• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • äppelblomman
    BF-lista 

22/5 maliiin87, 27 år, första barnet, Tannefors 

11/8 Lövet92, 23 år, första barnet, Åtvidaberg

16/8 kottex, 28 år, första barnet, Lambohov 

21/8 Menstruella, 23 år, första barnet, Berga 

23/8 Bakalitenkaka, 28 år, första barnet, Södra Ekkällan 

24/8 Cherie, 28 år, tredje barnet, Ekängen 

28/8 VhS, 28 år, första barnet, Södra Ekkällan 

30/8 casey, 26 år, första barnet, T1 

19/9 IMHO, 36 år, första barnet, Vasastan 

11/10 Rulltrappa, 33 år, fjärde barnet, Lambohov

15/10 Hjärterdam91, 23 år, första barnet, Ekholmen

10/11 Novemberbarn, 29 år, första barnet, Södra Ekkällan

17/11 äppelblomman, 29 år, första barnet, bor på landet straxt utanför Linköping
  • Bakalitenkaka
    äppelblomman skrev 2015-05-24 11:43:21 följande:

Hej!

Jag hoppar in här om det är ok? Första barnet, är nu i vecka 15 (14 + 5) och bf 17/11. En väldigt efterlängtad plutt :D Har mått rätt så dåligt tidigare, men nu har det vänt och är i stället hungrig hela tiden.. Har varit på två ultraljud, och allt ser fint ut, bebisen växer som den ska och tror att jag börjat känna lite rörelser med :)

Någon här som har erfarenhet av gravidyoga samt vattengympa för gravida? Både positiva och eventuellt negativa erfarenheter?

Hej! Välkommen hit :)

Jag har gått på gravidyoga i 8 veckor nu o tycker de har varit bra, ganska enkel träning men bra med mkt fokus på andning och mental förberedelse inför förlossningen. Jag började tidigt för och hinna gå lite då det sen är uppehåll över sommaren (ska ha i augusti) men skulle säga att de räcker o börja runt vecka 20-25. Ska testa vattengympa imorgon för första gången så får återkomma om det, men de ska bli kul. Har hört mkt positivt om de :)
  • Lövet92
    äppelblomman skrev 2015-05-24 11:43:21 följande:

Hej!

Jag hoppar in här om det är ok? Första barnet, är nu i vecka 15 (14 + 5) och bf 17/11. En väldigt efterlängtad plutt :D Har mått rätt så dåligt tidigare, men nu har det vänt och är i stället hungrig hela tiden.. Har varit på två ultraljud, och allt ser fint ut, bebisen växer som den ska och tror att jag börjat känna lite rörelser med :)

Någon här som har erfarenhet av gravidyoga samt vattengympa för gravida? Både positiva och eventuellt negativa erfarenheter?

Grattis och välkommen hit! :)

Jag går på vattengympan och verkligen älskar det! Jätteskönt att man kan få känna sig lätt och någorlunda smidig. Om man är nervös/orolig inför förlossningen så får man mkt hjälp av otroligt duktiga barnmorskor! Verkligen något jag rekommenderar :)

Det skulle vara jätteroligt med en träff :)
  • casey
    Bakalitenkaka skrev 2015-05-25 22:06:57 följande:

Någon som skulle kunna tänka sig att ses om vi styr upp en gemensam fika på stan nån gång snart?

Absolut! :)
  • IMHO

Någon som skulle kunna tänka sig att ses om vi styr upp en gemensam fika på stan nån gång snart?

Gärna
  • äppelblomman

Bara tiden passar så gärna det, vore kul med lite nya vänner i samma "situation" som en själv :)
  • maliiin87

Gärna. Vore skoj :)
  • Bakalitenkaka

Hur ser det ut för er t.ex. nu på måndag den 1 juni runt kl 18? Skulle kunna ses på Espresso house, Trädgårdstorget.

Svar på tråden Gravid i Linköping?