• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • Menstruella
    IMHO skrev 2015-06-16 11:40:21 följande:

Mår sådär idag, men de flesta dagarna är riktigt bra. Livmodern tränar mycket sammandragningar idag så jag stannade i sängen.

Vad skönt att ni fått en bra start, maliiin87.

Jag kan alla dagar nästa vecka. Helst veckodagar och inte för sent dock. Tröttheten är oförutsägbar

Usch, jobbigt med sammandragningar! Men det är ju tur att man kan stanna hemma de dagarna det är som värst :) Jag har massor av sammandragningar, när jag är på jobbet känns magen stenhård mer eller mindre hela tiden. Men barnmorskan verkar inte orolig så man får väl ta det med ro!
  • casey
    Menstruella skrev 2015-06-16 20:52:15 följande:

Vad tror ni om tisdag, typ 17.15?

Tummen upp!
  • IMHO

Tisdag 17.15 låter bra. Plats? Berget vore kanske mysigt?

• IMHO
    Menstruella skrev 2015-06-16 20:56:05 följande:

Usch, jobbigt med sammandragningar! Men det är ju tur att man kan stanna hemma de dagarna det är som värst :) Jag har massor av sammandragningar, när jag är på jobbet känns magen stenhård mer eller mindre hela tiden. Men barnmorskan verkar inte orolig så man får väl ta det med ro!

Jobbar sista dagen innan långledigt idag, så det löser sig nog. Om jag börjar jobba 5 augusti beror på hur jag mår då. Jag går in som vikarie på min egen skola för dem som är sjuka. På så sätt blir det inte lika sårbart om jag måste vara ledig
  • IMHO
    maliiin87 skrev 2015-06-17 09:36:51 följande:

Mig spelar det ingen roll var. Bara det är hyfsat smidigt med barnvagn:)

Just ja, så måste man tänka nu förtiden.

Då är nog Berget dåligt. Espresso House på Trädgårdstorget som förra gången är nog bättre. Café Mums finns i så fall som alternativ tvärs över Trädgårdstorget om det är fullt.
Svar på tråden Gravid i Linköping?