• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • casey
    Kottex skrev 2015-04-12 23:11:48 följande:
    Härligt. Vilken färg? Vi tog en brun :) babyproffsen i Linköping. Samma pris på nätet så det känns bra att kunda vända sig till en affär om det skulle behövas. Tror det gå att få direkt, vi beställde till slutet av juni.
    Det blir nog en svart isf :) ja vi va också där o kolla. Har kollat runt på nätet med, tror man kunde få för nån hundring billigare men känner med att de är smidigare att ha köpt den i affär om de skulle va nåt...
  • maliiin87

Köper man på babyproffsen har man garanti om något skulle gå fel. Köper man brio vagn och babyskydd i brio så kan man med en adapter sätta babyskyddet på vagnen.

Vi köpte en brio happy.

Men har köpt allt som jag tror behövs första tiden.

casey skrev 2015-04-13 07:19:33 följande:

Det blir nog en svart isf :) ja vi va också där o kolla. Har kollat runt på nätet med, tror man kunde få för nån hundring billigare men känner med att de är smidigare att ha köpt den i affär om de skulle va nåt...

• Lövet92
    Bakalitenkaka skrev 2015-04-09 19:07:46 följande:

Såg att ni tidigare skrivit om tips på vattengympa, jag har hört att PAUS Spa i Linköping ska ha jättebra vattengympa för gravida. Kan inte bestämma mig om jag själv tycker de e värt ett försök (kör själv lite gravidyoga just nu). Och vad gäller mammakläder tar jag gärna emot fler tips, är inte alls lätt och hitta. Hur gör ni med träningskläder t.ex.? Har haft supersvårt att hitta något över huvud taget.

Oj här har jag missat inlägg! ;)

Jag ska gå på vattengympan på paus/ekoxen har inte gjort det tidigare men hört många som rekommenderat det. Så ska bli både väldigt skönt och intressant att få prata och diskutera med andra gravida och en barnmorska :)

Jag skulle få ett inbetalningskort vid första start för 4-5 ggr. De stängde för semester efter midsommar så får se hur många gånger jag hinner.

Träningskläder har jag mina tidigare dock vill jag ha byxor med högre midja nu. Lindex har några träningskläder men de är endast på nätet. Kollat något på Ellos? :)

Jag är oxå intresserad av en träff, kul!
  • Lövet92

BF-lista

22/5 maliiin87, 27 år, första barnet, Tannefors

11/8 Lövet92, 23 år, första barnet, Åtvidaberg

16/8 kottex, 28 år, första barnet, Lambohov

21/8 Menstruella, 23 år, första barnet, Berga

23/8 Bakalitenkaka, 28 år, första barnet, Linköping

24/8 Cherie, 28 år, tredje barnet, Ekängen

28/8 VhS, 28 år, första barnet, Södra Ekkällan

30/8 casey, 26 år, första barnet, T1

19/9 IMHO, 36 år, första barnet, Vasastan

15/10 Hjärterdam91, 23 år, första barnet, Ekholmen

• Bakalitenkaka
    Lövet92 skrev 2015-04-13 21:38:40 följande:
    Oj här har jag missat inlägg! ;)

Jag ska gå på vattengympan på paus/ekoxen smile1.gif har inte gjort det tidigare men hört många som rekommenderat det. Så ska bli både väldigt skönt och intressant att få prata och diskutera med andra gravida och en barnmorska :)

Jag skulle få ett inbetalningskort vid första start för 4-5 ggr. De stängde för semester efter midsommar så får se hur många gånger jag hinner.

Träningskläder har jag mina tidigare dock vill jag ha byxor med högre midja nu. Lindex har några träningskläder men de är endast på nätet. Kollat något på Ellos? :)

Jag är oxå intresserad av en träff, kul! smile1.gif
    Jag har också anmält mig till vattengympan nu, börjar i slutet av maj så de blir 3-4ggr jag hinner med innan midsommar. Men de ska bli kul ????

Ja jag har också kollat på Lindex online, tyvärr var byxorna i min storlek slut i lager. Ska kolla ellos också! Ger inte upp, vill kunna träna (lite iaf) i bekväma kläder. De e hemskt när allt skaver över magen.
  • Bakalitenkaka
    Bakalitenkaka skrev 2015-04-16 05:51:01 följande:
    Jag har också anmält mig till vattengympan nu, börjar i slutet av maj så de blir 3-4ggr jag hinner med innan midsommar. Men de ska bli kul ????

Ja jag har också kollat på Lindex online, tyvärr var byxorna i min storlek slut i lager. Ska kolla ellos också! Ger inte upp, vill kunna träna (lite iaf) i bekväma kläder. De e hemskt när allt skaver över magen.
    Skulle va en smiley där och inga frågetecken :)
  • Lövet92
    Bakalitenkaka skrev 2015-04-16 05:51:01 följande:

Kul! :) jag börjar 7 maj. Ska du gå tisdag eller torsdag?

Jag beställde ett par svarta mammaleggins (knälånga) från ellos som är dösköna. De tänkte jag träna i sen när magen blir för stor för mina vanliga. Ja det räcker med bh-n som skaver mot magen ;)
  • Kottex

Träffade bm för första gången efter ul, mätte mage, lyssnat på hjärta, mätt blodtryck. Allt såg jättebra ut. Har bokt tider ända fram och tom 2 veckor efter beräknat datum. Häftigt häftigt :) har känt lillkillen varje dag sedan 2 veckor tillbaka. Man känner att han växer då buffarna blir tydligare och tydligare.

• casey
    Kottex skrev 2015-04-16 22:47:13 följande:

Träffade bm för första gången efter ul, mätte mage, lyssnat på hjärta, mätt blodtryck. Allt såg jättebra ut. Har bokt tider ända fram och tom 2 veckor efter beräknat datum. Häftigt häftigt :) har känt lillkillen varje dag sedan 2 veckor tillbaka. Man känner att han växer då buffarna blir tydligare och tydligare.

Va bra att det såg bra ut! :) hur många tider fick du fram till förlossningen?
  • Bakalitenkaka
    Lövet92 skrev 2015-04-16 22:30:31 följande:
    Kul! :) jag börjar 7 maj. Ska du gå tisdag eller torsdag?

Jag beställde ett par svarta mammaleggins (knälånga) från ellos som är dösköna. De tänkte jag träna i sen när magen blir för stor för mina vanliga. Ja det räcker med bh-n som skaver mot magen ;)
    Jag börjar 26 maj så de blir tisdagar. Du får berätta va du tyckte efter första passet :)
Svar på tråden Gravid i Linköping?