• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • Kottex

En kollega är gravid i v31 och idag fick jag se hela magen röra sig och fick världens putt av hennes lilla. Så häftigt att veta att man själv kommer känna det framöver. Hon är nu väldigt trött det emellanåt och en annan just nu längtar dit, haha. Mindre än 2 v till rul

• Cherie

Herregud vilken smärta jag hade i ryggen. Det byggdes upp under fyra dagar sedan så sa det bara pang. Kunde inte ens ligga i sängen utan att det gjorde ont, jag grät av smärta så fort jag rörde mig, nej jag skojar inte. En smärta jag aldrig varit med om förut, satt inne i skelettet liksom, i bäckenet på vänster sida.

Nästa dag var det bara borta. Så konstigt. Har fortfarande lite känningar där smärtan strålade ut ifrån men har inte haft ont sedan dess.

Ang rörelser är det inte alls ovanligt att känna runt v 17, jag började ana redan i v 15 denna graviditet, som visserligen är min tredje men det är ändå över 6 år sedan jag var gravid sist dessutom verkar jag ha en vilding fär inne, helt otroligt vad det sprattlades under kub UL. Gick idag in i v 18 och känner skillnad på bebis och "luft i magen" såå härligt.

Nu börjar nedräkningen på RUL för mig. Måndag näst nästa vecka, åh vad jag längtar.

• äppelblomman

Hej! Jag hoppar in här om jag får? Plussade idag efter 3 års känslomässig berg- och dalbana med bl.a. ett antal IVF-försök.. Är sååå lycklig just nu.. Går in i vecka 6 idag tror jag.. :D

• casey
    äppelblomman skrev 2015-03-18 07:24:39 följande:

Hej! Jag hoppar in här om jag får? Plussade idag efter 3 års känslomässig berg- och dalbana med bl.a. ett antal IVF-försök.. Är sååå lycklig just nu.. Går in i vecka 6 idag tror jag.. :D

Grattis! Va härligt! Va blir de då? En oktoberbebis?:)
  • IMHO

KUB igår gick bra och gav ett nytt BF fem dagar tidigare. 19 sep (min salig mormors födelsedag) beräknas vi. Könet lät sig inte avslöjas denna gång, men efter att bm gått igenom övriga organ utan anmärkning, så sa min sambo: det verkar som det blir en människa. Hoppas han får rätt.

• NovemberBarn

Stort Grattis, så roligt!!!!
    Välkommen hit. 

Det måste kännas fantastiskt? Glad
  • Cherie

Åh vad härligt! Välkommen hit och massa grattis :)
  • Hjärterdam91

Grattis!

• Hjärterdam91

Var på inskrivningssamtalet igår, är supernöjd med barnmorskan vilket känns jätteskönt. Nu är det nedräkning till UL den 30 april :)

• Menstruella

Grattis!! :) Känner du av några symtom än?
Svar på tråden Gravid i Linköping?