• Cissi2801

vi på 30 +

Hej alla!

Tänkte starta en tråd för oss från 30 år och uppåt som försöker för plusset denna månad...

Skulle vara kul å peppa varandra... Häng på vetja

• Svar på tråden vi på 30 +
  • Tumvante
    Jamilia skrev 2015-03-14 12:52:09 följande:
    Då hoppas vi det tar sig nu inom kort!! Spännande!! smile1.gif Man är nog alltid lite orolig att saker och ting inte ska funka, dumt eg! Man är nog sin egen värsta fiende ibland! Gör det extra svårt liksom! smile5.gif Ska säkert lyckas inom kort!! Hade ni barn sedan innan?
    Inga barn sedan innan. Så just nu är allt spännande och overkligt. Snacka om ett stort steg i ens eget liv!
  • Cissi2801
    Jamilia skrev 2015-03-14 16:05:04 följande:
    Du menar du har ÄL nu typ då, el? Så pass kort lutealfas?
    Lutealfasen är på 12 dagar ca...

Sen har jag ca 23 till 24 dagar mellan menstruationerna
  • Jamilia
    Cissi2801 skrev 2015-03-14 22:37:10 följande:

Lutealfasen är på 12 dagar ca...

Sen har jag ca 23 till 24 dagar mellan menstruationerna

Ok! då har du relativt kort cykel! Kan det ställa till problem el det ska funka lika bra som tex 28-dagars cykel?
  • Jamilia
    Tumvante skrev 2015-03-14 22:20:49 följande:

Inga barn sedan innan. Så just nu är allt spännande och overkligt. Snacka om ett stort steg i ens eget liv!

Ja, verkligen!
  • Cissi2801
    Jamilia skrev 2015-03-15 00:56:25 följande:
    Ok! smile1.gif då har du relativt kort cykel! Kan det ställa till problem el det ska funka lika bra som tex 28-dagars cykel?
    Det ska fungera ändå... Plus att jag tar levaxin mot lågt hormon i kroppen, så det kan vara därför jag inte blivit gravid ännu... Men vi har iaf sexat i fyra dagar i rad nu... Så vi får se... Kanske lägger in en bild på ett positivt test om 7 dagar
  • Jamilia
    Cissi2801 skrev 2015-03-15 12:35:57 följande:

Det ska fungera ändå... Plus att jag tar levaxin mot lågt hormon i kroppen, så det kan vara därför jag inte blivit gravid ännu... Men vi har iaf sexat i fyra dagar i rad nu... Så vi får se... Kanske lägger in en bild på ett positivt test om 7 dagar

Det låter bra med 4 dagar i rad!! håller tummarna!! Visst hade det varit härligt att äntligen få det där plusset/strecket på stickorna!!

Själv är jag sjuk och har varit ett par dagar nu, himla trist att vara ur form, illamående och yr men att det INTE är gravsymtom!! Grrrr!
  • Cissi2801
    Jamilia skrev 2015-03-15 16:57:39 följande:
    Det låter bra med 4 dagar i rad!! smile5.gif håller tummarna!! Visst hade det varit härligt att äntligen få det där plusset/strecket på stickorna!! smile1.gif

Själv är jag sjuk och har varit ett par dagar nu, himla trist att vara ur form, illamående och yr men att det INTE är gravsymtom!! Grrrr! smile5.gif
    Ja, det är ju synd att det inte är gravsymtom... Skulle vara härligt att få de där plusset som du skrev och även få gå den graviditeten fullt ut...
  • Jamilia
    Cissi2801 skrev 2015-03-15 19:17:38 följande:

Ja, det är ju synd att det inte är gravsymtom... Skulle vara härligt att få de där plusset som du skrev och även få gå den graviditeten fullt ut...

Har du haft missfall tidigare? Jag hade ett 2010, i v 11. Jättetrist men man gick vidare sen ändå på ngt sätt... man blir både ledsen och arg över alla veckor som gick i onödan liksom, tog först 6 månader för mig att bli gravid, sen gick ju alla veckorna före och efter missfallet och sen tog det ytterligare 9 månader för mig att bli gravid igen! Kändes som en livstid då när man var mitt uppe i eländet! Nu känns det ok, dottern är 3 år! känns bättre denna gång när vi försöker med syskon! Känns lättare, mer avslappnat!
  • Cissi2801
    Jamilia skrev 2015-03-15 20:04:21 följande:
    Har du haft missfall tidigare? Jag hade ett 2010, i v 11. smile4.gif Jättetrist men man gick vidare sen ändå på ngt sätt... man blir både ledsen och arg över alla veckor som gick i onödan liksom, tog först 6 månader för mig att bli gravid, sen gick ju alla veckorna före och efter missfallet och sen tog det ytterligare 9 månader för mig att bli gravid igen! Kändes som en livstid då när man var mitt uppe i eländet! Nu känns det ok, dottern är 3 år! smile1.gif känns bättre denna gång när vi försöker med syskon! Känns lättare, mer avslappnat!
    Inget missfall här, än.. Som sagt man får se
  • lanylena
    Jamilia skrev 2015-03-11 22:57:05 följande:
    åhh, trist!! hur gick det, kom tant röd? Du har barn sedan tidigare ser jag på din profilbild! ett el flera?

Hej, tant röd dök upp den 11/3....

Ja, jag har en dotter. Har du barn?

Svar på tråden vi på 30 +