bli buren större delen av sin vakna tid dessutom.
Haha ja de brukar komma på sina egna roliga knep för att ta sig. Din lilla tjej nu då, verkar hon vara sugen på att krypa?
Inatt har jag och Love hängt på barnakuten. Han vaknade med feber och kissade blod, så efter ett samtal till sjukvårdsupplysningen var det bara att hoppa i en taxi.
Urinvägsinfektion som eventuellt gått upp till njurarna. Så nu får han först någon bredspektrumantibiotika, så ska vi tillbaka imorgon för nya infektionsprover. Sen till ultraljud på njurmottagningen för att se så allt ser okej ut eller om man kan se någon orsak till infektionen där.
Usch stackars liten. Men han är vid rätt gott mod ändå och hyfsat pigg trots allt. Själv är jag ett vrak. Hade ju knappast några marginaler på sömnkontot direkt och så en helt vaken natt på det. Topp!
Men fy vad otäckt! Inga tecken på UVI innan?
Inatt har jag och Love hängt på barnakuten. Han vaknade med feber och kissade blod, så efter ett samtal till sjukvårdsupplysningen var det bara att hoppa i en taxi.
Urinvägsinfektion som eventuellt gått upp till njurarna. Så nu får han först någon bredspektrumantibiotika, så ska vi tillbaka imorgon för nya infektionsprover. Sen till ultraljud på njurmottagningen för att se så allt ser okej ut eller om man kan se någon orsak till infektionen där.
Usch stackars liten. Men han är vid rätt gott mod ändå och hyfsat pigg trots allt. Själv är jag ett vrak. Hade ju knappast några marginaler på sömnkontot direkt och så en helt vaken natt på det. Topp!
Men fy vad otäckt! Inga tecken på UVI innan?
Usch vad obehagligt Fru Hermelin
Tydligen är det vanligare för pojkbebisar att få UVI än för flickor, men sen blir det tvärtom. Jag trodde killar oavsett ålder nästan aldrig fick såna problem.
Vi blev inlagda på Astrid Lindgren i några dagar förra veckan då min äldsta son fick något liknande. Hans urin innehöll blod och under ett tag var den så mörk som kaffesump, grumlig och dan. Hade feber och kräktes också så det blev intravenös antibiotika och dropp. Antingen var det en UVI som spridit sig till njurarna eller så var det en njurinflammation orsakat av streptokocker i halsen (tydligen en koppling där).
Så då fick man lära sig nåt nytt.
Vad väger era bebisar? Och hur långa osv? Min vägde 3500 gram och var 50 cm när han föddes. Nu är han fem månader, 67 cm lång och 6575 gram. Han är lång och smal med andra ord. På tillväxtkurvan dippar vikten lite men BVC är inte oroliga för han är så pigg men jag kan inte låta bli att oroa mig..
Hej allihopa! Jag tänkte höra med er hur erat barns "matschema" ser ut. Skulle vara roligt att läsa hur era äter/dricker om dagarna.
Hos oss ser det ungefär ut såhär:
06 - ersättning 150-200ml
08:30 - gröt med katrinplommonpure, ca halv portion
11 - ersättning 130-165ml
14 - ersättning 140-165ml
17 - ersättning 140-165ml
19 - ersättning 200ml till natten
Vaknar dock 1-2 ggr per natt och äter mellan 150-200ml också.
Åh jävlar. Nora var ju lätt prematur (36+0) och vägde 2460 gram och var 45 cm men hon vägde bara 5,7 kg på 6-månaderskontrollen. :D
Vår lilla fågelunge vägde 2630g och var 46cm när han föddes, på 6månaderskontrollen vägde han 9460g och var 72cm.. Han gick snabbt upp i början och har legat kring +1.5 och +2 sedan han var ungefär en månad. Jag har helammat till ca 4.5/5 månader och nu delammar jag.