• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • Menstruella

Och jag har sån sjuk foglossning efter spring på jobbet att jag knappt tar mig ur soffan, så måste tyvärr hoppa denna gången också :( Känns jättetråkigt, men hoppas ni få tappra som ses får det trevligt!

• Kottex

Hoppas ni hade trevligt senast:) Här tickar tiden på, går nu in i vecka 34, börjar känna mig stor och klumpig. Halsbränna har jag fått senaste veckan. Får se om gravidsymtomen smyger sig på mer, tycker halsbrännan är tillräcklig :) Hoppas ni andra mår bra

• maliiin87

Tiden går fort. Snart har du din bebis hos dig:)

Här har lilleman blivit en månad. Och jag vet inte vart tiden tar vägen. Har dock senaste veckan varit fram och tillbaka på sjukan då han kräkts massor. I fredags fick vi veta att han hade pylorusstenos så i lördags opererades han. Men nu är han på bättringsvägen igen. Ska bara gå upp i vikt nu :)

Vi får ta och planera in en ny träff framöver :)

Kottex skrev 2015-06-29 22:26:08 följande:

Hoppas ni hade trevligt senast:) Här tickar tiden på, går nu in i vecka 34, börjar känna mig stor och klumpig. Halsbränna har jag fått senaste veckan. Får se om gravidsymtomen smyger sig på mer, tycker halsbrännan är tillräcklig :) Hoppas ni andra mår bra

• casey
    Kottex skrev 2015-06-29 22:26:08 följande:

Och jag i v32...har endast haft små känningar av halsbränna jag med annars ingenting :)
  • casey
    maliiin87 skrev 2015-06-30 09:47:04 följande:

Tiden går fort. Snart har du din bebis hos dig:)

Här har lilleman blivit en månad. Och jag vet inte vart tiden tar vägen. Har dock senaste veckan varit fram och tillbaka på sjukan då han kräkts massor. I fredags fick vi veta att han hade pylorusstenos så i lördags opererades han. Men nu är han på bättringsvägen igen. Ska bara gå upp i vikt nu :)

Vi får ta och planera in en ny träff framöver :)

Hoppas han mår bättre nu! vad har han fått för namn?:)
  • Menstruella
    casey skrev 2015-07-01 07:01:08 följande:
    Och jag i v32...har endast haft små känningar av halsbränna jag med annars ingenting :)
    Skönt att ni mår så pass bra, hoppas det håller i sig :) Själv klagar jag inte heller just nu för på fredag jobbar jag sista dagen, sen blir det nog soffläge resten av sommaren! 
  • maliiin87
    casey skrev 2015-07-01 07:02:13 följande:

Hoppas han mår bättre nu! vad har han fått för namn?:)

Viggo heter han:)

Nu mår han mycket bättre och vi ska äntligen få åka hem:)

Skönt att ni alla mår bra. Passa på och vila upp er nu innan det är dags:)
  • Bakalitenkaka

Hej på er! Går in i vecka 35 och semestern har börjat, är hemma till de e dags nu :) va på kontroll idag och hon har lagt sig tillrätta med huvudet neråt, inte fixerat men inte heller rörligt. Så nu ligger hon förhoppningsvis kvar så, har känt senaste veckan att de tryckt på lite extra på blåsan så misstänkte att hon låg neråt :P börjar bli lite tungt och obekvämt att sitta/ligga. Sover lite sämre men annars mår jag bra. Hur har ni de? Måste säga att jag tycker att vädret e helt okej :) får gärna fortsätta så här för min del...

• IMHO
    Bakalitenkaka skrev 2015-07-13 13:49:00 följande:

Hej på er! Går in i vecka 35 och semestern har börjat, är hemma till de e dags nu :) va på kontroll idag och hon har lagt sig tillrätta med huvudet neråt, inte fixerat men inte heller rörligt. Så nu ligger hon förhoppningsvis kvar så, har känt senaste veckan att de tryckt på lite extra på blåsan så misstänkte att hon låg neråt :P börjar bli lite tungt och obekvämt att sitta/ligga. Sover lite sämre men annars mår jag bra. Hur har ni de? Måste säga att jag tycker att vädret e helt okej :) får gärna fortsätta så här för min del...

Vecka 31 här. Känner mig oförskämt rörlig och normal, den stora magen till trots. Utan min middagsvila och sovmornar skulle det kanske inte kännas lika bra iofs. Jag ligger fortfarande bekvämt om madrassen är tillräckligt hård. Går ner till föräldrarnas brygga och tar mig ett dopp varje dag, men är väldigt nöjd med att temperaturen håller sig runt 20. Gick igenom fotoalbumet på mobilen och hittade följande skräcklöpsedel från tidigt i våras

• casey
    Bakalitenkaka skrev 2015-07-13 13:49:00 följande:

Och jag går in i v34(33+0) idag o va också på kontroll idag och min bm sa ungefär samma sak om min bebis... :) Tycker de tar emot lite mot bröstkorgen när man sitter och kan ibland bli jobbigt att andas, men ska inte klaga, o klagar inte på vädret heller. :)
Svar på tråden Gravid i Linköping?