• Anonym (Bonusmamman)

Hur ser ni på detta? (Styvförälder).

Jag bor tillsammans med en man sedan tre år tillbaka. När vi flyttade ihop så hade han sina barn boendes hos sig på heltid. Men efter ett tag så sa jag ifrån och hans barn började då bo varannan vecka hos mamma och pappa (det blev möjligt då mamman flyttade till samma stad).

Men nu så kan hans barn bara dyka upp huxflux, även under mammaveckan. Detta stör mig nått så otroligt, då jag aldrig kan få vara ifred i mitt eget hem!

Jag har pratat med min man om detta, men han blir bara sur och fräser "mina barn är INTE ivägen i sitt eget hem!!!". Då svarade jag att jo, de är ivägen när de kommer hit på mammaveckan. Då svarar min man "se det då helt enkelt som att de bor här på heltid!"

Det känns som att jag blir helt nertryckt i mitt eget hem. Tillintetgjord, som att mina ord inte är värda ett dyft.

Är det någon mer som är i liknande situation? Vad gör man? Står ut? Separerar? Sätter ner foten ordentligt?

Jag funderar på att prata med hans barn om detta istället, eftersom att deras pappa inte bryr sig om vad jag säger.

Behövde få skriva av mig samt få lite råd.

• Svar på tråden Hur ser ni på detta? (Styvförälder).
  • Anonym (Nya villkor)

Vad jag inte riktigt kan förstå är hur bioföräldrarna kan inbilla sig att allt kommer att vara som förut för deras barn? Det är de som väljer att avsluta den familjesituation som varit grunden för barnen innan separationen. När de väljer att gå isär väljer de även att inleda ett nytt sätt att leva på för deras barn. När föräldrarna sedan väljer att inleda nya förhållanden med nya partners (eftersom de underbara ungarna och kärleken till och från dem uppenbarligen inte är tillräckligt, utan kärleken och närheten till en annan vuxen också är lika viktigt) uppstår även ytterligare nya villkor för deras barn. Varför är det så himla svårt att förstå? Vill man att barnen alltid ska komma i första hand och alltid ha fritt tillträde till ens hem får man väl välja att leva ensam med dem då? Det måste ju vara det allra lättaste för både förälder och barn?! 

• Anonym (,,,)
    Anonym (****) skrev 2015-02-19 12:24:12 följande:

För att bonusmammor oftast har snedvridna vaneföreställningar.

Tror att de ska kunna ha drömlivet med drömprinsen utan att fatta att de alltid kommer att komma i 3:e hand.

Väljer man en förälder så ska man också anpassa sig till den familjen man

*besöker*. inte komma o gnälla om allt.

Barnens bästa först...alltid!.

Dessutom så "besöker" man inte en familj när man träffar en man med barn. Luktar bitter biomorsa lång väg här..
  • Anonym (styvmor)

Det är ju ditt hem oxå!! Din sambo verkar inte fatta det, Jag hade aldrig accepterat han beteende !! Låter tyvärr som att han inte respekterar / älskar dig.

• Anonym (,,,)
    BioBonus skrev 2015-02-19 13:49:14 följande:

Det är oftast mammor som lever i villfarelsen att de ska ha någon form av pallplats kvar även efter skilsmässan och nytt giftermål. Brukar sällan vara särskilt stabila och vettiga kvinnor dock :) 

Klockren beskrivning!
  • Ess
    Anonym (E) skrev 2015-02-19 15:35:42 följande:
    Tänk dig in i barnens situation - hur tror du att de uppfattar dig när du säger att du bara kan med att träffa dem max varannan vecka? Speciellt med tanke på att det var du som valde att ha dem och deras pappa i ditt liv, inte de som valde att ha dig i sitt liv.
    Det är väl inget konstigt med det. Lika lite som jag skulle slita upp dörren när dom var på sitt rum, lika lite skulle dom bara klampa in oväntade genom ytterdörren.
  • Ess
    Superpappa skrev 2015-02-19 17:50:21 följande:

Fy fan vilka vidriga föräldrar många av er här, är.
    Och alla styvföräldrar som håller med trådstartaren. Kräks

Vad mig anbelangar så kan föräldern behålla sina barn för sig själv, jag vill nämligen inte ha dem.
    Varför skulle dom då komma om deras pappa inte var hemma?
  • Anonym (,,,)
    Superpappa skrev 2015-02-19 17:50:21 följande:

Fy fan vilka vidriga föräldrar många av er här, är.

Och alla styvföräldrar som håller med trådstartaren.

Fortsätt att curla sönder dina barn du så ska du få se på vidrigheter om några år. Fast du kanske blir lycklig av att få sopa så rent framför dom att de blir grönsaker som går under vid minsta lilla motgång i livet som vuxna..
  • Superpappa
    Anonym (,,,) skrev 2015-02-19 18:01:56 följande:
    Fortsätt att curla sönder dina barn du så ska du få se på vidrigheter om några år. Fast du kanske blir lycklig av att få sopa så rent framför dom att de blir grönsaker som går under vid minsta lilla motgång i livet som vuxna..
    Jag curlar inte mitt barn. Hon handlar och lagar mat här hemma en gång i veckan, hon tvättar all sin tvätt, sina sängkläder, handdukar, osv.
  • Lilje

Undrar hur TS hade känt om hennes man hade sagt han tyckte det blev för mycket och vill ha kvalitetstid med barnen varannan vecka, då får hon hålla sig undan eller ringa och fråga om lov när hon vill komma över.

För han älskar henne lika mycket ändå, ellerhur?

• Superpappa
    Ess skrev 2015-02-19 17:57:25 följande:
    Vad mig anbelangar så kan föräldern behålla sina barn för sig själv, jag vill nämligen inte ha dem.
    Varför skulle dom då komma om deras pappa inte var hemma?
    You are nasty. Kräks
Svar på tråden Hur ser ni på detta? (Styvförälder).