• Cissi2801

vi på 30 +

Hej alla!

Tänkte starta en tråd för oss från 30 år och uppåt som försöker för plusset denna månad...

Skulle vara kul å peppa varandra... Häng på vetja

• Svar på tråden vi på 30 +
  • Erica1985
    mikamon skrev 2015-02-23 18:21:45 följande:

Jag har haft riktigt oregelbundet tyvärr. Pillerstopp i april och fick "första" mensen i aug. Sen var det ett avbrott ända sen dess. Liten mindre blödning i okt-nov tills jag blev gravid i dec. Väldigt hoppigt :( Kan bero på att jag åt pillrena i ca tio år. Däremot så har jag vänner som fått igång sin mens direkt efter pillerstopp, så det är väldigt olika det där :) Jag har bara haft otur verkar det som. När slutade du med pillrena?

Välkommen förresten! :)

Tack! Slutade för ca två månader sedan, jag har oxå ätit dom i ca 13 år, hade ett uppehåll för ca 6 år sedan och då gick allt snabbt igång igen så känner lite panik just nu. Men kanske ska ta det lugnt och inte stressa, men vill ju att det ska funka direkt
  • lanylena

Hoppar gärna in här. :) Fyller snart 32 och försöker få vårt andra barn.

Nu är det andra försöket för oss. Beräknad ÄL ca 26-28/2 nånstans. Tog ut hormonspiralen den 23/1 och hade ÄL 31/1 senast. Blev ingen graviditet då, så hoppas på denna gången då.  Tog ca 3 försök med dottern.

Nån mer som snart har ÄL?

• lanylena

Starkt utslag på ÄL-stickan imorse! Glad 
    Myste 20/2 (kväll), 23/2 (kväll) och imorse. Haha, jag skulle till jobbet, men väckte maken och sa att vi får köra nu. :-P (skulle ha kört igår kväll egentligen, men jag hade så ont i magen)
    Han klagade inte.

Tycker ni vi ska köra imorgon kväll också? Ikväll tror jag inte att han är på igen.

Har rätt ont i magen idag också, men jag har ju aldrig haft ont vid ÄL tidigare. Kan det vara det som jag känner ändå?

BIM blir ca 10/3

• Cissi2801

En fråga till alla här på tråden...

Har en dag kvar till BIM och känner starkt illamående, känns som om mensen ska komma, ömma bröst... Testat negativt sen BIM-4... Känner mig gravid...

• Dior79

[quote=74925993][quote-nick]Cissi2801 skrev 2015-02-26 09:13:09 följande:[/quote-nick]

En fråga till alla här på tråden...

Har en dag kvar till BIM och känner starkt illamående, känns som om mensen ska komma, ömma bröst... Testat negativt sen BIM-4... Känner mig gravid...

[/

Hej igen.

Jag fick väldigt ont i ryggen dom första veckorna och så såg det ut som jag va i 3 månaden redan från första veckan som om det var tvillingar men när vi skulle in på ultrajud och dom sa att det var MF så var det bara en.

• Cissi2801

Tant röd kom på besök och verkar vilja stanna... Hon kom med posten

• mikamon

Blir så j-vla ledsen...

Väntat in BIM den 3/3. Jag har haft små symptom men inget plus på stickan (testat för tidigt antar jag). Nu i veckan fick jag ljusrosa flytningar och lite molvärk vid vänstra äggstocken. Bröstvårtorna har ömmat men fr om igår eller torsdag så har de inte ömmat alls. Och nu idag, på morgonen, kom det en miniblödning med en miniklump av nåt slag som jag misstänker är lilla fröet...Har inte ont än iaf.

Nya tag i mars/april antar jag!

• Dior79
    Cissi2801 skrev 2015-02-27 12:02:43 följande:

Tant röd kom på besök och verkar vilja stanna... Hon kom med posten

Man blir lite besviken när tant röd kommer.
  • mikamon

Liten uppdatering. Var nog inte tidigt missfall för idag kom en liten blödning och innan det hade jag testat negativt. Haft rosa flytningar sen i onsdags. BIM imorgon så då är det Tant Röd som kom på besök antar jag. Nya tag!

• Cissi2801
    Dior79 skrev 2015-03-02 10:57:59 följande:
    Man blir lite besviken när tant röd kommer.
    Visst blir man, det konstiga är att mensen verkar vara slut nu...

Sedan känner jag att brösten känns ömma på nytt
Svar på tråden vi på 30 +