• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • Anonym (II)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-22 14:15:16 följande:
    jag har ingen arbetsgivare. Jag pluggar
    Du kan hänvisa till någon som känner dig väl och som kan styrka att du behöver körkortet. Det behöver inte alltid vara en arbetsgivare. Din skola t.ex. rektorn där kan skriva under eller / och chefen på dina barns dagis.

• Anonym (Troligen inte)

Är extremt svårt att få tiden förkortad och de grunder du har att komma med är i princip utsiktslösa att komma någon vart med. Du kan ha lite större chans om du istället vill flytta spärrtiden så att den tex gäller över sommaren eller dyl.

Hade jag blivit av med kortet i dagsläget så hade jag inte heller kunnat vara utan det. Hade personligen fortsatt köra. Väljer man sina resvägar, kör ordentligt och inte klantar sig så torde risken vara extremt liten att åka dit på det. Menar, kan gå år mellan att jag blir stoppad och då kör jag ändå mycket. Och, de gånger det händer så är det uteslutande på samma vägar och platser som polisen står. Undviker man de kända kontrollplatserna så borde det vara i stort sett riskfritt att köra på.....
    Och, som någon säker kommer att försöka hävda motsattsen till så är det inga problem med försäkring om något händer.Den gäller likförbannat och straffet för att åka dig är vanligtvis lite dagsböter och förlängd spärrtid.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Troligen inte) skrev 2015-02-22 14:48:28 följande: