• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • Menstruella

Nu har jag också fått tider för kontroller fram till förlossningen, känns att det som nyss var så avlägset börjar närma sig! Har blivit beviljad graviditetspenning också, så om 8 veckor går jag på ledighet :) Blir bra då magen redan är i vägen hela tiden på jobbet, haha.

• Menstruella
    maliiin87 skrev 2015-05-07 10:22:26 följande:
    Härligt att lyssna på hjärtljud:) låter som ett tåg:)

Jag tror inte det spelar någon roll hur mycket man förbereder sig. När det väl är dags finns ingen återvändo:)

Tiden går fort. Förutom de sista veckorna. Börjar tröttna på att va gravid nu. Nu får han gärna titta ut.
    Hoppas han kommer ut snart, vad spännande! Kan tänka mig att de där sista veckorna blir rätt olidliga.
  • maliiin87
    Menstruella skrev 2015-05-08 14:45:06 följande:

Nu har jag också fått tider för kontroller fram till förlossningen, känns att det som nyss var så avlägset börjar närma sig! Har blivit beviljad graviditetspenning också, så om 8 veckor går jag på ledighet :) Blir bra då magen redan är i vägen hela tiden på

[quote=75271300][quote-nick]Menstruella skrev 2015-05-08 14:46:43 följande:[/quote-nick]Hoppas han kommer ut snart, vad spännande! Kan tänka mig att de där sista veckorna blir rätt olidliga.

Skönt med graviditetspenning :) då får du passa på och njuta och vila:)

Ja nu är det 2 veckor kvar till bf. Så hoppas på att slippa gå över.
  • Bakalitenkaka
    Menstruella skrev 2015-05-08 14:45:06 följande:

Nu har jag också fått tider för kontroller fram till förlossningen, känns att det som nyss var så avlägset börjar närma sig! Har blivit beviljad graviditetspenning också, så om 8 veckor går jag på ledighet :) Blir bra då magen redan är i vägen hela tiden på jobbet, haha.

Visst gör de! Jag har också fått alla tider nu, bara 9 veckor kvar att jobba sen går jag på semester som övergår i mammaledighet så jag får totalt 6 veckor ledigt före beräknat. Har ni förresten bokat in nån profylax-kurs? Eller någon annan som har gått?
  • Menstruella
    Bakalitenkaka skrev 2015-05-09 08:35:53 följande:
    Visst gör de! Jag har också fått alla tider nu, bara 9 veckor kvar att jobba sen går jag på semester som övergår i mammaledighet så jag får totalt 6 veckor ledigt före beräknat. Har ni förresten bokat in nån profylax-kurs? Eller någon annan som har gått?
    Jag har inte bokat någon profylaxkurs än men tror vi ska göra det... 800 kr (landstingets) känns ju i dyraste laget dock, hoppas det är värt det?
  • maliiin87
    Bakalitenkaka skrev 2015-05-09 08:35:53 följande:

Vi går profylaxkursen nu. Har varit en gång och tycker att den var bra den gången iaf. Sista är nu på måndag. Hoppas på att det ger något då med.

Tips är att boka snart om ni ska gå då det va svårt att få plats.
  • casey

Maliiiin87, hur går det för dig? Kommit nån bebis än?:)

Har varit hos bm idag, allt såg bra ut. Lyssnat på hjärtat o mätt magen:) 100 dagar kvar för min del.

• maliiin87
    casey skrev 2015-05-22 09:52:25 följande:

Maliiiin87, hur går det för dig? Kommit nån bebis än?:)

Har varit hos bm idag, allt såg bra ut. Lyssnat på hjärtat o mätt magen:) 100 dagar kvar för min del.

Nej ingen bebis har kommit. Va hos Bm idag. En hinnsvepning är gjord och nu väntar jag ännu mer.

Tiden går fort. De 100 dagarna kommer flyga förbi :) skönt att allt såg bra ut:)
  • IMHO

Känns lite mysigt kollektivt att vänta på Maliiiins bebis. Att börja beta av BF-listan blir ju också en slags nedräkning även om vissa av oss kanske kommer "tränga oss i kön".

• äppelblomman

Hej!

Jag hoppar in här om det är ok? Första barnet, är nu i vecka 15 (14 + 5) och bf 17/11. En väldigt efterlängtad plutt :D Har mått rätt så dåligt tidigare, men nu har det vänt och är i stället hungrig hela tiden.. Har varit på två ultraljud, och allt ser fint ut, bebisen växer som den ska och tror att jag börjat känna lite rörelser med :)

Någon här som har erfarenhet av gravidyoga samt vattengympa för gravida? Både positiva och eventuellt negativa erfarenheter?

Svar på tråden Gravid i Linköping?