Anonym (Troligen inte) skrev 2015-02-22 14:48:28 följande:
Är extremt svårt att få tiden förkortad och de grunder du har att komma med är i princip utsiktslösa att komma någon vart med. Du kan ha lite större chans om du istället vill flytta spärrtiden så att den tex gäller över sommaren eller dyl.
Hade jag blivit av med kortet i dagsläget så hade jag inte heller kunnat vara utan det. Hade personligen fortsatt köra. Väljer man sina resvägar, kör ordentligt och inte klantar sig så torde risken vara extremt liten att åka dit på det. Menar, kan gå år mellan att jag blir stoppad och då kör jag ändå mycket. Och, de gånger det händer så är det uteslutande på samma vägar och platser som polisen står. Undviker man de kända kontrollplatserna så borde det vara i stort sett riskfritt att köra på.....
Och, som någon säker kommer att försöka hävda motsattsen till så är det inga problem med försäkring om något händer.Den gäller likförbannat och straffet för att åka dig är vanligtvis lite dagsböter och förlängd spärrtid.
Det står ju att det finns varning vid speciella skäl och jag tycker verkligen jag har speciella skäl att bara få en varning o böter.
Jag har barn som ska till dagis & jag har skola. Om jag skippar skolan blir jag utan mitt csn bidrag. Har jag ingen bil kommer jag inte till skolan & barnen kommer inte till dagis. Min man jobbar borta under veckorna.
Hur fasen gör man? Går på soc då?