• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • Dr Mupp

Bor ni på landet så lär ju skolbarnen ha rätt till skolskuts så för deras skull så löser det ju sig. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • choklad

Vad menar du med att det inte finns bussar som passar? Det finns ändå bussar, även om du får vänta nån timme eller två? Börja med att prata med din skola och se hur mycket du måste vara på plats, är ju ofta inte så många moment som är obligatoriska så räcker kanske att du tar dig dit nån eller några dagar i veckan?

• Bothilda2

Jag kan faktiskt inte ömka dig, för det är värre att du kör ihjäl dina fyra barn i din fartblindhet, inklusive kanske en hel familj till i bilen du möter när du försöker ta en kurva i den farten...  Död

• Anonym (ledsen)

Tack för alla tips. Speciellt dom som skriver skyll dig själv.

SOM OM ni inte kör för fort. Det är hemskt sällan man ser någon som kör lagligt och gör man det har dom oftast grått hår o är kring 80 år

• Anonym (ledsen)
    choklad skrev 2015-02-22 18:35:06 följande:

Vad menar du med att det inte finns bussar som passar? Det finns ändå bussar, även om du får vänta nån timme eller två? Börja med att prata med din skola och se hur mycket du måste vara på plats, är ju ofta inte så många moment som är obligatoriska så räcker kanske att du tar dig dit nån eller några dagar i veckan?

bussarna går inte till min skola o som sagt jag bor på landet. Det går inte så mkt bussar.
  • Nape

Men visst ska skolbussen gå? För skolbarnen alltså.

Du kan ju i krisfall göra studieuppehåll, men prova först att se om du kan studera på distans.

Om din by (?) på landet har en facebookgrupp kan du kanske kolla om någon kan samåka- åtminstone åt ett håll.

Jag HAR gjort fel jag med, men inte i trafiken. Jag har inte körkort.

• Inte jag
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-22 19:46:20 följande:

SOM OM ni inte kör för fort. Det är hemskt sällan man ser någon som kör lagligt och gör man det har dom oftast grått hår o är kring 80 år

Jag kör aldrig för fort eftersom polisen kan se en när som helst och jag är 31. Du kanske ska börja tänka lite på hur du ska göra med ditt liv nu när körkortet är indraget ett tag....
  • Anonym (Hm)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-22 19:46:20 följande:

Men alla som kör fort tar en risk. Det finns alltid en risk att åka fast och gör man det så får man ta sitt straff.
Svar på tråden Förlorat körkort