• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • IMHO
    Elaela skrev 2015-06-04 14:31:18 följande:

Hej tjer, det verkar så att jag har missat träffen. Jag bor också i Linköping. BF 30/10 och det är mitt andra barn.

Jag fick träffa goda vänner genom familjeliv förra gången jag var gravid och vi fortfarande är i kontakt efter 5 år. Kul och se er

Välkommen. Jag la in dig i BF-listan som du ser, fast utan ålder för den såg jag inte i något av dina inlägg.

Om 40 min ska ska jag och sambon på storföreläsningen om att föda på Hälsouniversitetetn. Kanske träffar vi någon/några av er där? Några som redan varit där berättade på Espresso House-träffen, att storföreläsningarna kunde rekommenderas .
  • Menstruella
    IMHO skrev 2015-06-08 17:21:39 följande:
    Välkommen. Jag la in dig i BF-listan som du ser, fast utan ålder för den såg jag inte i något av dina inlägg.

Om 40 min ska ska jag och sambon på storföreläsningen om att föda på Hälsouniversitetetn. Kanske träffar vi någon/några av er där? Några som redan varit där berättade på Espresso House-träffen, att storföreläsningarna kunde rekommenderas .
    Jag och min sambo var på föreläsningen, tycker den var rätt så bra men inte så mycket "nytt" direkt. Men lite genomgång av vad som väntar är väl aldrig fel :) Duktiga föreläsare!
  • Elaela

Tack IMHO, jag kompleterar listan

BF-lista

22/5 maliiin87, 27 år, första barnet, Tannefors

11/8 Lövet92, 23 år, första barnet, Åtvidaberg

16/8 kottex, 28 år, första barnet, Lambohov

21/8 Menstruella, 23 år, första barnet, Berga

23/8 Bakalitenkaka, 28 år, första barnet, Södra Ekkällan

24/8 Cherie, 28 år, tredje barnet, Ekängen

28/8 VhS, 28 år, första barnet, Södra Ekkällan

30/8 casey, 26 år, första barnet, T1

19/9 IMHO, 36 år, första barnet, Vasastan

11/10 Rulltrappa, 33 år, fjärde barnet, Lambohov

15/10 Hjärterdam91, 23 år, första barnet, Ekholmen

30/10 Elaela, 38 år, andra barnet, Jägarvallen

10/11 Novemberbarn, 29 år, första barnet, Södra Ekkällan

17/11 äppelblomman, 29 år, första barnet, bor på landet straxt utanför Linköping
  • Pinot noir

Får man vara med?
    Jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i v32 tror jag, plus minus någon vecka. Jag blev galen i början att jag var tvungen att släppa allt med veckor och dagar och bara flyta med.

• Elaela
    Pinot noir skrev 2015-06-10 11:07:16 följande:

Får man vara med?
    Jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i v32 tror jag, plus minus någon vecka. Jag blev galen i början att jag var tvungen att släppa allt med veckor och dagar och bara flyta med.

Välkommen, jag är också ny här. du har gjort bra, mitt problem är att jag följer alla detaljer extra noga och det hjälper inte mycket ska jag säga
  • Pinot noir
    Menstruella skrev 2015-06-06 11:59:42 följande:

Idag går jag in i vecka 30, börjar bli tungt... Men nu kan man ju börja räkna ner ordentligt :) Börjar längta rätt så mycket efter att inte vara gravid längre, måste ärligt talat säga att det är sjukt mycket jobbigare och smärtsammare än jag förväntade mig! Jaja. Bara 10 veckor kvar :D
    Hur mår ni andra?

Jag mår nog som du, v32 har jag fått höra att jag är i så jag har 6v kvar woohoo. Jag är så road av att vara gravid att nästa gång det händer då tar pappan minst halva graviditeten och jag kommer säkert anse att han ska ta halva förlossningen också. Jag har iaf tur som får två barn till priset av ett, en graviditet och förlossning.

Den ena föreläsningen var väldigt bra även om mycket om det som togs upp var repetition från tvillinggruppen. Den andra föreläsningen som handlade om amning kändes väldigt mycket för mycket. Den skulle handlat om efter förlossningen men handlade i princip bara om amning. Amning är bra det är jag övertygad om men eftersom alla inte kan eller vill så kändes det konstigt att ha en föreläsning som gränsar till propaganda om amning. 
    Elaela skrev 2015-06-10 16:47:16 följande:
    Välkommen, jag är också ny här. du har gjort bra, mitt problem är att jag följer alla detaljer extra noga och det hjälper inte mycket ska jag säga
    Tack, jag höll på att bli galen och märkte och noterade alla förändringar som jag googlade upp. Så det var enklast att släppa allt och flyta med. Jag går och besöker läkare, barnmorska och ultraljud med jämna mellanrum så jag tänker att det ordnar sig.

• maliiin87

Hur mår ni tjejer?

Här är allt bra och att vara mamma är underbart. :)

Vad sägs om en träff i början på nästa vecka? :)

• IMHO
    maliiin87 skrev 2015-06-16 10:08:28 följande:

Hur mår ni tjejer?

Jag är på.
  • IMHO

Mår sådär idag, men de flesta dagarna är riktigt bra. Livmodern tränar mycket sammandragningar idag så jag stannade i sängen.

Vad skönt att ni fått en bra start, maliiin87.

Jag kan alla dagar nästa vecka. Helst veckodagar och inte för sent dock. Tröttheten är oförutsägbar

• casey
    maliiin87 skrev 2015-06-16 10:08:28 följande:

Hur mår ni tjejer?

Va härligt de låter :)
    jag mår bra, v. 30 igår. 10 veckor kvar. Tiden går ju så sjukt fort! Wiee..
    Jag kan nog närsom efter kl 16:)
Svar på tråden Gravid i Linköping?