• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • casey

Hej. Jag hinner tyvärr inte komma ikväll. Hoppas ni får det trevligt. :)

• IMHO
    casey skrev 2015-07-30 15:57:32 följande:

Hej. Jag hinner tyvärr inte komma ikväll. Hoppas ni får det trevligt. :)

Synd! Kanske hinner vi med någon mer träff framöver.

Tack! Vi ska göra vårt bästa. Nu har vi iofs ingen lista på vilka som kommer, men hittar man oss inte, så gå in på tråden så skriver jag var vi sitter efter att vi satt oss.
  • IMHO

Vi sitter på Espresso House i första rummet innanför kassan.

• Menstruella

Hoppas ni hade en trevlig fika! Jag har inte riktigt vågat ta mig ut idag för har haft så himla konstiga känningar i magen hela dagen. Dels som ganska kraftig ihållande mensvärk som jag faktiskt vaknade av imorse, och ibland liksom krampar det till. Men ingenting som kan liknas vid värkar tror jag väl tyvärr :) men men, kan ju alltid hoppas på att något skulle vara på g snart även om det är önsketänkande! Känner mig rätt klar med att vara gravid, heh. 

• casey

Vecka 37 idag, har varit hos bm och bebis är fixerad! :)
    Jobbar 2 veckor till sen 2 veckor tills BF. Dags att packa klart alla väskor så man är redo.
    Har ni några känningar än på att de kan va dags? Så svårt att veta hur de "ska kännas"
    Så spännande !! :)

• Menstruella
    casey skrev 2015-08-03 17:29:18 följande:

Vecka 37 idag, har varit hos bm och bebis är fixerad! :)
    Jobbar 2 veckor till sen 2 veckor tills BF. Dags att packa klart alla väskor så man är redo.
    Har ni några känningar än på att de kan va dags? Så svårt att veta hur de "ska kännas"
    Så spännande !! :)

Vad skönt att hen lagt sig tillrätta :D
    Jag har vad jag tror är förvärkar, några gånger varje dag. Nästan som vanliga sammandragningar men följs åt av mensvärk. Men den största förändringen är nog hur jäkla hungrig jag har blivit! Alltså, när jag äter ordentlig middag på kvällen är jag hungrig igen efter en timme. Inte konstigt att man har gått upp mycket i vikt sista tiden :) och på nätterna måste jag kissa minst varannan timme, men det känns som att kroppen har vant sig vid det så jag somnar om direkt tack och lov!

Hur är det med dig?
  • casey
    Menstruella skrev 2015-08-03 20:43:15 följande:
    Vad skönt att hen lagt sig tillrätta :D
    Jag har vad jag tror är förvärkar, några gånger varje dag. Nästan som vanliga sammandragningar men följs åt av mensvärk. Men den största förändringen är nog hur jäkla hungrig jag har blivit! Alltså, när jag äter ordentlig middag på kvällen är jag hungrig igen efter en timme. Inte konstigt att man har gått upp mycket i vikt sista tiden :) och på nätterna måste jag kissa minst varannan timme, men det känns som att kroppen har vant sig vid det så jag somnar om direkt tack och lov!

Hur är det med dig?
    ja men bebis växer nog mycket sista tiden med så den som vill ha all mat, haha:) jag har gått upp 10kg nu. Får se hur mycket det blir sista månaden nu...
    Jag har med börjat gå på toa mer, igen. Va ju lugnt ett tag, men känner även att bebis ofta trycker neråt så de sticker till därnere, annars inga värkar, mår bara bra förövrigt:)
  • Bakalitenkaka

Vecka 38 här och jag fick också veta att hon var fixerad förra veckan :) Mindre än tre veckor till bf, känns nära nu! Har haft en del sammandragningar, varje dag senaste veckan. Men inte så de gör direkt ont. Börjar känna att de trycker lite neråt som ni säger, de både sticker och gör att man springer på toa extra mkt. Mkt rörelse där inne, antar att de e trångt nu! Försöker vila lite varje dag, har också gått upp ca 10kg totalt men känner mig ganska pigg och går mkt promenader. Väldigt mkt tankar på när de ska dra igång...och hur vet man när de e dags o åka in, men som alla säger så kommer man antagligen känna de då...hon är välkommen närsom nu iaf :) längtar!

Svar på tråden Gravid i Linköping?