• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • IMHO
    casey skrev 2015-04-09 06:18:01 följande:

Igår va vi på rul, vi ska få en pojke!!! :)

Grattis! Kul att få veta. Ser bm kön på vårt RUL 27/4 så får hon gärna berätta.
  • Bakalitenkaka
    IMHO skrev 2015-04-09 12:04:01 följande:

Välkommen Bakalitenkaka! Jag la in dig i listan. Hoppas det var ok.

Tack, det är helt okej! :)
  • Bakalitenkaka

Såg att ni tidigare skrivit om tips på vattengympa, jag har hört att PAUS Spa i Linköping ska ha jättebra vattengympa för gravida. Kan inte bestämma mig om jag själv tycker de e värt ett försök (kör själv lite gravidyoga just nu). Och vad gäller mammakläder tar jag gärna emot fler tips, är inte alls lätt och hitta. Hur gör ni med träningskläder t.ex.? Har haft supersvårt att hitta något över huvud taget.

• Kottex

Nedan postades visst aldrig igår... :)

Ändrade lstan så den ligger efter datum :D hoppas det är okej :) mår väldigt bra här också, har känt parveln varje dag sedan en vecka, det känns så skönt. Har ont baksidan ovanför skinkan, höger sida, det kommer och går, hoppas det håller sig men gissar att det blir värre vartefter men det är värt det :) Här kommer jag ta mesta delen av föräldrarledigheten. Sambons jobb känns som tryggare än mitt just nu, omorganisationer, förlorade avtal och annat som gör att jag är gärna hemma tills det blr ordning och reda. Finns en risk at jag ej har något jobb kvar och då kanjag fundera och söka nytt i "lugn och ro".

• VhS

BF-lista 

22/5 maliiin87, 27 år, första barnet, Tannefors 

16/8 kottex, 28 år, första barnet, Lambohov 

21/8 Menstruella, 23 år, första barnet, Berga 

23/8 Bakalitenkaka, 28 år, första barnet, Linköping

24/8 Cherie, 28 år, tredje barnet, Ekängen 

28/8 VhS, 28 år, första barnet, Södra Ekkällan

30/8 casey, 26 år, första barnet, T1 

19/9 IMHO, 36 år, första barnet, Vasastan

• casey

Toppen med listan... Ett litet majbarn o en massa augustibarn :)

• casey
    casey skrev 2015-04-09 20:21:43 följande:

Toppen med listan... Ett litet majbarn o en massa augustibarn :)

Septemberbarnet med såklart men den får tillhöra augustibarnen, haha. Eller så kommer väl min i september med:)
  • IMHO
    casey skrev 2015-04-09 20:23:07 följande:

Septemberbarnet med såklart men den får tillhöra augustibarnen, haha. Eller så kommer väl min i september med:)

Haha, vem vet? Själv föddes jag tre veckor för tidigt trots att jag var första barnet.

Vore kul om vi lyckades ordna någon träff med blandade magar och bebisar i sommar. Bara ha det gott i Trädgårdsföreningen typ.
  • casey

Nae de är ju ingen som vet :) de låter jättetrevligt, finns ju en del att prata om. :)

• Menstruella
    IMHO skrev 2015-04-09 20:32:56 följande:
    Haha, vem vet? Själv föddes jag tre veckor för tidigt trots att jag var första barnet.

Vore kul om vi lyckades ordna någon träff med blandade magar och bebisar i sommar. Bara ha det gott i Trädgårdsföreningen typ.
    En träff borde vi absolut se till att fixa när det är lite varmare ute, vore kul! :)
Svar på tråden Gravid i Linköping?