• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • Cherie

Är det någon som kan svara på detta?

I två dagar har jag haft så sjukt ont i ländryggen/svanken på vänster sida. Det liksom smärtar och tar emot så fort jag bara rör mig. Kan det vara foglossning eller vad kan det bero på?

Slapp tack och lov foglossning i mina tidigare graviditeter så jag vet inte hur det känns.

Går in i vecka 17 idag

• Menstruella
    Cherie skrev 2015-03-10 08:38:50 följande:

I två dagar har jag haft så sjukt ont i ländryggen/svanken på vänster sida. Det liksom smärtar och tar emot så fort jag bara rör mig. Kan det vara foglossning eller vad kan det bero på?

Slapp tack och lov foglossning i mina tidigare graviditeter så jag vet inte hur det känns.

Går in i vecka 17 idag

Det kan säkert vara foglossning, eller helt enkelt bara ryggont? Jag har ett foglossningsbälte som man spänner åt hårt över höfterna som är skönt när man står och går mycket om det är foglossning, kanske värt att testa!
  • Menstruella
    NovemberBarn skrev 2015-03-10 08:23:22 följande:
    Tack! Ja, jag plussade i onsdags :) 
    Än så länge har jag bara berättat för våra föräldrar, så det bubblar i hela kroppen på mig och jag får inte utlopp för det =) 

Snälla säg att tiden går fortare för just nu känns det som tortyr varje dag som långsamt segar sig fram.
    För mig har tiden gått jättefort! De där första veckorna kunde man ju inte fatta hur sakta tiden verkade gå men sen har det liksom bara flytit på och nu är snart halva graviditeten avklarad för mig, sjukt :) Tror det handlar om att man är så jättefokuserad på graviditeten första veckorna, men efter ett tag hinner vardagen ikapp en lite igen så man får annat att tänka på.
  • Cherie
    Menstruella skrev 2015-03-10 16:51:36 följande:
    Det kan säkert vara foglossning, eller helt enkelt bara ryggont? Jag har ett foglossningsbälte som man spänner åt hårt över höfterna som är skönt när man står och går mycket om det är foglossning, kanske värt att testa!
    Jag hoppas på bara ryggont, får se hur detta utvecklas de närmsta dagarna annars kanske ett foglossningsbälte är smart att investera i. Hittar man dom på Apoteket eller?
  • Menstruella
    Cherie skrev 2015-03-10 21:59:44 följande:
    Jag hoppas på bara ryggont, får se hur detta utvecklas de närmsta dagarna annars kanske ett foglossningsbälte är smart att investera i. Hittar man dom på Apoteket eller?
    Ja vi får hålla tummarna. Jag har lånat mitt från en vän, men min barnmorska sa att de finns att köpa i en affär som heter Lättsam, ligger på Nygatan.
  • Menstruella

Har ni andra som är runt vecka 17 som jag börjat känna några rörelser än?
    Ni som är längre gångna, när började ni känna? 
    Senaste dagarna har jag börjat känna något ibland när jag ligger ner, som små diffusa tryck och buffar som jag inte känt förut. Så svårt att veta vad det är när man inte har något att jämföra med, men tänker att det borde väl vara bebisen, hoppas iallafall! :)

• Kottex
    Menstruella skrev 2015-03-12 20:25:11 följande:

Senaste dagarna har jag börjat känna något ibland när jag ligger ner, som små diffusa tryck och buffar som jag inte känt förut. Så svårt att veta vad det är när man inte har något att jämföra med, men tänker att det borde väl vara bebisen, hoppas iallafall! :)

Jag har ett tag känt som det är något som killar/kittlar i magen men jag väntar på första buffen borde känna den när som helst, är i vecka 18. Det låter helt klart som det är den lille :)
  • PLSB

Jag hade moderkaka i framvägg, var inte säker på att jag kände bäbisen röra sig förens typ v 23-24, innan hade det lika härna kunnat vara lite luft. Tyckte det kändes lite som en fisk som sprattlar till lite ;)

Härligt att följa er och minnas tillbaka lite :)

• maliiin87
    Menstruella skrev 2015-03-12 20:25:11 följande:

I början när jag kände så va det som ett fladder i magen. Tror det runt v18. Sen känner man det mer och mer. Går in i v31 imorgon och har sedan några veckor tillbaka kunnat se hur hela magen rör sig när han sparkar:)

Det är en häftig känsla när man kommer på att det är bebis som rör sig :)
  • maliiin87
    Cherie skrev 2015-03-10 08:38:50 följande:

Går in i vecka 17 idag

jag fick ont i ryggen några dagar när jag va i v 22 typ. Då hade jag så ont att jag knappt kunde gå. Men det gick över med lite vila. Så prova de. Annars prata med din bm.
Svar på tråden Gravid i Linköping?