• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • Anonym (***)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-22 16:09:38 följande:
    Barnen som går i skolan åker buss men dagisbarnen kan ju inte åka buss.
    Anonym (II) skrev 2015-02-22 16:05:17 följande:

Har du inte granne eller vän som kan hjälpa dig med körningarna som du kan betala en slant för?

Jag vet inte. Måste klura på det

Dagisbarnen kan ju vara hemma med dig. Det viktigaste är ju att skolbarnen kommer iväg.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (***) skrev 2015-02-22 16:50:58 följande:
    Dagisbarnen kan ju vara hemma med dig. Det viktigaste är ju att skolbarnen kommer iväg.
    Fast jag går ju i skolan oxå
  • Anonym (***)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-22 16:52:30 följande:
    Fast jag går ju i skolan oxå
    Hur ska du komma till skolan? Du säger ju hela tiden  att du måste ha bilen, och den kan du ju inte använda nu, så då måste du ju vara hemma och då kan dagisbarnen vara hemma med dig. Det viktigaste är ju att skolbarnen inte blir lidande pga din dumhet.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (***) skrev 2015-02-22 16:55:18 följande:
    Hur ska du komma till skolan? Du säger ju hela tiden  att du måste ha bilen, och den kan du ju inte använda nu, så då måste du ju vara hemma och då kan dagisbarnen vara hemma med dig. Det viktigaste är ju att skolbarnen inte blir lidande pga din dumhet.

Det är alltså bara att hoppa av skolan menar du??

• Anonym (***)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-22 16:57:51 följande:

Vad är alternativet, menar du?
  • Anonym (***)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-22 16:57:51 följande:

• Anonym (***)
    Anonym (***) skrev 2015-02-22 17:01:56 följande:
    Gick lite snabbt...

Kan du läsa på distans?
  • Anonym (lösningsfokuserad)

Överväg att tillfälligt flytta till en mer centralt belägen bostad!

• Dr Mupp
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-22 15:13:08 följande:
    det är vinter!
    Det finns dubbdäck till cyklar. Eller så får du väl be släktingar, vänner, grannar eller skolbarnens kompisar att köra. Det viktiga är att dina skolbarn kommer till skolan. Där kan det bli tal om poliseskort/soceskort om du inte kan lösa det på annat sätt. Din egen skolgång och dagisbarnen är upp till dig att fixa. 
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-22 15:10:36 följande:
    Så om jag sätter mig i en dum situtation pga misstag som VI ALLA kan göra så får mina barn lida?

Ja dina barn får ta konsekvenserna av ditt handlande. Att köra 30 km över gällande hastighet är inte ett misstag utan en medveten handling. Endast vid risk för död tex att passageraren i bilen har fått en stroke, hjärtstillestånd eller liknande och det går snabbare med bil än med ambulans kan det finnas fog för att köra så mycket över gällande hastighet och då ska man ha meddelat 112 om läget så det vet att ni är på väg.

Ja jag kör för fort (helst på 90-120 vägar) men ser till att ALLTID hålla mig under gränsen för att få kortet indraget. Jag är trots allt beroende av det.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (lösningsfokuserad) skrev 2015-02-22 17:03:41 följande:

Överväg att tillfälligt flytta till en mer centralt belägen bostad!

Sälja huset för två månader? Neeje
    haha
Svar på tråden Förlorat körkort