• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • Cherie

Tur för mig att mina svärföräldrar har pool vid deras hus. Gissa var jag kommer bo i sommar :D

Grattis till sessan menstruella! Vi hade oxå idag och vi väntar med en liten prinsessa! Åh vad det ska bli kul :D :D

• casey

Åh lyckos er. Jag vill också se min bebis. har rul nästa onsdag. Jag har sagt att jag inte vill veta kön, men undrar om jag kan hålla mig! Sambon vill veta..så vi får se :)

• Cherie

Med mina första två lät jag bli att kolla. Det fick bli en överraskning. Sjukt spännande.

Men nu kunde jag helt enkelt inte hålla mig. Vi har ju en av varje så det spelade verkligen ingen roll. Skönt att kunna vara praktisk oxå, ska gå igenom storasysters gamla bebiskläder och se vad som finns där.

• Menstruella

Hur mår ni tjejer?

Jag och sambon har börjat planera lite för föräldrapenningen, vilken djungel det är?! Hur långt fram tänker ni det är smart att ha ansökt från början? Vi vet att vi vill dela hyfsat lika på dagarna, men vi vet ju inte hur vi vill lägga upp det, ska jag vara hemma första halvan och han andra halvan eller vill vi dela upp det lite mer "styckvis" osv, känns ju jättesvårt att veta såhär innan barnet ens har kommit? Hur tänker ni?

• casey

Jag mår prima, känner mig inte alls gravid, hur mår du?

Jadu, djungel kan man verkligen kalla de. Tror jag kommer va hemma större delen iaf, har bara småpratat om de.. Sambon är mest inne på att köpa större bil just nu, vilket kan behövas men inte är akut. Så blir eventuellt en ny i veckan.

• IMHO

Jag mår bättre än på mycket länge. I bland klarar jag en aktiv dag utan medicin, men oftast har jag Lergiganet och små täta måltider att tacka. Sen sover jag ju fortfarande middag varje dag, men det kan jag leva med.

Föräldrapenning har vi börjat prata om här hemma. Att jag är hemma i minst ett halvår först är typ bestämt. Sambon har så mycket sparad semester så vi är nog hemma båda samtidigt i perioder så att inte hans semesterdagar går förlorade (och för att det är mysigt).

Jag söker föräldrapenning från dagen efter semestern, men om jag är pigg så jobbar jag timmar och förskjuter uttag av föräldradagar närmare BF. Så länge pengarna inte betalats ut kan man ändra det på Mina sidor på fk.se.

Totalt sett siktar vi på en jämn uppdelning av dagarna, men hur vi fördelar högersättnings- och lågersättningsdagarna, samt hur mycket vi sparar till besök på förskola och skola har vi inte klurat ut än.

• Cherie

Jag mår faktiskt oxå oförskämt bra. Glad, pigg och inga komplikationer what so ever! Lite sammandragningar (ej smärtsamma) dock men det har jag haft med mina två tidigare så det är inget som stör.

Allt bara flyter på här.

Hos oss blir det jag som stannar hemma största om inte hela delen av föräldraledigheten då jag inte jobbar för tillfället. Så vi har aldrig behövt tänkta på hur vi ska dela upp det. Maken har en del dagar kvar från de tidigare barnen som han ska ta ut i samband med semestern så jag får hjälp sista graviditetstiden samt första tiden med bebis så det kommer vara kanon.

Annars är det mest shopping i fokus just nu. Eller snarare besluta va man ska shoppa :)

Har vi nån BF lista här i tråden? Kanske kan vara kul och lite lättare att hålla reda på varandra?

• maliiin87

Jag mår helt okej. Går dock inte en dag då illamåendet inte gör sig påmint. Men tänker att det inte är många veckor kvar nu.

Jag kommer vara hemma större delen. Dels då vi förlorar så mycket inkomst om sambon är hemma och sen har han så mycket flex och semester att ta ut ändå så i början kommer han va hemma mycket i alla fall.

• IMHO

BF-lista

(Uppdatering från april. Fyll på!)

19/9 IMHO, 36 år, första barnet, Vasastan

• casey

BF-lista

19/9 IMHO, 36 år, första barnet, Vasastan

30/8 casey, 26 år, första barnet, T1

Svar på tråden Gravid i Linköping?