• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • Menstruella
    Cherie skrev 2015-03-22 21:07:54 följande:

Haha nä kejsarsnitt på Ica får vi verkligen hoppas att vi lyckas undvika ;) men ja precis som du beskriver så känns dom sjukt verkliga.

7 dagar kvar till RUL :D:D det närmar sig.

Hur har helgen varit annars?

Vi har lyckats åka på magsjuka, hela familjen, började med mannen och sonen och nu är det min och dotterns tur. Fy vad risig man känner sig.

Ska försöka planera in nån trip till Ullared inom en snar framtid, har en hel del inköp till huset som behövs och så klart vill man ju spana in deras baby sortiment. Är dock rätt kräsen så vi får se hur mkt som följer med hem.

Hoppas veckan går fort!
    Jag har jobbat hela helgen, är rätt tungt nu för foglossningen blir bara värre :/
    Usch för magsjuka, krya på er!

Vi ska också ta oss till Ullared, även om jag egentligen får lite panik av så mycket folk och trängsel :p Tänker att man får ta många fikapauser så löser det sig!
  • MalinA87

Vi var nere i Ullared förra veckan och shoppade en del. Deras utbud ändras ju men om ni undrar något kan jag iaf svara på vad som fanns för en vecka sedan :)

• Menstruella

Usch, har så himla ont i magen idag, vet inte vad som är fel :( Var tvungen att stanna hemma från jobbet och nu väntar jag på att bli uppringd av Kvinnohälsan. Har haft ont sen igår kväll och det släpper liksom inte... Inte kul, man blir ju orolig. Hoppas att jag får komma in och kolla upp det!

• Cherie
    MalinA87 skrev 2015-03-23 20:55:23 följande:

Vi var nere i Ullared förra veckan och shoppade en del. Deras utbud ändras ju men om ni undrar något kan jag iaf svara på vad som fanns för en vecka sedan :)

Ja jag kikade lite på deras blogg och det verkade finnas en del lovande produkter. Behöver bara lösa barnvaktsfrågan då jag verkligen inte har lust att ha med mig en 6 åring och 8 åring dit.
  • Cherie
    Menstruella skrev 2015-03-25 08:46:56 följande:

Usch, har så himla ont i magen idag, vet inte vad som är fel :( Var tvungen att stanna hemma från jobbet och nu väntar jag på att bli uppringd av Kvinnohälsan. Har haft ont sen igår kväll och det släpper liksom inte... Inte kul, man blir ju orolig. Hoppas att jag får komma in och kolla upp det!

Men fy stackare! Hoppas det inte är något allvarligt.

Vad sa dom på kvinnohälsan då?

Massa kramar
  • IMHO
    Menstruella skrev 2015-03-25 08:46:56 följande:

Fy, vad jobbigt. Bra att du fick telefontid. Så länge man ringer tidigt brukar det ju gå. Hoppas ni andra känner er lika nöjda med Kvinnohälsan som jag. De och KK har varit guld värda under en riktigt tung första trimester. Andra trimestern har börjat bättre iaf.

Hoppas det går bra, Menstruella!
  • Menstruella
    Cherie skrev 2015-03-25 10:10:54 följande:
    Men fy stackare! Hoppas det inte är något allvarligt.

Vad sa dom på kvinnohälsan då?

Massa kramar
    IMHO skrev 2015-03-25 14:56:02 följande:
    Fy, vad jobbigt. Bra att du fick telefontid. Så länge man ringer tidigt brukar det ju gå. Hoppas ni andra känner er lika nöjda med Kvinnohälsan som jag. De och KK har varit guld värda under en riktigt tung första trimester. Andra trimestern har börjat bättre iaf.

Hoppas det går bra, Menstruella!
    Jag fick komma dit i förmiddags och dom klämde lite på magen och tog urinprover, men hittade inget konstigt. Fick även lyssna på hjärtat :) Verkar som att det onda bara är att det växer trots allt, men inte trodde jag det kunde göra SÅ ont. Nu känns det bättre iallafall! Fick så bra bemötande av barnmorskan, annars kan man ju lätt känna sig lite dumförklarad i kontakt med vården ibland.

Tack för stödet hörni :)

• Hjärterdam91
    Menstruella skrev 2015-03-25 15:50:32 följande:

Jag fick komma dit i förmiddags och dom klämde lite på magen och tog urinprover, men hittade inget konstigt. Fick även lyssna på hjärtat :) Verkar som att det onda bara är att det växer trots allt, men inte trodde jag det kunde göra SÅ ont. Nu känns det bättre iallafall! Fick så bra bemötande av barnmorskan, annars kan man ju lätt känna sig lite dumförklarad i kontakt med vården ibland.

Skönt att allt såg bra ut ! Men jobbigt att ha så ont :/
  • Cherie
    Menstruella skrev 2015-03-25 15:50:32 följande:

Härligt att höra. Och skönt med bra bemötandet, det stämmer verkligen att man kan känna sig dumförklarad ibland.

Jag är faktiskt super nöjd, över förväntan, med KK här i Linköping. Tycker alla jag kommit i kontakt med har varit guld. Så var det verkligen inte i Stockholm.
  • Lövet92

Hej

Jag hoppar gärna in här om jag får? ????

Är 23 år gammal och gravid i v 20+3 (bf 11 aug) med första barnet.

Bor i Åtvidaberg men uppvuxen i Rimforsa/Linköping.

Roligt att få följa fler gravida som bor i samma område!

Svar på tråden Gravid i Linköping?