• Anonym (Bonusmamman)

Hur ser ni på detta? (Styvförälder).

Jag bor tillsammans med en man sedan tre år tillbaka. När vi flyttade ihop så hade han sina barn boendes hos sig på heltid. Men efter ett tag så sa jag ifrån och hans barn började då bo varannan vecka hos mamma och pappa (det blev möjligt då mamman flyttade till samma stad).

Men nu så kan hans barn bara dyka upp huxflux, även under mammaveckan. Detta stör mig nått så otroligt, då jag aldrig kan få vara ifred i mitt eget hem!

Jag har pratat med min man om detta, men han blir bara sur och fräser "mina barn är INTE ivägen i sitt eget hem!!!". Då svarade jag att jo, de är ivägen när de kommer hit på mammaveckan. Då svarar min man "se det då helt enkelt som att de bor här på heltid!"

Det känns som att jag blir helt nertryckt i mitt eget hem. Tillintetgjord, som att mina ord inte är värda ett dyft.

Är det någon mer som är i liknande situation? Vad gör man? Står ut? Separerar? Sätter ner foten ordentligt?

Jag funderar på att prata med hans barn om detta istället, eftersom att deras pappa inte bryr sig om vad jag säger.

Behövde få skriva av mig samt få lite råd.

• Svar på tråden Hur ser ni på detta? (Styvförälder).
  • Ess
    Superpappa skrev 2015-02-19 18:04:45 följande:
    You are nasty. Kräks
    Att behöva dras med andras ungar är betydligt värre.
  • Anonym (,,,)
    Ess skrev 2015-02-19 18:08:02 följande:

• Superpappa
    Ess skrev 2015-02-19 18:08:02 följande:
    Din kille borde lämna dig. Man han är väl inte man nog att göra det. Jävla toffel.
  • Anonym (,,,)
    Superpappa skrev 2015-02-19 18:10:50 följande:

Din kille borde lämna dig. Man han är väl inte man nog att göra det. Jävla toffel.

Lova istället att du är man nog att inte pracka på ngn stackars oskyldig kvinna dina barn..
  • Superpappa
    Anonym (,,,) skrev 2015-02-19 18:14:01 följande:
    Lova istället att du är man nog att inte pracka på ngn stackars oskyldig kvinna dina barn..
    Hon har en BONUSmamma redan.
  • Anonym (,,,)
    Superpappa skrev 2015-02-19 18:16:09 följande:

Hon har en BONUSmamma redan.

Hon har mitt medlidande..
  • Superpappa
    Anonym (,,,) skrev 2015-02-19 18:19:39 följande:
    Hon har mitt medlidande..
    Hon älskar dottern som om hon vore hennes egen. Hon har varit en del i hennes liv sedan 7 års ålder.
  • Anonym (,,,)
    Superpappa skrev 2015-02-19 18:24:00 följande:

Hon älskar dottern som om hon vore hennes egen. Hon har varit en del i hennes liv sedan 7 års ålder.

Haha tror du ja. 100% av alla bonusmorsor jag frågat skulle aldrig göra om det..
  • Superpappa
    Anonym (,,,) skrev 2015-02-19 18:34:39 följande:
    Haha tror du ja. 100% av alla bonusmorsor jag frågat skulle aldrig göra om det..
    Då skulle hon väl ha lämnat oss, eller iaf yttrat en åsikt under dessa sju år som hon levt ihop med oss?

Hon har tagit hand om alla läggningar, pyssel, julklappsshopping - allting, sedan hon kom in i dotterns liv.
    Nu när dottern är 14 år så är de som best buddies. De fikar tillsammans, går på bio tillsammans, sitter och pratar killar tillsammans, osv.
  • Brumma
    Anonym (,,,) skrev 2015-02-19 18:34:39 följande:

Så för att de du pratat med inte skulle göra om det så är det så för alla?

Kan meddela dig då att jag lätt gjort om det. Jag älskar mitt bonusbarn, den jag har problem ned är hennes mamma.

Hade hellre haft min bonus på heltid än som nu, dela med en tredje part...

Så skulle jag få chansen att välja i framtiden skulle skillnaden då kanske varit att jag sett till att killen jag träffat hade sitt barn på heltid ;)

Varför anser du veta vad andra känner? Tror du att du är gud? Då kan jag meddela att det är du med största sannolikhet inte..

Varför inte låta folk själva bestämma vad de anser om saker och ting I sina liv?
Svar på tråden Hur ser ni på detta? (Styvförälder).