• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • Menstruella

Vecka 35 här, känns som en mindre evighet kvar tills vi får träffa bebisen!! Försöker att njuta av att få vara ledig och ta det lugnt men blir så himla rastlös, och trött på att inte ens kunna gå en promenad pga foglossningen!
    Men, tänker man på hur stor del av graviditeten som faktiskt är avklarad känns det lite bättre :) 

• maliiin87

Skönt att ni alla mår bra. Är ni nervösa inför förlossningen? Snart är det dags för några av er:) spännande:)

• Lövet92

Och jag går in i v37 på onsdag (35+5 idag) :)

Det är väldigt trötta fötter just nu, har alldeles för vikt att bära på. Det ska bli så otroligt skönt att få ner i vikt och känna sig smidig igen!

jag vet inte vad jag skulle göra utan sovstunden mitt på dagen... Bebis får väldigt gärna komma nu men kommer nog dröja ett tag till.

Är det någon som har börjat med hallonbladste? Eller är det någon som har tänkt göra det? :)

• maliiin87

Tiden går fort. Om du inte går över. De dagarna är hur långa som helst.

Men nu kan bebis komma när som:)

Lövet92 skrev 2015-07-13 22:09:02 följande:

Och jag går in i v37 på onsdag (35+5 idag) :)

Det är väldigt trötta fötter just nu, har alldeles för vikt att bära på. Det ska bli så otroligt skönt att få ner i vikt och känna sig smidig igen!

jag vet inte vad jag skulle göra utan sovstunden mitt på dagen... Bebis får väldigt gärna komma nu men kommer nog dröja ett tag till.

Är det någon som har börjat med hallonbladste? Eller är det någon som har tänkt göra det? :)

• Menstruella
    maliiin87 skrev 2015-07-13 21:58:47 följande:

Skönt att ni alla mår bra. Är ni nervösa inför förlossningen? Snart är det dags för några av er:) spännande:)

Jag längtar mest till förlossningen faktiskt, känns som att trots sjuk smärta och allt kommer det ju bli en fantastisk upplevelse :) och sen att få träffa sin bebis, och inte vara gravid längre... åh!
    Får väl se om man känner likadant när det väl är igång, haha.
  • maliiin87

Ja det är en härlig känsla att få upp sin bebis på bröstet.

Hoppas du slipper en lång förlossning. Min gick fort. Från att det började till han var ute gick det dryga 4,5h.

Från att vattnet gick till han var ute så tog det inte mer än runt 20 min. :)

Lustgas är att rekommendera sen när det är dags:) eller ja det är det ända jag har erfarenhet av och det var guld :)

Menstruella skrev 2015-07-14 12:01:09 följande:

Jag längtar mest till förlossningen faktiskt, känns som att trots sjuk smärta och allt kommer det ju bli en fantastisk upplevelse :) och sen att få träffa sin bebis, och inte vara gravid längre... åh!

Får väl se om man känner likadant när det väl är igång, haha.

• Menstruella
    maliiin87 skrev 2015-07-14 12:41:27 följande:

Ja det är en härlig känsla att få upp sin bebis på bröstet.

Hoppas du slipper en lång förlossning. Min gick fort. Från att det började till han var ute gick det dryga 4,5h.

Från att vattnet gick till han var ute så tog det inte mer än runt 20 min. :)

Lustgas är att rekommendera sen när det är dags:) eller ja det är det ända jag har erfarenhet av och det var guld :)

Skönt att det gick så snabbt och smidigt! :) Tycker det är svårt att veta hur man ska tänka kring smärtlindringen, men tror jag kommer ta det som det kommer och försöka att inte "bestämma" så mycket i förväg. Man vet ju trots allt inget alls om hur det kommer kännas!
  • Kottex

Gick in i vecka 36 igår. Andra dagen på semestern, hittills har jag inte gjort någonting, så skönt. Börjat känna av lite foglossning men fullt hanterbart. Sambon kommer arbeta tills det är dags så jag gssar att det blir många dagar utan att göra något, bara slappna av och njuta, har nog aldrig riktigt gjortet innan.

Förlossningen känns spännande, vi har inställningen attt ta det precis som det kommer gällande ställning, smärtlindring osv. Man har ju inget att jämföra med.

Skönt att det gick bra för dig och lille Viggo Malin. Hur känns det nu när ni varit hemma ett tag?

• maliiin87

Härligt. Passa på och vila upp dig.

Det är hur underbart som helst. Han är hur snäll som helst. Känns helt fantastiskt att va mamma. Även om det hänt endel jobbiga saker nu i början. Men nu är han på banan igen och växer som han ska :)

Kottex skrev 2015-07-14 15:38:21 följande:

Gick in i vecka 36 igår. Andra dagen på semestern, hittills har jag inte gjort någonting, så skönt. Börjat känna av lite foglossning men fullt hanterbart. Sambon kommer arbeta tills det är dags så jag gssar att det blir många dagar utan att göra något, bara slappna av och njuta, har nog aldrig riktigt gjortet innan.

Förlossningen känns spännande, vi har inställningen attt ta det precis som det kommer gällande ställning, smärtlindring osv. Man har ju inget att jämföra med.

Skönt att det gick bra för dig och lille Viggo Malin. Hur känns det nu när ni varit hemma ett tag?

• Menstruella

Var hos BM idag som konstaterade att bebisen har fixerat sig nu, har nog känt det senaste dagarna som en helt ny typ av obehag ;) liksom ilar och trycker hur mycket som helst neråt. Och magen har sjunkit ordentligt. Känns skönt på något sätt, även om det inte betyder att något är på g så har ju iallafall bebisen förstått att hon ska ut någon gång :D 
    Ni andra med BF hyfsat snart, har ni förberett allt? Alla inköp och så klara? Jag är nog klar med det mesta nu, så bara att vänta...

Svar på tråden Gravid i Linköping?