• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • Lövet92
    Menstruella skrev 2015-07-16 18:01:16 följande:

Var hos BM idag som konstaterade att bebisen har fixerat sig nu, har nog känt det senaste dagarna som en helt ny typ av obehag ;) liksom ilar och trycker hur mycket som helst neråt. Och magen har sjunkit ordentligt. Känns skönt på något sätt, även om det inte betyder att något är på g så har ju iallafall bebisen förstått att hon ska ut någon gång :D 

Ni andra med BF hyfsat snart, har ni förberett allt? Alla inköp och så klara? Jag är nog klar med det mesta nu, så bara att vänta...

Skönt att veta att bebis är fixerad :) min ligger neråt men inte fixerad än så hoppas inte att han får för sig att hitta på något..

Vi är stort sätt klara, bara gym, babysitter och sy klart nestet som är kvar :) skulle nog behöva fylla på med mera kläder men tror att svärmor kommer fylla på det bra ;)

är du klar?
  • Menstruella
    Lövet92 skrev 2015-07-16 20:07:29 följande:
    Skönt att veta att bebis är fixerad :) min ligger neråt men inte fixerad än så hoppas inte att han får för sig att hitta på något..

Vi är stort sätt klara, bara gym, babysitter och sy klart nestet som är kvar :) skulle nog behöva fylla på med mera kläder men tror att svärmor kommer fylla på det bra ;)

är du klar?
    Ja det känns tryggt. Vi är nog helt klara nu tror jag. Känns både bra och dåligt att ha fixat klart allt, vad ska man göra nu liksom. haha. Bara att vänta... :) 1 månad till BF idag! 
  • Bakalitenkaka

Vi har också fixat klart det mesta nu, har haft babyskyddet med oss i bilen på semestern i fall att :) snart bara en månad kvar för mig också. Har haft väldigt mkt action i magen senaste tiden, nu har hon kommit på att de e kul att sparka om nätterna också...börjar verkligen se fram emot att bli av med den här magen och kunna röra mig fritt igen, och så klart ser jag fram emot att få träffa lilla bebisen :) oerhört frustrerande att inte veta när de ska dra igång sen, men man får försöka ta de som de kommer och passa på o ta de lugnt o vila upp sig nu.

Någon som tänkt gå på babymassage hos Åsa sen efteråt? Jag har anmält intresse, gillar verkligen vattengympan som hon har och tänker att de blir kul o komma ut o träffa andra sen efter ett tag.

• VhS

Jag går in i v 36 imorgon, 5 veckor kvar till BF! Var på ett TUL för några veckor sedan, vilket visade att det troligtvis ligger en stor bebbe i magen. Är lite nojig över det och skulle gärna se att han kommer om senast 5 veckor så han inte hinner växa på sig alldeles för mycket. ;) 

Vi är klara med det mesta här hemma, behöver fixa klart i badrummet med skötbord och grejer och så behöver vi införskaffa ett babyskydd. 

Babymassage lät intressant, det kanske man skulle kosta på sig (och bebis)! Skulle gärna ha någon aktivitet eller så som gör att man kommer ut och träffar lite folk. 

• IMHO
    maliiin87 skrev 2015-07-24 16:48:15 följande:

För er som är hemma. Vad sägs om en träff i nästa vecka? Onsdag eller torsdag?

Gärna. Vilket som funkar för mig.
  • Lövet92
    Bakalitenkaka skrev 2015-07-23 15:11:59 följande:

Vi har också fixat klart det mesta nu, har haft babyskyddet med oss i bilen på semestern i fall att :) snart bara en månad kvar för mig också. Har haft väldigt mkt action i magen senaste tiden, nu har hon kommit på att de e kul att sparka om nätterna också...börjar verkligen se fram emot att bli av med den här magen och kunna röra mig fritt igen, och så klart ser jag fram emot att få träffa lilla bebisen :) oerhört frustrerande att inte veta när de ska dra igång sen, men man får försöka ta de som de kommer och passa på o ta de lugnt o vila upp sig nu.

Någon som tänkt gå på babymassage hos Åsa sen efteråt? Jag har anmält intresse, gillar verkligen vattengympan som hon har och tänker att de blir kul o komma ut o träffa andra sen efter ett tag.

Det är extremt segt att sitta o vänta på att det ska starta ;) minsta lilla "mensvärk" så tänker man - åh nu kanske men icke...

Jag har oxå anmält intresse för massagen :) funderar även på babysim.

Jag är på en träff :)
  • maliiin87
    Lövet92 skrev 2015-07-25 01:15:59 följande:

Det är extremt segt att sitta o vänta på att det ska starta ;) minsta lilla "mensvärk" så tänker man - åh nu kanske men icke...

Jag har oxå anmält intresse för massagen :) funderar även på babysim.

Jag är på en träff :)

Babysim funderar jag med på. Tror det kan va bra.

Funkar torsdag för dig?
  • Bakalitenkaka

Babysim har jag också tänkt på, någon som vet vart de finns i stan?

Jag tror att jag är hemma på torsdag, skulle va kul o ses!

Svar på tråden Gravid i Linköping?