• Cissi2801

vi på 30 +

Hej alla!

Tänkte starta en tråd för oss från 30 år och uppåt som försöker för plusset denna månad...

Skulle vara kul å peppa varandra... Häng på vetja

• Svar på tråden vi på 30 +
  • Jamilia
    Tasha82 skrev 2015-03-08 20:26:55 följande:

Hallå på er! Har följt er ett tag nu men minns inte om jag skrivit nåt! ;) 33 i mars och tar ut kopparspiralen på torsdag! De officiella försöken startar i april men kanske blir lite uppvärmning redan vid äl nu i mars! Inte längtat så mkt tidigare, men nu är barn allt som rör sig i mitt huvud, sträckkollat på SVTs gamla serie En unge i minuten sen igår... Vad gör man med denna längtan, vill gå med barnvagn nu nu nu!! Och ingen aning om man ens kan bli gravid... många hjärnspöken nu! Hur går era tankegångar? Kram på er alla kämpar!

Önskar er lycka till med bebisverkstan! Ska säkerligen lösa sig för er inom snar framtid, det måste man tro!! Vissa lyckas fortare, vissa efter lite längre tid! Försök va positiv och förväntansfull istället för att känna stress och oro! Själv var jag jätteorolig att vi inte skulle kunna bli gravida när vi började försöka! Blev mkt stress och negativa tankar, tog udden av glädjen helt! Det ångrar jag väldigt mkt idag! Skulle haft en annan inställning helt enkelt!! Mitt lilla tips till er!!
  • Tumvante
    Jamilia skrev 2015-03-08 17:15:12 följande:
    Man får försöka hålla sig positiv och tro att allt går väl under graviditeten! smile1.gif Håller tummarna för er! Har ni speciella skäl att kolla upp extra? Jag hade ett missfall 2010, i v 11. Sedan efter det en fungerande graviditet el vad man ska kalla det! Vad roligt och spännande för er att resan är påbörjad för er del! smile1.gif
    Hej, nej, har inga egentliga själ att vara extra orolig. Detta är första gången vi försöker, och i stort sett också på första medvetna försöket
  • Tasha82

Tack Jamilla, ska verkligen försöka! Tog ut spiralen idag så nu ska jag ha en mens till sen får försöken starta! Det närmar sig!!!????????????

• Cissi2801

Hej alla!

Sambon och jag gör nya försök nu, med hjälp av cb fertilitetsglidmedel, får se om plusset kommer denna gång!!!! Hihi

• Jamilia
    Tasha82 skrev 2015-03-12 22:05:12 följande:

Tack Jamilla, ska verkligen försöka! Tog ut spiralen idag så nu ska jag ha en mens till sen får försöken starta! Det närmar sig!!!????????????

Spännande resa att påbörja!! Håller tummarna att ni lyckas fort, man längtar ju så mkt så visst är det allra bäst att lyckas så fort man bara kan! Vår unge tog lite tid men ändå, det går det oxå! Nu är hon 3 år och nu spelar det liksom inte så stor roll hur lång tid det tog innan man blev gravid! Längtan och väntan kan såklart bli påfrestande men de allra flesta lyckad ju till slut! Lycka till, hörs av här inne mer!
  • Jamilia
    Tumvante skrev 2015-03-12 11:43:24 följande:

Hej, nej, har inga egentliga själ att vara extra orolig. Detta är första gången vi försöker, och i stort sett också på första medvetna försöket

Då hoppas vi det tar sig nu inom kort!! Spännande!! Man är nog alltid lite orolig att saker och ting inte ska funka, dumt eg! Man är nog sin egen värsta fiende ibland! Gör det extra svårt liksom! Ska säkert lyckas inom kort!! Hade ni barn sedan innan?
  • Jamilia
    Cissi2801 skrev 2015-03-13 08:42:48 följande:

Hej alla!

Sambon och jag gör nya försök nu, med hjälp av cb fertilitetsglidmedel, får se om plusset kommer denna gång!!!! Hihi

Lycka till, håller tummarna!!

När vi försökte med dottern för ett antal år sedan så använde jag mig av lite olika tips man läst här i trådarna, typ bidrottninggelé och annat! Även ÄL-test! Hade hoppats slippa allt sånt denna gången, men nu har det gått så många månader och MSN börjar bli otålig igen! Började ju försöka sommaren 2014! Så blir det inget denna månaden, så köper jag ÄL-test inför nästa försök! Det där med bidrottninggelé kan ju diskuteras om det verkl har effekt... Men, kan väl vara värt ett försök kanske!
  • Jamilia

Jag har en vecka kvar t BIM, nästa helg ska mensen dyka upp... Eller inte! Som vanligt känns allt som vanligt, inga konstiga symtom el smärtor än iaf! Känner mig som vanligt pessimistisk och väldigt ogravid! Men, tiden får utvisa hur det går!

Trevlig schlager-lördag alla!!

• Cissi2801
    Jamilia skrev 2015-03-14 12:57:26 följande:
    Lycka till, håller tummarna!! smile1.gif

När vi försökte med dottern för ett antal år sedan så använde jag mig av lite olika tips man läst här i trådarna, typ bidrottninggelé och annat! Även ÄL-test! Hade hoppats slippa allt sånt denna gången, men nu har det gått så många månader och MSN börjar bli otålig igen! Började ju försöka sommaren 2014! Så blir det inget denna månaden, så köper jag ÄL-test inför nästa försök! Det där med bidrottninggelé kan ju diskuteras om det verkl har effekt... Men, kan väl vara värt ett försök kanske! smile1.gif
    Tack, jag håller tummarna för dig oxå...

Jag har bim nästa söndag, så vi får se om det ger något resultat, har kört på i tre dagar, ska köra en gång till ikväll...
  • Jamilia
    Cissi2801 skrev 2015-03-14 15:24:32 följande:

Tack, jag håller tummarna för dig oxå...

Jag har bim nästa söndag, så vi får se om det ger något resultat, har kört på i tre dagar, ska köra en gång till ikväll...

Du menar du har ÄL nu typ då, el? Så pass kort lutealfas?
Svar på tråden vi på 30 +