• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • casey
    maliiin87 skrev 2015-04-18 18:25:57 följande:

Förlossningen närmar sig. V36 idag. När och vad bör man packa väskan?

Hur går det med packningen? :) min kompis var beräknad till den 8/5 men fick en liten bebis den 23/4 :) så hoppas du är redo o stort lycka till när det är dags!
  • maliiin87
    casey skrev 2015-04-27 19:04:33 följande:

Hur går det med packningen? :) min kompis var beräknad till den 8/5 men fick en liten bebis den 23/4 :) så hoppas du är redo o stort lycka till när det är dags!

Det mesta är packat så nu känner jag mig lite mer redo :)

Nu går jag mest och väntar på att han ska komma:)
  • NovemberBarn
    BF-lista 

22/5 maliiin87, 27 år, första barnet, Tannefors 

11/8 Lövet92, 23 år, första barnet, Åtvidaberg

16/8 kottex, 28 år, första barnet, Lambohov 

21/8 Menstruella, 23 år, första barnet, Berga 

23/8 Bakalitenkaka, 28 år, första barnet, Södra Ekkällan 

24/8 Cherie, 28 år, tredje barnet, Ekängen 

28/8 VhS, 28 år, första barnet, Södra Ekkällan 

30/8 casey, 26 år, första barnet, T1 

19/9 IMHO, 36 år, första barnet, Vasastan 

11/10 Rulltrappa, 33 år, fjärde barnet, Lambohov

15/10 Hjärterdam91, 23 år, första barnet, Ekholmen

10/11 Novemberbarn, 29 år, första barnet, Södra Ekkällan
  • NovemberBarn

Hej alla, 

I förra veckan var vi på första UL på kvinnohälsan och allt så bra ut. Skallbenet höll på att växa ihop, tickande hjärta, tarmar på insidan, två armar och två ben. Lilla plutten är inte mer än 5,2 cm. Så himla overkligt och fantastiskt att se. Nu vågar jag planera och fantisera på riktigt!!!

Tror det var störst chock för sambon som fattade det på riktigt först nu, han blev lite tagen. Tror det har varit lättare för mig att förstå med illamåendet, växande mage etc. Jag säger inte att han är trög bara lite långsam

Fick datumet satt till 10/11 och det passar bra, för jag sa till sambon att jag ville ha en bebis i 30-års present och jag fyller 30 den 18:e November =) Han drog ut på det så länge han kunde. 

• casey

Åh vilken underbar present! Fast man vill ju ha sin egna födelsedag så hoppas den kommer ut på en egen dag :)

Om en vecka ska vi till bm o lyssna på hjärtat och så för första gången. Ska bli spännande. Vi har köpt vagn o skötbord nu, känner oss ganska redo...(kan man bli de?) haha. 4 månader kvar nu!

• casey

Åh vilken underbar present! Fast man vill ju ha sin egna födelsedag så hoppas den kommer ut på en egen dag :)

Om en vecka ska vi till bm o lyssna på hjärtat och så för första gången. Ska bli spännande. Vi har köpt vagn o skötbord nu, känner oss ganska redo...(kan man bli de?) haha. 4 månader kvar nu!

• NovemberBarn
    casey skrev 2015-05-06 18:07:06 följande:

Ja men precis, hen får gärna komma när den är beräknad till =)

Åhh jag tycker det är så svårt att ge sig in i vagn och möbel djungeln. Har ingen aning om var jag ska börja, eller vad jag vill ha/behöver. 
    Hur resonerade ni?
  • casey

Vi köpte brio smile, nåt "paketpris" sittdel, liggdel o babyskydd som man kan sätta på vagnen med. Den är nog ganska vanlig. Svängbara framhjul ville vi ha, o den är lätt att fälla ihop. En smidig enkel vagn helt enkelt :)

• maliiin87
    NovemberBarn skrev 2015-05-06 16:44:29 följande:

Hej alla, 

I förra veckan var vi på första UL på kvinnohälsan och allt så bra ut. Skallbenet höll på att växa ihop, tickande hjärta, tarmar på insidan, två armar och två ben. Lilla plutten är inte mer än 5,2 cm. Så himla overkligt och fantastiskt att se. Nu vågar jag planera och fantisera på riktigt!!!

Tror det var störst chock för sambon som fattade det på riktigt först nu, han blev lite tagen. Tror det har varit lättare för mig att förstå med illamåendet, växande mage etc. Jag säger inte att han är trög bara lite långsam

Fick datumet satt till 10/11 och det passar bra, för jag sa till sambon att jag ville ha en bebis i 30-års present och jag fyller 30 den 18:e November =) Han drog ut på det så länge han kunde. 

Härligt med ul och att allt såg bra ut:)

Hoppas bebis kommer när den är beräknad så ni får era egna dagar. Sen kan jag tänka mig att det är jobbigt att gå över tiden.
  • maliiin87
    casey skrev 2015-05-06 18:07:06 följande:

Härligt att lyssna på hjärtljud:) låter som ett tåg:)

Jag tror inte det spelar någon roll hur mycket man förbereder sig. När det väl är dags finns ingen återvändo:)

Tiden går fort. Förutom de sista veckorna. Börjar tröttna på att va gravid nu. Nu får han gärna titta ut.
Svar på tråden Gravid i Linköping?