• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • alexs mamma

Min kollega blev av med körkortet under en viss tid jag minns inte hur länge men det var flera månader. Hon löste det så att hon tog taxi varje dag först tillförskansat för att lämna barnen sedan till skola för att lämna barnen där och tillsist till jobbet. Samma sak på vägen hem. Vissa dagar kunde hon få skjuts av sin man..,

• Anonym (Tror inte)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-21 16:24:02 följande:

Polisen sa till mig att ringa transportstyrelsen på måndag. Men frågan är får jag veta nånting då?

Ska det beslutas o skickas brev hit o dit först?

Du kommer få fylla i massa papper osv och sen tas beslut, så detgår inte sanbbt att få reda på
  • Anonym (Smick)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-21 16:07:40 följande:
    Jag antar att du aldrig gjort nåt fel i hela ditt liv?
    Det är inte mitt liv din tråd handlar om.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Tror inte) skrev 2015-02-21 16:30:00 följande:
    Du kommer få fylla i massa papper osv och sen tas beslut, så detgår inte sanbbt att få reda på
    Men om körkortet dras in en tid då..räknas tiden från nu då eller från när beslutet tas?
  • Anonym (ledsen)

Är det inte oxå ett litet plus i kanten att jag kört prickfritt i 22år?

• Anonym (Tror inte)

Det räknas från idag, har jag för mig. Eller när din tid gått ut. 24 eller 48 timmar får du ju köra efter att du blivit tagen, kommer inte ihåg riktigt

• Anonym (ledsen)

vad skulle då vara särskilda skäl om inte ens yrkesförare får "nåd" ?

• Anonym (Tror inte)

Helt ärligt tror jag inte dina chanser är så goda, men alltid värt ett försök. En månad åker du säker på i vilket fall som helst.

• Anonym (?)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-21 16:33:31 följande:

Är det inte oxå ett litet plus i kanten att jag kört prickfritt i 22år?

Har du kört laglydigt i 22 år och sedan helt plötsligt bara bestämde dig för att blåsa på i 110 på en 80-väg, eller är det så att du brukar köra för fort men detta var första gången du åkte fast?

Att du kört prickfritt bevisar ju ingenting om hur du brukar köra, de kan ju lika gärna tro att du brukar trampa på gasen men hade "otur" just den här dagen att polisen tog dig.
  • Anonym (Smick)
    Anonym (?) skrev 2015-02-21 17:01:02 följande:
    Har du kört laglydigt i 22 år och sedan helt plötsligt bara bestämde dig för att blåsa på i 110 på en 80-väg, eller är det så att du brukar köra för fort men detta var första gången du åkte fast?

Att du kört prickfritt bevisar ju ingenting om hur du brukar köra, de kan ju lika gärna tro att du brukar trampa på gasen men hade "otur" just den här dagen att polisen tog dig.
Svar på tråden Förlorat körkort