• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • Cherie

Grattis till flickan PLSB! Hoppas att ni mår bra :)

Hjärterdam91, hit gick det på VUL?

Novemberbarn, välkommen hit, hur mår du? Några känningar?

IMHO Skönt att se att allt var bra med bebben, även om du verkar haft en jobbig dag annars.

• Hjärterdam91

Det gick jättebra :) fick se ett tickande hjärta ! Nu känns det mer verkligt, men ändå svårt att förstå att vi faktiskt ska bli föräldrar. Bf blev reviderat 2 veckor så är i vecka 8 istället för 10. Bf är den 21/10.

Cherie skrev 2015-03-09 16:06:15 följande:

IMHO Skönt att se att allt var bra med bebben, även om du verkar haft en jobbig dag annars.

• Menstruella
    Hjärterdam91 skrev 2015-03-09 16:22:43 följande:

Det gick jättebra :) fick se ett tickande hjärta ! Nu känns det mer verkligt, men ändå svårt att förstå att vi faktiskt ska bli föräldrar. Bf blev reviderat 2 veckor så är i vecka 8 istället för 10. Bf är den 21/10.

Grattis, vilken lättnad :) Är du fortfarande fri från symtomen eller har de kommit tillbaks?
  • Menstruella
    casey skrev 2015-03-07 07:28:32 följande:

Inatt drömde jag att jag fick barn, 2 ggr. Första barnet var 1cm långt och va bara en liten geléklutt som bodde i en burk. Kom på efter 2 dagar att; oj jag kanske behöver amma den och den va mindre än bröstvårtan när den låg där Det andra barnet var beräknat som nu i augusti men kom den 15mars, hon var ca 3,4 år när hon kom ut och jag blev besviken för att jag missat bebistiden. Skönt att vakna ur vissa drömmar :)

Vet ni vart man kan gå på gravid-vattengympa? Är de nåt ni har tänkt göra?

Haha, läskiga saker man kan drömma! Senaste dagarna har jag känt efter så mycket för jag vill ju såklart känna några rörelser från bebisen, så inatt drömde jag att jag vaknade och hela magen liksom putade ut som att bebisen höll på att trycka sig ut genom huden! Obehagligt värre :)

Landstinget verkar ju ha någon egen vattengympa som min barnmorska har pratat om, men har inte fått några detaljer eller så än. Annars har jag fått tips om det här: vattengymnastikforgravida.se/  
    Kostar dock en del, 250 kr per gång. Men det verkar bra! Jag har tänkt gå någonstans iallafall, har problem med ryggen sedan innan graviditeten så räknar med att det kommer förvärras en del.
  • Menstruella
    NovemberBarn skrev 2015-03-09 08:36:07 följande:

Hej, 
    Får jag lov att hoppa in?
    Är dock vääääldigt tidigt ute. Är i vecka 5, och har inte ens ringt Kvinnohälsan än.
    Är dock väldigt exalterad, och vill gärna prata av mig lite, då vi inte berättat för omgivningen än =) 
    29 år, bor i Linköping med min sambo och detta är första barnet!

Grattis! :D Då måste du nästan precis ha fått reda på det?
  • Hjärterdam91

De är tillbaka till och från. Men just nu har jag åkt på en rejäl förkylning och feber så den stör mer än symptomen! Hur är det med dina symptom ?

Menstruella skrev 2015-03-09 17:02:12 följande:

Grattis, vilken lättnad :) Är du fortfarande fri från symtomen eller har de kommit tillbaks?

• Cherie

Hjärterdam91, gratulerar, det är så skönt när man fått se det där tickande hjärtat. Jag hade en konstig nojja denna gång, att bebisen skulle ligga utanför livmodern utomkvedshavandeskap (heter det så?). Men sen att få att allt stod rätt till var underbart. Även om jag fick hålla mig till KUB.

• Menstruella
    Hjärterdam91 skrev 2015-03-09 17:38:30 följande:

De är tillbaka till och från. Men just nu har jag åkt på en rejäl förkylning och feber så den stör mer än symptomen! Hur är det med dina symptom ?

Krya på dig! Jag mår bra för det mesta, lite illamående vissa dagar men inte alls farligt. Däremot har jag börjat få foglossning som känns mer och mer, jobbigt i och med att jag har ett rätt fysiskt tungt jobb. 
  • NovemberBarn
    Menstruella skrev 2015-03-09 17:12:11 följande:
    Grattis! :D Då måste du nästan precis ha fått reda på det?
    Tack! Ja, jag plussade i onsdags :) 
    Än så länge har jag bara berättat för våra föräldrar, så det bubblar i hela kroppen på mig och jag får inte utlopp för det =) 

Snälla säg att tiden går fortare för just nu känns det som tortyr varje dag som långsamt segar sig fram.
  • NovemberBarn
    Cherie skrev 2015-03-09 16:06:15 följande:

Tack =)
    Jag mår väldigt bra, egentligen bara ömma bröst och lite illamående som kommer och går i vågor. Jag tycker mer det är en känsla i kroppen att jag liksom "vet" att jag är gravid. Mehhh, kan inte riktigt förklara det men det var det som fick mig att testa, jag bara kände på mig!
Svar på tråden Gravid i Linköping?