• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • Menstruella
    Bakalitenkaka skrev 2015-04-09 19:07:46 följande:

Såg att ni tidigare skrivit om tips på vattengympa, jag har hört att PAUS Spa i Linköping ska ha jättebra vattengympa för gravida. Kan inte bestämma mig om jag själv tycker de e värt ett försök (kör själv lite gravidyoga just nu). Och vad gäller mammakläder tar jag gärna emot fler tips, är inte alls lätt och hitta. Hur gör ni med träningskläder t.ex.? Har haft supersvårt att hitta något över huvud taget.

Jag har också hört att dom är bra. Men det verkar som att man inte kan betala per tillfälle vid dom flesta ställena, vilket är tråkigt för såna som mig som jobbar lite hur som helst dag, kväll och natt :/ 

Haha just träningskläder har jag inte funderat på för träningspeppen har legat ungefär i botten sedan jag blev gravid ;) Tänkt hur många gånger som helst att nuu är det dags att komma igång igen när jag mår bättre, men det vill sig inte!
    Jag köpte en del vanliga (ej träning) mammakläder på Zalando i början av graviditeten som fortfarande funkar bra, ett tips är att kolla såna sidor. Annars är det bara H&M här i stan som jag hittat något över huvud taget på!
  • VhS

Idag avslutas vecka 20 för mig, så 50% avklarat hittills! Vi var på RUL idag och fick reda på att bebisen mår bra och att det är en pojke :) Tyvärr har jag och min man jättesvårt för att komma överens om pojknamn som båda gillar, så det blir en utmaning. Tur att vi har ytterligare 20 veckor på oss ;) 

• maliiin87

En träff vore skoj:)

Mom2mom har även dom bra mammakläder. Men som sagt annars är det hm som har.

Själv hoppas jag slippa mamma kläder snart. Går in i v 35 imorgon:)

• casey
    VhS skrev 2015-04-10 18:06:23 följande:

Idag avslutas vecka 20 för mig, så 50% avklarat hittills! Vi var på RUL idag och fick reda på att bebisen mår bra och att det är en pojke :) Tyvärr har jag och min man jättesvårt för att komma överens om pojknamn som båda gillar, så det blir en utmaning. Tur att vi har ytterligare 20 veckor på oss ;) 

Samma här!!! :) hade massor flicknamn som redan var bestämda, men nu får de bli herr namnlös :)
  • Cherie
    VhS skrev 2015-04-10 18:06:23 följande:

Att pojknamn är så mycket svårare. Vi hade samma problem. Dock väntar vi ju en liten flicka nu så det känns lite lättare. :)
  • Bakalitenkaka
    Menstruella skrev 2015-04-10 13:12:43 följande:
    Jag har också hört att dom är bra. Men det verkar som att man inte kan betala per tillfälle vid dom flesta ställena, vilket är tråkigt för såna som mig som jobbar lite hur som helst dag, kväll och natt :/ 

Haha just träningskläder har jag inte funderat på för träningspeppen har legat ungefär i botten sedan jag blev gravid ;) Tänkt hur många gånger som helst att nuu är det dags att komma igång igen när jag mår bättre, men det vill sig inte!
    Jag köpte en del vanliga (ej träning) mammakläder på Zalando i början av graviditeten som fortfarande funkar bra, ett tips är att kolla såna sidor. Annars är det bara H&M här i stan som jag hittat något över huvud taget på!
    Gå in på www.asa-osterberg.se för mer info om vattengympan, ser ut som att man ska kunna betala per gång. Har hört mkt bra om henne så de blir nog att testa lite längre fram i graviditeten för mig. Såvida de håller på en bit in i sommaren också.

Jag har inte tränat supermkt heller, har inte riktigt haft samma energi som vanligt :P Men tycker utbudet av mammakläder överlag är väldigt dåligt.

Någon som testat gravidmassage? Fick ett presentkort på de som jag tänkte utnyttja snart. Undrar om man ska vänta tills man är lite större eller om de e lika bra att gå redan nu.

Ses också gärna någon gång framöver, tror de finns mkt o prata om! :)
  • Hjärterdam91

BF-lista

22/5 maliiin87, 27 år, första barnet, Tannefors

16/8 kottex, 28 år, första barnet, Lambohov

21/8 Menstruella, 23 år, första barnet, Berga

23/8 Bakalitenkaka, 28 år, första barnet, Linköping

24/8 Cherie, 28 år, tredje barnet, Ekängen

28/8 VhS, 28 år, första barnet, Södra Ekkällan

30/8 casey, 26 år, första barnet, T1

19/9 IMHO, 36 år, första barnet, Vasastan

15/10 Hjärterdam91, 23 år, första barnet, Ekholmen

• Kottex

Idag har vi bokat vagn, en brio smile. Lika bra att vara ute i god tid så man får det man vill ha :) Går in i vecka 23 imorgon. 17 kvar :) Det vore jätteroligt att planera någon träff framöver. Jag är ensam i min krets och vore kul att tjattra med andra.

• casey

Vi har med kollat på vagn idag och tror det blir samma modell :) vart bokade ni den och hur lång väntetid är det?

• Kottex
    casey skrev 2015-04-12 21:35:31 följande:

Vi har med kollat på vagn idag och tror det blir samma modell :) vart bokade ni den och hur lång väntetid är det?

Härligt. Vilken färg? Vi tog en brun :) babyproffsen i Linköping. Samma pris på nätet så det känns bra att kunda vända sig till en affär om det skulle behövas. Tror det gå att få direkt, vi beställde till slutet av juni.
Svar på tråden Gravid i Linköping?