• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • IMHO

Vad spännande att höra hur det går framåt för alla. Nu har det blivit klurigare att hitta sköna sovställningar. Och sittställningar. Magen spränger rätt mycket och hon gillar fortfarande att ligga jättelångt åt höger, så den sidan spränger ännu mer. Promenader är nästan det skönaste konstig nog.

Nu längtar jag efter att det ska göra ont längre ner och att hon ska fixera sig. Har ni märkt skillnader i fosterrörelser efter fixering? Jag tänker att hon rimligen fortfarande är ruckbar eftersom hon rör sig rätt mycket (hur får hon plats?!) och eftersom mina smärtor håller sig så högt upp i magtrakten.

Åh, vad jag längtar! Lycka till med slutspurten nu.

• Lövet92

V40 imorgon så 7 dagar kvar! Men det blir nog ingen bebis än på ett tag....

Sammandragningarna har börjat komma lite smått men inget som gör ont.

Att man kan längta så mkt efter smärta :D

• casey

Tycker att det rör sig mer nu, bebisens rumpa känns ofta som en hård boll över min navel. Annars vet jag varken om de är fötter eller händer jag känner, men tydliga rörelser. Ibland svider de till när de känns som den sparkar på hudens allra tunnaste ställe.

Åh, vecka 40! Gud va spännande:) hoppas de går bra när de är dax! O hellre att all smärta kommer när de är dags än att de håller på i flera veckor innan:)

• Menstruella
    casey skrev 2015-08-04 16:26:40 följande:

Tycker att det rör sig mer nu, bebisens rumpa känns ofta som en hård boll över min navel. Annars vet jag varken om de är fötter eller händer jag känner, men tydliga rörelser. Ibland svider de till när de känns som den sparkar på hudens allra tunnaste ställe.

Åh, vecka 40! Gud va spännande:) hoppas de går bra när de är dax! O hellre att all smärta kommer när de är dags än att de håller på i flera veckor innan:)

Jag upplever också mer rörelser nu trots all info man fått om att det ska kännas "mindre" :P kan ju verkligen se läskigt ut på magen ibland, som att bebisen verkligen försöker trycka sig ut med hjälp av en fot eller nåt. Haha :)
  • Elaela

Varför missar jag alla träff Gråter

Jag har inte hunnit titta in här på sistone. Hoppas att allt går bra för er tjejer.
    Ni som är i sista veckorna, det är jätte spännande eller hur?

En fråga, har ni varit på gravidgympa? Vet ni vilken är bättre, det man får informationen från kvinnohälsan eller Monassimskola?

• IMHO
    Elaela skrev 2015-08-05 09:32:03 följande:

Varför missar jag alla träff

Jag har inte hunnit titta in här på sistone. Hoppas att allt går bra för er tjejer.

En fråga, har ni varit på gravidgympa? Vet ni vilken är bättre, det man får informationen från kvinnohälsan eller Monassimskola?

Vi brukar väl boka träffar med rätt kort varsel kanske. Vardagskvällar tror jag är bäst. Kan du någon vardagkväll nästa vecka?
  • Lövet92
    Elaela skrev 2015-08-05 09:32:03 följande:

Varför missar jag alla träff

Vi får ta och fixa en ny träff :)

Jag har tänkt på det att man glömmer lätt bort att kolla här så ska vi inte fixa en fbgrupp? Alla har ju dock inte fb så vad tycker ni? Jag kan fixa en.

Om du vill gå på vattengympa så rekommenderar jag helt klart Åsa Österberg! Det bästa jag har gjort denna grav :D
  • casey
    Lövet92 skrev 2015-08-05 12:03:44 följande:
    Vi får ta och fixa en ny träff :)

Jag har tänkt på det att man glömmer lätt bort att kolla här så ska vi inte fixa en fbgrupp? Alla har ju dock inte fb så vad tycker ni? Jag kan fixa en.

Om du vill gå på vattengympa så rekommenderar jag helt klart Åsa Österberg! Det bästa jag har gjort denna grav :D
    Låter bra med fb grupp :)
Svar på tråden Gravid i Linköping?