• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • Anonym (Självförvållat)

Du menar om man kan ansöka om att inte få det indraget p.g.a de skäl du anför? Jag har ingen aning. Personligen tycker jag inte det för det var ju helt självförvållat och då får man ta sitt straff.

• Anonym (ledsen)

Jag VET att det är självförvållat men alla gör vi misstag!

• Anonym (Tror inte)

Mitt ex blev av med sitt körkort efter att kört för fort på en 60 sträcka. Hon pluggade och hade barnen på dagis, inga bussar som passade men det var ingen förmildrande omständighet. utan hon blev av med det i den tiden som va sagt från början. Två månader.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Tror inte) skrev 2015-02-21 16:02:50 följande:

Mitt ex blev av med sitt körkort efter att kört för fort på en 60 sträcka. Hon pluggade och hade barnen på dagis, inga bussar som passade men det var ingen förmildrande omständighet. utan hon blev av med det i den tiden som va sagt från början. Två månader.

Hur löste hon det?
  • Anonym (Smick)

Bara att bita i det sura äpplet.
    Hur kan du utsätta dina barn för fara för att du har en tid att passa?

• Anonym (Tror inte)

Varje dag va ett pusslande med hjälp av föräldrar/kompisar osv. så att hon kunde komma till närmaste buss eller att nån körde till dagis....

Det är bara att bita i det sura å lösa problemet. Det är ju ändå under en bergänsad tid

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Smick) skrev 2015-02-21 16:04:25 följande:

Bara att bita i det sura äpplet.
    Hur kan du utsätta dina barn för fara för att du har en tid att passa?

Jag antar att du aldrig gjort nåt fel i hela ditt liv?
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Tror inte) skrev 2015-02-21 16:06:46 följande:

Varje dag va ett pusslande med hjälp av föräldrar/kompisar osv. så att hon kunde komma till närmaste buss eller att nån körde till dagis....

Det är bara att bita i det sura å lösa problemet. Det är ju ändå under en bergänsad tid

Ja så är det ju.
  • Anonym (Självförvållat)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-21 16:02:28 följande:
    Jag VET att det är självförvållat men alla gör vi misstag!
    Det är inget misstag att köra 30 km för fort! Man väljer själv hur fort man kör. Allt går lösa dessutom och det här får bli en läxa.
  • Anonym (ledsen)

Polisen sa till mig att ringa transportstyrelsen på måndag. Men frågan är får jag veta nånting då?

Ska det beslutas o skickas brev hit o dit först?

Svar på tråden Förlorat körkort