• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • Anonym (II)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-22 14:15:16 följande:
    jag har ingen arbetsgivare. Jag pluggar
    Du kan hänvisa till någon som känner dig väl och som kan styrka att du behöver körkortet. Det behöver inte alltid vara en arbetsgivare. Din skola t.ex. rektorn där kan skriva under eller / och chefen på dina barns dagis.

• Anonym (Troligen inte)

Är extremt svårt att få tiden förkortad och de grunder du har att komma med är i princip utsiktslösa att komma någon vart med. Du kan ha lite större chans om du istället vill flytta spärrtiden så att den tex gäller över sommaren eller dyl.

Hade jag blivit av med kortet i dagsläget så hade jag inte heller kunnat vara utan det. Hade personligen fortsatt köra. Väljer man sina resvägar, kör ordentligt och inte klantar sig så torde risken vara extremt liten att åka dit på det. Menar, kan gå år mellan att jag blir stoppad och då kör jag ändå mycket. Och, de gånger det händer så är det uteslutande på samma vägar och platser som polisen står. Undviker man de kända kontrollplatserna så borde det vara i stort sett riskfritt att köra på.....
    Och, som någon säker kommer att försöka hävda motsattsen till så är det inga problem med försäkring om något händer.Den gäller likförbannat och straffet för att åka dig är vanligtvis lite dagsböter och förlängd spärrtid.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Troligen inte) skrev 2015-02-22 14:48:28 följande:

Är extremt svårt att få tiden förkortad och de grunder du har att komma med är i princip utsiktslösa att komma någon vart med. Du kan ha lite större chans om du istället vill flytta spärrtiden så att den tex gäller över sommaren eller dyl.

Hade jag blivit av med kortet i dagsläget så hade jag inte heller kunnat vara utan det. Hade personligen fortsatt köra. Väljer man sina resvägar, kör ordentligt och inte klantar sig så torde risken vara extremt liten att åka dit på det. Menar, kan gå år mellan att jag blir stoppad och då kör jag ändå mycket. Och, de gånger det händer så är det uteslutande på samma vägar och platser som polisen står. Undviker man de kända kontrollplatserna så borde det vara i stort sett riskfritt att köra på.....
    Och, som någon säker kommer att försöka hävda motsattsen till så är det inga problem med försäkring om något händer.Den gäller likförbannat och straffet för att åka dig är vanligtvis lite dagsböter och förlängd spärrtid.

Det står ju att det finns varning vid speciella skäl och jag tycker verkligen jag har speciella skäl att bara få en varning o böter.

Jag har barn som ska till dagis & jag har skola. Om jag skippar skolan blir jag utan mitt csn bidrag. Har jag ingen bil kommer jag inte till skolan & barnen kommer inte till dagis. Min man jobbar borta under veckorna.

Hur fasen gör man? Går på soc då?

• Dr Mupp
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-22 14:55:11 följande:

Det står ju att det finns varning vid speciella skäl och jag tycker verkligen jag har speciella skäl att bara få en varning o böter.

Jag har barn som ska till dagis & jag har skola. Om jag skippar skolan blir jag utan mitt csn bidrag. Har jag ingen bil kommer jag inte till skolan & barnen kommer inte till dagis. Min man jobbar borta under veckorna.

Hur fasen gör man? Går på soc då?

Det skulle du tänkt på innan. Soc får du inte eftersom du själv försatt dig i situationen.

Du får cykla med barnen i cykelkärra.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Inte jag

Det var som den killen som körde 130 på en 50 väg och trodde han kunde be om att polisen inte skulle ta körkortet. Men det gjorde polisen ändå och eftersom killen inte hade haft det så länge så var han tvungen att ta om det.

Se det som en lärdom och ursäkta dig inte med att du har barn och bor på landet. Det är ditt fel och dun ordentligt vetat bättre

• tystlängtan

Kan du inte plugga på distans under tiden? Om det är något obligatoriskt moment där du måste närvara får du väl cykla/be någon köra dig/ta taxi den dagen. Allt går att lösa.

• Anonym (ledsen)
    Dr Mupp skrev 2015-02-22 15:01:53 följande:

Det skulle du tänkt på innan. Soc får du inte eftersom du själv försatt dig i situationen.

Så om jag sätter mig i en dum situtation pga misstag som VI ALLA kan göra så får mina barn lida?
  • Anonym (ledsen)

Men om inga skäl är godtagbara så finns det inga särskilda skäl då trots att det står så!?

• Anonym (ledsen)
    Dr Mupp skrev 2015-02-22 15:01:53 följande:

det är vinter!
  • Anonym (***)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-22 15:10:36 följande:
    Så om jag sätter mig i en dum situtation pga misstag som VI ALLA kan göra så får mina barn lida?
    Ja, så blir det ju eftersom du är så beroende av ditt körkort. 

Och att gasa upp till 30 km över tillåten hastighet är inte ett misstag, det är ett medvetet val.
Svar på tråden Förlorat körkort