• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • Menstruella
    Cherie skrev 2015-03-17 22:23:38 följande:

Herregud vilken smärta jag hade i ryggen. Det byggdes upp under fyra dagar sedan så sa det bara pang. Kunde inte ens ligga i sängen utan att det gjorde ont, jag grät av smärta så fort jag rörde mig, nej jag skojar inte. En smärta jag aldrig varit med om förut, satt inne i skelettet liksom, i bäckenet på vänster sida.

Nästa dag var det bara borta. Så konstigt. Har fortfarande lite känningar där smärtan strålade ut ifrån men har inte haft ont sedan dess.

Ang rörelser är det inte alls ovanligt att känna runt v 17, jag började ana redan i v 15 denna graviditet, som visserligen är min tredje men det är ändå över 6 år sedan jag var gravid sist dessutom verkar jag ha en vilding fär inne, helt otroligt vad det sprattlades under kub UL. Gick idag in i v 18 och känner skillnad på bebis och "luft i magen" såå härligt.

Nu börjar nedräkningen på RUL för mig. Måndag näst nästa vecka, åh vad jag längtar.

Låter ju fruktansvärt, hoppas att det inte kommer tillbaka! Har du kanske belastat ryggen fel på något sätt?

Så mysigt att känna att det rör sig!! Jag känner mer och mer för varje dag, när jag går och lägger mig på kvällen vaknar hen till och börjar härja runt :)
    Vi ska också på RUL då, om det är 30/3 du menar? Kul!
  • äppelblomman
    casey skrev 2015-03-18 09:02:05 följande:
    Grattis! Va härligt! Va blir de då? En oktoberbebis?:)
    NovemberBarn skrev 2015-03-18 10:32:31 följande:
    Stort Grattis, så roligt!!!!
    Välkommen hit. 

Det måste kännas fantastiskt? Glad
    Cherie skrev 2015-03-18 11:55:21 följande:
    Åh vad härligt! Välkommen hit och massa grattis :)
    Menstruella skrev 2015-03-18 22:07:10 följande:
    Grattis!! :) Känner du av några symtom än?
    Tack alla :) Om jag räknat rätt blir det en novemberbebis.. men det blir bra.. bara det blir en bebis får den komma precis när den vill :D

Det känns helt underbart men även overkligt.. Har nog inte helt fattat det än :)

Jag har (och har haft sedan ca 2 v tillbaka) en hel drös med symptom; ont i brösten, ont i magen, yrsel, illamående, kissnödig, törstig, darrig/skakig känsla i kroppen och svårt att sova igenom hela nätterna.. men vartenda ett av dessa symptom är mer än välkommet! Har ju längtat efter det i flera år nu, hur knäppt det än kan låta :)
  • Cherie

Ja precis måndag 30/3, snart kan man säga "nästa vecka" :)

Hihi kul att både du, jag och hjärterdam91 har UL samma dag.

Ska bli så mysigt när resten av familjerna också kan känna rörelserna, men det dröjer nog några veckor till.

Är det någon annan som har sjukt konstiga drömmar på natten? Jag har så fantasifulla, detaljrika ovanliga drömmar. Brukar inte alls drömma så här. Kan det bero på hormonerna?

• Hjärterdam91

Jag mena såklart 30/3 ;) kul att vi har samma!

Cherie skrev 2015-03-19 08:08:42 följande:

Ska bli så mysigt när resten av familjerna också kan känna rörelserna, men det dröjer nog några veckor till.

Är det någon annan som har sjukt konstiga drömmar på natten? Jag har så fantasifulla, detaljrika ovanliga drömmar. Brukar inte alls drömma så här. Kan det bero på hormonerna?

• Kottex

Kul med lyckade ul :) har ul om 1 vecka -3 timmar, äntligen mindre än en vecka kvar ;) någon som varit i ullared nyligen? Tänkte på utbuden. Vi ska ned dagen efter ul för att inhadla så mycket som möjligt. Då vet vi (förhoppningsvis) om det blir blått eller rosa :)

• VhS

Jag är i vecka 17 och är ganska säker på att jag kände bebisen röra på sig idag! Så coolt, kändes som det var något som kittlade på insidan av magen. Har en evighet kvar till nästa ul (3 veckor) så nu känns det lite som en tröst att jag i väntan på det kanske kan få känna bebisen lite grann i alla fall :) 

• Cherie
    Hjärterdam91 skrev 2015-03-19 16:51:19 följande:

Jag mena såklart 30/3 ;) kul att vi har samma!

Haha lyckat att jag fick det till mars iallafall. Ibland läser man inte riktigt klart.
  • maliiin87
    Kottex skrev 2015-03-19 19:02:14 följande:

Kul med lyckade ul :) har ul om 1 vecka -3 timmar, äntligen mindre än en vecka kvar ;) någon som varit i ullared nyligen? Tänkte på utbuden. Vi ska ned dagen efter ul för att inhadla så mycket som möjligt. Då vet vi (förhoppningsvis) om det blir blått eller rosa :)

Det finns som alltid mycket varierat i ullared. Men täcken, kuddar, påslakan, lakan, skötbäddar osv. finns ju mycket av. Gå in på deras hemsida och kolla bloggen. Där visar dom lite:)

Ska själv åka ner och fixa det sista om 2 veckor :)
  • Menstruella
    Cherie skrev 2015-03-19 08:08:42 följande:

Mina drömmar har förändrats på så sätt att dom är mycket mer "verkliga" eller vad man ska säga. Inte så att de är realistiska, för det händer ju sjukt konstiga saker, men själva känslan i drömmen är liksom som att man är vaken! Beror säkert på hormonomställningen :) Senaste nätterna har jag bara drömt förlossningsrelaterade saker som har slutat i kaos och panik, typ att jag fick göra kejsarsnitt på ica. Mindre trevligt, haha.
  • Cherie

Haha nä kejsarsnitt på Ica får vi verkligen hoppas att vi lyckas undvika ;) men ja precis som du beskriver så känns dom sjukt verkliga.

7 dagar kvar till RUL :D:D det närmar sig.

Hur har helgen varit annars?

Vi har lyckats åka på magsjuka, hela familjen, började med mannen och sonen och nu är det min och dotterns tur. Fy vad risig man känner sig.

Ska försöka planera in nån trip till Ullared inom en snar framtid, har en hel del inköp till huset som behövs och så klart vill man ju spana in deras baby sortiment. Är dock rätt kräsen så vi får se hur mkt som följer med hem.

Svar på tråden Gravid i Linköping?